Rundforvirrert mobil bred-bånd

• Deltager
  • 0 kommentarer
nu har mit mobil bred-bånd ikke virket i rigtig lang tid,

og har haft ringet til kundesevice flere gange, men ikke altid jeg har kunnet komme igennem

langt om længe i mandags kom jeg så igennem, for at høre om hvorfor mit net ikke virket,

så får jeg afvide at en dame, at mit sim kort, var bleven lukket helt ned, og derfor sg jeg have et nyt.

og det ville hun sende med det samme, og hun kunne se at alle regninger til den var betalt og alt var i orden..

så ringer jeg ind igen i dag, for nu det over en uge siden jeg snakket med hende sidst,

så får man fat i en mand, som ik er god til dansk, og så fortæller han mig, at mine regninger til mit internet IK er betalt, har kviterringer på det hele, virkelig dårlig kundesevice..

den ene lyver, for deres kunde, og den anden kan man ikke rigtig forstå..

Kan det virkelig passe, at man skal have sådan en behandling?

13 Kommentarer

Hej Malu

Der vil vel altid være mennesker her i landet, som ikke taler det danske sprog korrekt. ligesom der er mennesker, som har svært ved at skrive korrekt. Jeg personlig syntes,  der skal være plads til alle. Jeg kan i hvert fald godt se igennem fingre med, at der ikke skrives stort bogstav efter et punktom og at jeg skal bede om at gentage det sagte, en gang til.

Jeg er overbevist om, at der ikke er nogen i kundeservise der stikker dig en løgn. Hvorfor skulle de dog det?

Jeg kan derimod godt forestille mig, at der kan være sket en fejl. Lidt ligesom, når nogen kommer til at skrive 2 punktommer, i stedet for et, eller man kommer til at skrive IK, i stedet for ikke.

"Kan det virkelig passe, at man skal have sådan en behandling?"

Engang imellem må det være svært for kundeservise, at finde den rigtige løsning. I denne sitiation, har du talt med to personer, som har forsøgt at hjælpe dig. Jeg er enig med dig i at du burde havde fået korrekt besked, men der kan jo begås fejl. Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Naturligvis skal man have en ordentlig behandling. Det er rigtigt det kan være svært for en medarbejder at besvare alle spørgsmål, men hvis man ikke kan give et svar må man jo søge oplysning hos en kollega.

Jeg har meget dårlig erfaring med TDC's kundeservice. Jeg har fået forkerte svar, været ude for man ikke gad forsøge at forstå mit problem og lignede. Det varede ca. 1 år at få mit mobile bredbånd til at køre ordentligt, hvor problemet kunne have været løst med en enkelt telefonsamtale. Den slags er slemt!!!!

Jeg er i øvrigt enig i at man skal være tolerant overfor andre der kan have svært ved at udtrykke sig.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg må desværre også sige, at jeg havde en meget ophidsende samtale med TDC her forleden. Jeg ville ændre mit abb. så jeg får 20/2 mbit som nye kunder.

Dette sagde han, at dette IKKE var muligt. Så citerede jeg fra TDC's pressemeddelse, læste "alle nye kunder bliver opgraderet" og så sagde han "præcis, alle NYE" og nærmest klappede stavelser for mig. Så rettede jeg min egen fejl, undskyldte og læse igen "ALLE nye & gamle kunder får opgrade ..." - Og så blev det jo straks en anden sag.

Han tjekkede derefter, om jeg kunne opgraderes, han sagde, ja, din forbindelse kan trække 15/512 mbit. Det er sagtens muligt at opgradere til 20/1 mbit? skal jeg gøre dette?

Så begyndte jeg at sige, at jeg tidligere havde haft problemer med for høj hastighed, og at der opstod en masse problemer heromkring. Havde haft mange teknikerbesøg og sådan. Men da jeg så havde fået lavere hastighed 10/1 virkede alt PERFEKT.

