Router-tilkobling til HomeDuo box - hvordan sætter man det korrekt op?

Hej alle!

Jeg har en TDC HomeDuo-box som jeg godt vil have tilkoblet en NAS-harddisk, som skal kunne lave remote replication 'ud af huset' og som skal kunne modtage backup fra en anden persons NAS-harddisk 'ind i huset'. Det virkede upåklageligt med min gamle internetudbyder (ComX + min private Linksys router + port forwarding -> QNAP NAS (IP: 192.168.1.103)). 

Jeg har fået TDC til at lave en firewall-opsætning således at al trafik (alle porte) bliver forwardet til 192.168.1.2 og jeg har sat min gamle router ind i HomeDuo-boxen's første gule LAN-stik. Denne ledning har jeg forbundet med min router via et af LAN-stikkene og NAS-harddisken er også tilkoblet min gamle router via et af LAN-stikkene. 

Når jeg logger på min gamle routers trådløse forbindelse kan jeg både tilgå min routers administrationside og jeg kan se indholdet af min NAS-harddisk. Remote replication virker fint 'ud af huset', men ikke den anden vej. Jeg har forsøgt at "pinge" den ID-adresse som TDC har givet mig (2.107.13.XXX), men det giver blot en timeout. Når jeg "pinger" 192.168.1.1 (HomeDuo-boxen?) eller xxx.2 (min router) får jeg respons. 

Der er rigtig mange indstillinger og jeg har prøvet at slå forskellige ting til og fra (bl.a. DHCP og advanced routing), uden dog at det virker som om, at man kan tilgå min NAS-harddisk 'ude fra'. I mange tilfælde har jeg også fået et internet der ikke virkede (fejl. 105, 404 mv.).

Da det er en erhvervsaftale, kan jeg ikke ændre i opsætningen på HomeDuo-boxen, men den ovennævnte portforwarding har TDC implementeret. Nedenfor har jeg skrevet de vigtigste indstillinger på min egen router - er der noget der bør ændres? Hvilken af de trådløse routere bør jeg forbinde til når jeg skal på internettet? HomeDuo-boxen eller min egen router? Umiddelbart ser det ikke ud til, at NAS-harddisken har fået tildelt nogen anderledes IP-adresse (192.168.1.103) efter jeg disablede DHCP.

INDSTILLINGER PÅ MIN EGEN ROUNTER:

Internet setup: Automatic Configuration - DHCP

Router name: "Et andet navn end HomeDuo boxen"

Network setup: Local IP: 192.168.1.2

Subbet mask: 255.255.255.255.0

Network address server setting - DHCP server: Disabled

DDNS service: Disabled

Advanced routing: Router (i stedet for Gateway)

RIP: Both (LAN, Wireless, WAN)

Wireless network: Mixed (B and G)

Firewall: enabled; filter multicast; filter internet NAT redirection

Internet access policy: Status disabled

Port range forward: 873 -> 192.168.1.103; 443 -> samme IP; 22 -> samme IP

DMZ og QoS: Disabled

UPnP: Enabled

Håber nogen kan hjælpe mig :-)

Hilsen fra Morten

1 Kommentar

Hej MortenStor28

For at sætte eksternt udstyr på vores Homebox, skal det arrangeres på en bestemt måde. Jeg har et link, som du kan kigge nærmere på her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Det kræver dog at man har en open GUI, dvs. at man kan logge ind og ændre på Homeboxens indstillinger (indtast 192.168.1.1 i en browser på en lan-kablet PC i hjemmet - brugernavn: admin og intet password som standard). Hvis det ikke er en open GUI, kan du kontakte vores erhvervsafdeling for at høre, om de kan ændre på det.

Inden man foretager noget af det ovenstående, vil jeg anbefale en reset af homeboxen, nu hvor du har ændret i port forwardingen.

Hvis ovenstående link ikke hjælper eller giver yderligere problemer, er du velkommen til at skrive igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)