router/bredbåndstelefoni virker ikke

Vi har fået ny router sat til (TDC HomeBox ADSL). Det hele virker fint dog er vores fastnet telefon død. Har idag været inde i tdc butikken og fået en ekstra ledning og fået at vide at den skal gå fra selve telefonstikket på væggen og ind i den ny router. Vi har prøvet alt hvad vi mener vi kan - den virker dog stadig ikke. Som det er lige nu har vi eet strømstik fra router, et stik fra router til computeren og et stik fra router og ind i væggen på vores multi stik (hedder det vidst nok). Hvad gør vi forkert.??? Mangler også lidt hjælp til hvad man gør hvis hastigheden ikke er helt optimalt på vores bærbar. Skal lige nævnes at vi har en stationær PC på 1 sal ved siden af router. Vores bærbar bruger vi stort set kun nede i stueplan. Den er hurtig og skifter hurtigt sider når vi tager den med ovenpå. Vi er begge to ikke så tekniske, men nu prøver vi her i dette forum. Der må da også være hjælp at hente her for os. Bridogras

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg er ikke helt med på hvordan dine kaber er trukket - og hvad du i virkeligheden har Glad humørikon

I overskriften skriver du at din bredbåndstelefon ikke virker - og i teksten skriver du at din fastnettelefon ikke virker.... taler vi om bredbåndstelefoni eller fastnettelefoni her? Hvordan har du trukket kablet til telefonen? Har du mere en en telefon på kabel?

Vh

Peter

Det er bredbåndstelefon vi har. Selve telefonen går i strømstik og i vores telefonstik på væggen. TDC butikken har oplyst at vi skal have en ekstra ledning fra telefonstikket og ind i vores nye router. Dette har jeg prøvet men virker heller ikke.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bridogras.

Jeg vil prøve at forklare det så godt som muligt overfor jer, fordi selvf er der hjælp at hente, også for jer :-)

Tdc homebox adsl + Bredbåndstelefoni skal fungere således:

Hvis i kun har et 3 benet tlf stik, så kommer jeres bredbåndstelefoni kun til at virke direkte i tlf 1 og 2 (de 2 første grønne porte omme bagpå homeboxen)

Hvis i, som du siger, har et multistik:

Dette blå stik (klikstik) er et multistik. Dette skal gøre således at homeboxen sender signalet rundt til alle 3 benet stik i huset automatisk.

Hvis i skulle være i tvivl om opsætningen lyder den således med multistik:

Fra grå port bagpå homeboxen(dsl) til multistik. Strømkabelet tilsluttes boxen(den hvide strømforsyning). Tænd for boxen, afvent alle symboler kommer frem.

Lyser telefonrøret på boxen?? Hvis ikke, prøv engang at holde reset knappen inde i 30 sek(kan findes på venstre side øverst på boxen) Når i slipper knappen igen, skulle der gerne komme en slags "lys show" herefter vent 4-5 min, så skulle den være klar igen.

Held og lykke, og skrive endelig om det virkede eller ej Glad humørikon

Mvh Lennart.

Hej Lennart

Det er noget møg og virker ikke. Telefon symbolet har hele tiden lyst på vores router men jeg har nu alligevel prøvet at reset den - efter dette viser alle symbolerne sig igen og lyser som de skal.PC og internet virker perfekt men ikke telefon. Nu vil jeg lige forklare hvilke ledninger jeg har sat sammen.

I router har jeg strømstikket sat til. Den gule ledning er sat ind i PC og det grå stik er sat ind i mit multistik i væggen. Jeg har det stik du har vist på din besvarelse hvor telefonstikket er nederst og det blå mulitstik øverst. Det grå stik fra router har jeg sat i mit blå mulitistik. Det blå multistik har to indgange - kan det være et problem da jeg kun bruge den ene nu. Med vores gamle system havde vi begge indgange medledninger.  Jeg har så fået at vide at jeg skal bruge det telefonstik som fulgte med i kassen med vores router. Det er sådan et "dobbeltstik" hvor jeg kan sætte vores alm telefonstik ovenpå. Dette sidder selvfølgelig i tlf stikket på væggen. Håber du forstå hvad jeg mener. Ud fra dette stik har jeg så en ny ledning som jeg har fået at vide skal sættes i router i en af de grønne. Hvad jeg har gjort forkert aner jeg ikke. Vores telefon melder ingen klartone og hvis jeg ringer til den fra min mobil lyder den helt normal med ringetoner dog uden at den ringer herhjemme. Hilsen bridogras

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Med 2 indgange i det blå stik lyder det som om du stadig har en y-splitter siddende.

På den vil der typisk stå inst / linie.

Fjern denne og problemet burde være løst.

mvh

Jan

Hej. Jeg har i går langt om længe fået fat i hotline som kunne hjælpe mig. Han sagde nemlig det samme at det dobbelt stik som sidder i skal fjernes. Jeg kan dog ikke få stikket ud men har fået telefonen til at virke igen. Mit problem er løst. Mange tak for hjælpen her inde på forum. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)