Dette forstod han ikke, og snakkede meget bedrevidende til mig og gav mig en lang smøre omkring hans tekniske liv. Så blev jeg meget insisterende og sagde, at jeg altså ikke ville opgradere og en masse andet. til sidst endte det med (og det var også min egen skyld) at vi kom op at skændes lidt. og at vi havde haft problemer med vores vDSL-boks. Så sagde han, at vi ikke havde en vDSL, men en aDSL boks. "nu må du holde op" svarede han. Jeg fandt 192.168.1.1 frem, loggede ind og læste op, at det altså var en vDSL-boks. Men hans systemer sagde noget andet.

Han sagde, at jeg spildte hans tid, og at jeg havde et minut til at beslutte mig. Jeg svarede straks nej.

Okay, sagde han så. Jeg svarede skarpt og klart, at jeg havde trykket "1" før telefonopkaldet, og dermed deltog i en Survey omkring brugertilfredshed. Så kom han med en gisp-agtig lyd og i stedet for at lægge på, blev jeg viderestillet til en anden TDC-medarbejder. [SMART, HVA' ??)

Her fortalte jeg om min dårlige oplevelse, hvad der var sket, og at jeg faktisk sjældent har oplevet så dårlig en kundesupport, og at TDC's standard generelt er høj på dette punkt, selvom svartiderne er lange.

Han målte min forbindelse: 33/5 mbit kunne den trække, jeg havde vDSL-boks , og ville samtidigt få en splinterny gratis tilsendt. (er kommet her to dage efter), min forbindelse netop opgraderet her klokken 16 i dag. Desuden fik jeg 2*49 kroner tilbage for min ekstra hastighed 20/1mbit, som jeg har betalt for igennem januar og februar. [!!!]

ERGO: Jeg har måske indtastet et forkert telefonummer under telefonsamtalen afsluttet med firkant, eftersom ham den første kom med forkerte og direkte usande oplysninger. Fejlen ligger delvist hos mig, men det er også TDC's uforbeholdende ansvar at have professionelle og kompetente mennesker ved telefonerne til at takle sådanne ting. Han kunne jo fx have startet opkaldet ud med at sige "er telefonnummer {xxxxxxxx} korrekt?", som alle andre supportfolk hos TDC gør det, men nej.

Jeg havde efterfølgende mange flere ting, der skulle løses (jeg tog fri hele mandag), og da den sidste (venlige og professionelle, findes næsten ingen ord for den fantastiskhed han gav) spurgte om der var mere, svarede jeg ja, og jeg blev viderestillet, sat forrest i køen og havde klaret mine andre 6-7 problemer i løbet af det næste kvarter.

Men at man skal gøre alt dette selv, at TDC ikke udsender breve eller email ud, kan forekommer mig mystisk. Deres begrundelse er jo, at de ikke må ændre i folks abb. uden at rådføre først. - Men der har ingen tegn på rådføring været. - på nær hvis man som almindelige, jordlig forbruger er på TDC Forum!!

- Jeg tror også det er en del usandt det ovenstående statement.

1) TDC må godt ikke i pris, både op og ned, uden først at informere - Derfor informerer de med én måned varsel.

2) TDC må uden rettidig varsel ændre i vilkår og lukke evt. misligholdelse eller nedlæggelse af udgået service.

3) TDC må heller ikke inkludere nye services uden først at informere kunderne herom (fx Homedisk)

Har intet problem med at acceptere andre, om de er sorte eller hvide! Har virkelig intet med det og gøre!

Synes faktisk bare det er ALT for dårligt, at damen jeg snakket med sir: alt det ser fint ud, og jeg sender et sim kort til dig med det samme, og så har du det om nogen dage..

& så går der de dage der, og intet dukker, op så ringer jeg igen, og får fat på en anden:

Jamen der var nogen regninger som ik var betalt!

så bliver jeg en smule negativ, for så burde hende jeg snakket med tidliger jo ikke sige at alt ser ud som det skal være! Finder jeg mig bare ikke i!

og ¨på det Grundlag har jeg meldt mig ud af Tdc, for gider ikke deres bøvl mere.. det sg slut.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil dog sige, til TDC's forsvar, at der arbejder rigtigt mange OG aldeles kompetene personer inde hos TDC.

