Router genstarter ved fil overførsler

Jeg har fået en fin TDC homebox (sagemcom) router. Jeg har dog det problem at hvis jeg flytter filer over netværket, fx. mellem netværksharddisk og computer, eller computer og playstation 3, så genstarter routeren helt af sig selv. Jeg har haft en teknikker ude og kigge på selve linjen, men han fandt ingen fejl, og har derfor sendt en ny router. Den genstarter selvfølgelig også af sig selv hver gang jeg laver andet end 'kun' at se tv. Er der nogen der har en god forklaring eller hjælp til at rette op på dette, da jeg er ved at blive jævnt træt af konstante genstarter?

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Virker som spændende fejl. Kan du ikke kontakte fejlservice igen og bede dem om at gå videre med sagen. Det vil jo være spild af tid at sende en ud til dig igen, men det kunne jo være en bug i boxen som skal findes. Måske en god ide hvis en forum admin tog sagen videre for der er lidt der skal følges op på

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det ser ikke ud som om nogen lige har de vise sten.

Du siger, at en tekniker har været forbi og kigget på linjen?

Med "linjen" mens normalt din telefonforbindelse til en TDC central, men det giver jo ingen mening i denne sammenhæng. Hvis det er kopiering intern på dit LAN, nytter det jo ikke at tjekke telefonlinjen.

I sådanne situationer, hvor fejlen ikke er åbenlys placerbar, er man nødt til at udskifte de forskellige led i kæden, indtil skyldneren er fundet. Har du for eksempel mulighed for, at logge på din netværksharddisk og så derfra sende filen til enten PC eller PS3?

En anden mulighed kunne være, at få en ven til at komme forbi med en anden PC, så kan du se om kopieringen så vil lykkes.

Held og lykke med projektet.

Har prøvet lidt forskelligt, at køre over kabel i stedet for trådløs. Fandt et andet indlæg på siden her hvor der blev foreslået at det kunne være log-chachen, den har jeg så også prøvet at pille ved. Desuden ringede teknikkeren tilbage for at følge op på sagen (god service), og han foreslog at skifte kanal på det trådløse, hvis der fx hvad for mange fejl på en frekvens, eller for meget interferens så genstarter routeren. Så er nu igang med at prøve forskellige kanaler af for at se om det hjælper. Vender tilbage når jeg ved mere, da jeg kan se at der er en del herinde der har nogenlunde samme problem

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Ikke at det gør dit problem mindre, men jeg har (heldigvis) ikke dette problem. Og jeg kopiere og streamere på jryds og tværs i huset Blinkende humørikon

Din fejlsøgning synes mig noget kaotisk. Får du fejl  både når du bruger kabel og når du kører trådløst?

Hvis du også får fejlen med kabel også, er det temmelig sikkert spild af tid at prøve at skifte kanal på det trådløse net.

Prøv at se om du kan få en anden PC på netværket. Jeg har din PC som den hovedmistænkte.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)