Saldomax og fri sms/mms

• 0 kommentarer
Jeg har til min datter oprettet et TDC Mobil abonnement uden taletid og data, men med fri sms/mms, idet hun ikke taler meget i telefon, men tilgengæld sms'er. Ifølge betingelserne er data afregnet med 9 kr./dag (dette kan man ikke ændre).

De første dage opdagede jeg så, at hun havde brugt data 3 gange (= 27 kr). Det var fordi hun var kommet til at trykke på YouTube, men hun havde hurtigt lukket det ned igen (og havde derfor forbrugt 0kb data, men det koster alligevel 9 kr. pr. gang). Jeg fortalte hende så, at hun ikke skulle bruge datatrafik, men kun TDC Play. Så langt så godt...

Jeg opdagede så at hun igen havde brugt data, men denne gang var det ikke pga. internettet. I stedet havde hun sendt en MMS, hvilket hun jo troede var med i abonnementet (fri sms/mms). Men da det koster data at sende MMS'er, kostede det så lige 9 kr. at sende 1 stk. MMS. Selvfølgelig kan man sige, at hvis hun havde sendt en hel masse MMS'er, var prisen blevet lavere og lavere, men det ændrer jo ikke ved det faktum, at det på intet tidspunkt er gratis at sende en MMS med abonnementet som skulle indeholde gratis MMS....

Herudover har jeg bestilt saldomax på hendes mobil, hvilket - jeg efterfølgende har fået at vide af TDC - betyder, at hele hendes telefon spærres, når max overskrides. Så selvom jeg principielt har betalt for fri sms/mms samt familiefordel, hvor hun skulle kunne ringe hjem gratis og sende sms/mms gratis, kan hun ikke benytte dette. Hvis hun teoretisk overstiger saldomax i begyndelsen af en måned, vil hendes telefon således være spærret for resten af måneden, uden mulighed for at benytte allerede betalt abonnement for familiefordel og sms/mms....

Jeg sammenligner det med en tur i Tivoli, hvor jeg køber turpas til ungerne og herudover giver dem 20 kr. til at købe is for. Når de har brugt de 20 kr., virker turpassene heller ikke længere......

Jeg synes ikke rigtig, at det er rimeligt. Hører gerne andres erfaring med det - alt mens jeg leder og leder efter grunde til at blive hos TDC .....

1 Kommentar

Har selv oplevet at blive snydt at Tdc eller rettere sagt deres samarbejdspartner Netsize ( se mit indlæg fra i dag, under bondefangeri af børn). Sørg for at få sat en spærring af indholdstakserede tjenester på din datters mobil ellers risikerer i at hun kun kan bruge sin tlf. i 2 dage.

Venlig hilsen Løvemor

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P