Kan Sagem Homebox spærre til en IP adresse ?

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej...

For et par uger siden oplevede jeg et sært problem.

Jeg har dagligt kontakt til en server som jeg både op og downloader fra. Forleden uden varsel kunne

jeg ikke mere connecte til serveren.

Jeg gik i gang med at søge fejlen hos mig selv først...og derefter på serveren. Ingen af stederne fandt jeg ændringer el. lign.

Så fejlmeldte jeg min linie og forklarede problemet til TDC...det udløste en måling af min forbindelse, hvor

der ifølge en TDC tekniker ikke var noget unormalt at se. Han foreslog et fabriks-reset af Homeboxen som heller ikke hjalp.

Jeg har så siden fundet en portscanner og prøvet at scanne efter serverens IP. Den kan ikke finde den, men går jeg ind til min nabo eller hen på mit arbejde..så kan jeg connecte og logge på serveren med det samme.

Jeg kan også se server hvis jeg bruger min mobile data forbindelse...

Som jeg ser det er det en fejl der er relateret til min TDC Homebox eller TDC's net fra min adresse. Det skal lige tilføjes at jeg kan surfe helt normalt og bruge nettet, pånær altså lige til serverens specifikke IP adr.

Skal jeg have en ny Homebox....eller opdateret noget software i den ?  Måske skulle jeg få mig et modem og vende tilbage til min gamle Fritzbox router som aldrig har ladt mig i stikken.

Jeg skrev 22 Nov. og bad om at få kigget på problemet igen...men har intet hørt. Har så skrevet igen Søndag aften d.27 Nov. og håber nu at TDC vil se at få det løst.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HSoeg

Med mindre serveren er sat op til port 25 eller 119, er der ikke noget i vores net, der blokerer for den.

Nu ved jeg ikke om du har en firewall installeret, men tjek i så fald at det ikke er den, der blokerer for serveren.

Vh.

Rasmus - TDC

Jo..det lyder da som en mulighed. Men nu er serveren ikke længere væk end jeg kan køre hen til den..og vi har (kortvarigt) prøvet at åbne for ALT i begge ender og lukke firewalls ned. Det hjalp heller ikke.

For at holde øje med om der sker noget fra TDC's side, scanner jeg regelmæssigt servers IP. Og pludselig igår aftes dukkede den op. Prøvede at scanne igen..og den var væk. Loggede med det samme på mit mobilnet og prøvede at scanne derfra.. ingen problemer..kunne se server med det samme og logge på.

Der er et eller andet enten i min Homebox eller i nettet som blokerer. Både jeg og server er forbundet via samme telefon central...kan det have betydning ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Kan jeg ikke få dig til at lave en trace route mod serveren, og sende mig resultatet som en privat besked?

Du sender en privat besked, ved at klikke på min navn til venstre, og vælge "Send en privat meddelelse til denne bruger" til højre.

Vh.

Rasmus - TDC

Jeg vender lige tilbage til denne sag igen....

Det endte med at jeg fik tilsendt en ny TDC Homebox og 10 min efter at den var tilsluttet kørte alt som det skulle..ingen problemer med connect eller noget som helst. Jeg var happy og afleverede den gamle boks i min TDC butik.

Og alt har været fint lige indtil i går aftes....så skete der nøjagtig det samme igen. Det sjove er at det skete på samme tidspunkt som sidst. Søndag aften lige over midnat. Min TDC Homeboks slukkede alle lamper pånær tænd/sluk lampen....så gik der ca. 15 min. så kom den langsomt op igen..og nu kan jeg igen ikke connecte til min server. Uanset hvad jeg prøver..det er nøjagtigt som sidste gang.

I morgen tager jeg den med til TDC butikken og regner med at jeg kan få den byttet med det samme, for sidste gang tog det næsten 4 uger inden der kom skred i tingene og det vil jeg ikke vente på igen. I det hele taget er det sidste chance TDC får...for det kan ikke passe at den samme fejl opstår 2 gange med samme mellemrum/tid uden at der er noget galt et eller andet sted.

Problemet med TDC er at mange forskellige mennsker skal svare og ingen kan for alvor træffe beslutninger om at foretage en grundig undersøgelse af tingene og hvorfor det sker. Sidste gang fik jeg at vide at det var hardwaren (Sagem homeboksen) men der er jo noget andet galt når det sker efter en given periode igen.

Jeg håber stærkt at jeg kan få en ny homeboks med det samme imorgen..så jeg ikke skal vente længe igen. Det er simpelthen ikke godt nok TDC... det er ihvertfald ikke 600 kr. pr.måned værd.

Har nu afleveret min Homebox i den lokale TDC butik... De kunne selvfølgelig ikke give mig en ombytter..for sådan en har man ikke i en TDC Butik. SUK !!!! 

Jeg spurgte om jeg i det mindste kunne få et ADSL modem..og det kunne jeg. Så nu har jeg fundet min gamle Fritzbox WLAN router frem og sat det hele op...og jeg kan igen komme i kontakt med min server.

Det eneste jeg ikke kan...er at bruge min telefon. Så nu vil jeg prøve at kontakte TDC og se om jeg kan få sådan en lille biks man kan tilslutte telefonen til router/modem med.... Men jeg har ikke de store forhåbninger efterhånden, TDC overlader det jo til kunder selv at løse deres problemer.

Jeg beklager TDC...har været kunde hos Jer i ca. 20 år. Men jeg overvejer efterhånden om I fortjener at have mig som loyal kunde. 

Jeg betaler til tiden og overholder min del af vores "samarbejde"...men I svigter når det virkelig gælder og fejlen ligger hos Jer. Det er bare ikke godt nok.

Det værste er faktisk, at TDC ikke bekymrer sig i det hele taget.... Da problemet med min Homebox opstod første gang, skrev jeg gentagne gange til Jeres reklamations afdeling... Men der er åbenbart ingen ansatte,- for jeg fik aldrig et svar...kun en bekræftelse på at min mail var modtaget.

HVis det er TDC's opfattelse at I er bedst tjent UDEN kunder...så er I på den rigtige vej !

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)