Nogle har tilsyneladende ikke styr på tingene, måske et fritidsjob til man har optjent nogle penge, mens andre igen har en dårlig dag pga. utilfredse kunder, og måske ikke er professionelle nok til at lægge dette til side.

Generelt har jeg oplevet i femten procent tilfælde, at jeg har fået en overfladisk / nochalant eller direkte grov behandling  af TDC Hotline's ansatte.

OG det er netop også derfor at man altid skal deltage i deres brugertilfredshedsundersøgelser, når der bliver spurgt om dette før opkald til TDC Hotline. - Fordi TDC derved kan skille de ud, som får kunderne til at føle sig dårligt behandlet og give dem gode råd (og evt. en enkel advarsel) med på vejen til næste gang. (og næste gang igen, og næste igen .... ). Herved er man også selv med til at forbedre kundesupportens kvalitet på TDC Hotline.

- Det eneste som generelt set er et gigantisk problem ved TDC Hotline - er svartiderne. (også per email). - Det kan jo ikke passe, at man skal tage en dag fri, for at ringe ind??

- Ellers har jeg kun ros til overs for de professionelle ansatte der sidder ved TDC's Hotline.

Hej HeinrichP

"Fordi TDC derved kan skille de ud, som får kunderne til at føle sig dårligt behandlet."

Jeg vil gerne pointere, at jeg ikke kender grunden til tilfredhedsundersøgelsen, og kan derfor ikke udtale mig om TDC's interne forhold.

Jeg læser din sætning, som en direkte fyreseddel. Jeg håber derfor din begrundelse er forkert, idet jeg mener at medarbejdere, der ikke ved hvordan en sitiation skal takles, håber jeg, på baggrund af undersøgelsen, modtager vejledning, hjælp og måske et kursus, således at uheldige support-samtaler med tiden kan reduceres. Hvad hjælper det, at en stol bliver tom, hvis en nyansat overtager stolen!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Selvfølgelig er det synd hvis medarbejdere bliver bebrejdet/fyret hvis de ikke behandler kunderne ordentlig, men jeg synes det er mere synd for kunderne. Inden man anbringer folk i en hotline bør de instrueres i enten at besvare spørgsmål korrekt eller henvise til en mere kvalificeret person. Det er ingen skam ikke at vide, men det er en skam at svare forkert. Det kan ikke være 'uskyldige' kunders problem at uddane hotline-medarbejdere.

Når man læser i disse fora synes jeg man finder alt for mange der klager over hotlines kvalitet. Jeg ved der er dygtige medarbejdere, jeg har selv været ude for én, desværre ca. 1 år efter problemet opstod. Jeg synes det er et stort problem at man ikke på en enkel måde kan finde frem til en medarbejder, der ved noget om netop det man vil spørge om.

Omdømme 2

jeg erkender min fejl og har straks rettet det. På sin vis har@Teleforum dog ret i, at man bør "før"-uddanne sine folk, men selvfølgeligt også efteruddanne sig

Ja ja - så stor syns jeg nu heller ikke fejlen var. Blinkende humørikon

Mon ikke vi på bundlinien er enige om at kunder og hotline-personale skal behandles på værdig måde, og at personalet skal klædes på til jobbet.

At sidde i et kundecenter og tage imod den 10'ende utilfredse kunde i træk på en dag, kan tærre på selv den mest profesielle medarbejder. Så er spørgsmålet bare, om jeg kan huske de vise ord, hvis det er mig der får en mangelfuld support.Overrasket humørikonMeget glad humørikon

Omdømme 1

Jeg er enig med Maja, det må være forfærdeligt med alle disse utilfredse kunder. Min løsning på det problem er at man må sikre sig at kunderne ikke er utilfredse. Kunderne er ikke utilfredse uden grund, de er utilredse fordi de bliver dårligt behandlet - derfor.

Ethvert firma, der lever af at sælge og servicere behøver tilfredse kunder, derfor er det af stor vigtighed at alle der har kundekontakt bestræber sig på at holde kunderne glade.

Omdømme 2

ja, og at man ligeledes MEGET TY-DE-LI-GE-RE betoner, at det er, dels meget hurtigere at søge hjælp på tdc.dk/hjælp, dels at man kan bruge TDC Forum ved at gå ind på tdc.dk/forum

Desuden kunne man lave et mere specifikt telefonsystem, så man bliver stillet direkte om til dén person, som man har brug for. Alt for ofte bliver man nemlig mødt af en person, som ikke nødvendigvis sidder med denne pågældende afdeling inden for TDC. - Forståeligt nok og meget modigt at turde indrømme det.

- Dette er et kraftigt punkt til forbedring anyway, da det slet ikke burde være nødvendigt med denne ekstra omstilling.

MINE LØSNINGSFORSLAG

1) ét hovednummer oplyses per sektion: et til private, et til erhverv, et separat nummer til entrepenører mv.  PÅ DE DER TILHØRENDE SIDER på tdc.dk - men kun ET nummer

så får man følgende besked: Har du prøvet TDC Forum på tdc.dk/forum, hvor du hurtigere og nemmere kan få hjælp??

her får man så flere valgmuligheder:

"indtast telefonnummer" - (alle oplysninger registreres herved: om man er privat eller erhverv, navn og adresse, abonnementer registreret under pågældende navn osv.)

Det kunne være meget nemmere (hurtigere) for alle parter, bare at alt dette registreret automatisk:

Herefter nummertrykssystem:

[bekræftigelse] "Du har to abonnementer:

1) Hometrio Basic Work med bredbåndstelefoni op til 20/2 mbit

2) Mobil maxmedia privat

herefter:

Hvilken har du brug for hjælp med??

Hometrio work?

mobil?

og så ellers flere undermuligheder herefter inden for hvert emne.

herefter:

vent venligst

EFTER SAMTALEN MED TDC-MEDARBEJDER:

var dette god kundesupport??

tryk 1) ja, tryk 2) nej.

Vises, (ikke farvel) og ring gerne igen en anden gang!

Dette ser ikke umiddelbart mere enkelt ud, men det drager kunden langt mere ind i telefonsamtalen, da man ellers normalt bare ville vente passivt i op til en time.

Så skal hver enkelt medarbejder have afkrydset et elektronisk læsbart skema med kompetencer (fx TV, mobil og bredbåndstelefoni) hvorved man får den bedste kundeservice inden for ét område hvor pågældende medarbejder har spidskompetencer ift. bare at skulle kende "hele pensum"

- Så kunne det samtidigt åbne op for mere specifik efteruddannelse, da TDC's medarbejdere og chefer kan meget nemt se, hvad der skal arbejdes med at forbedre. - Så kunne man evt. også optjene points, for hver kunde, som giver en stjerne for god kundesupport. - til sidst resulterende i et eller andet lækkert.

At man så skal indtaste telefonnummer er forståeligt nok, men TDC's systemer burde godt selv kunne registrere telefonnummer.

hej

Jeg ringede til TDC her forleden dag. 2 gange kunne jeg vælge mellem 5 valgmuligheder. Det var rigeligt for mig.

Undskyld Heinrick. Den der doktor-afhandling Overrasket humørikonhar jeg overhovedet ikke lyst til at stifte bekendskab med i fremtiden.

Er det noget for dig, Malu?

Her lister jeg af tråden, det er blevet sengetid. Tak for god debat til alle i tråden.Glad humørikon

Omdømme 2

Det var også bare et forslag. ALT kunne også bare registreres automatisk ved indtastning af telefonnummer.

Det, som min egentlige pointe er, at man ofte ender hos en forkert medarbejder, som ikke sidder med lige præcis dét emne, som man har brug for hjælp til!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)