Svar

Router BEFW11S4

God dag til alle, jeg er her for første gang.

Mit problem er at mit bredbånd er blevet opdateret til 25 Mbit. Men jeg måler kun 12 Mbit efter routere'n.

Hvis jeg måler før denne, er den god nok, jeg modtager så de 25 Mbit.

Routeren er købt hos TDC i 2004 og kørt upåklagelig. Jeg mener at den er beregnet til at kunne modtage

op til 100 Mbit men kan ikke finde nogen omskifter eller lign. Er der nogle der har et godt råd til problemet eller er det en ny router?.

På forhånd tak.

icon

Bedste svar af KPN1 1 december 2010, 22:45

Hej

Ja vi er da enige, jeg kan slet ikke se at der noget at være uenige omMeget glad humørikon

Den gamle Linksys har gjort det godt

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er nok 99% sikkert at routeren "kun" har 10 Mbit på WAN siden.

Så - ja, det betyder ny router Trist humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

den nævnte router er kun en 11Mbps router her er nogle data: http://alatest.dk/anmeldelser/firewalls-og-bredbandsroutere/linksys-befw11s4/po3-123119,72/#details

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er sgu nogen gange skægt at læse dette forum.

Jeg svarer ud fra, at spørgeren bruger trådet netværk og KPN svarer ud fra at spørgeren bruger trådløst netværk. Og spørgeren skriver hverken det ene eller det andet

Men KPN har jo nok ret igen Blinkende humørikon

I hvert fald er routeren en 100/100 Mb trådet og kun 100/11 Mbit trådløst.

Hvis spørgeren kører trådet netværk, er det måske routerens interne computer kraft, der ikke kan klare mere trafik. Man kan så vælge at disable den interne forewall (SPI), det giver lidt flere hestekræfter.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, så vil jeg også være med.

Jeg tror også KPN har ret, da wan porten på din router er en 10/100 megabit så det skulle være nok, men det trådløse net er kun 11 megabit alså ikke nog til at køre med en 25 megabits forbindelse.

jeg vil dog aligevel anbefale at du udskifter routeren til en nyre, da den ikke under støtter WPA eller WPA2 kryptering er det kan der for langtfra siges at det er sikkert at køre trådløst netværk over den.

der udover vil jeg lige repotere et dødt link, det link som KPN her kan jeg ikke åbne, men har fundet et andet.

http://www.superwarehouse.com/Linksys_Wireless-B_Broadband_Router/BEFW11S4/ps/46461

Omdømme 2

miela1 skrev:
Jeg tror også KPN har ret, da wan porten på din router er en 10/100 megabit så det skulle være nok, men det trådløse net er kun 11 megabit alså ikke nog til at køre med en 25 megabits forbindelse.

Nej, 10 Mbit er jo ikke nok til en 25 Mbits forbindelse. Nu har routeren så også 100 Mbit WAN port.

Det er rigtigt, at routeren ikke er kraftig nok til trådløst, men vi mangler stadig en bekræftelse på, at spørgeren kører trådløst.

Der er i hvert fald langt i mellem, at man på et 11 Mbps trådløst net kan presse 12 Mbit i gennem.

En mere sandsynlig hastighed vil være 6-7 Mbit.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jeps-92,

er det ikke også det jeg skriver.

"da wan porten på din router er en 10/100 megabit så det skulle være nok"

Og ja vi mangler at få afvide om det er Kablet eller trådløst.

jeg vil også sige at den sansynlige hastighed vil ligge under 11 megabit, men på en kbalitets router som den jo var i sin tid kan man faktisk godt presse lidt mere igennem.

Jeg tror i alle har sådan lidt ret, for i de prameter der er postet, så er WAN porten (ud til nettet 10/100Mbit)

Og det trådløse er på Max 11 MB.

og ja der er ikke nævnt om  det er trådløst efter router ja eller nej.

Det vil hjælpe at deaktivere firewall i router, da den nok siden 2004 er sket meget i forhold til routning. (routning er det en router gør, den leder trafikken igennem router, fra pcérne trådet og via kabel, ud til nettet)

Tror at lincksysén har gjordt sit gode arbejde siden 2004.

Omdømme 3

Hej,

Ja, vi har alle sammen ret, og jeg er også temlig sikker på at vi alle er enigeMeget glad humørikon

Omdømme 2

Hej

Ja vi er da enige, jeg kan slet ikke se at der noget at være uenige omMeget glad humørikon

Den gamle Linksys har gjort det godt

Hej til jer alle og tak, tusinde tak.

Som skrevet er det første gang jeg er inde på Forum. Det har været en rigtig god oplevelse, behagelig og lærerigt. Jeg har trådet 2 PC'er og 1 trådløs notebook på Linksys'en men kørte kun med 1 trådet PC'er da jeg målte hastigheden, hvis det kan forklare noget?. Efter jeres råd vil jeg anskaffe en nyere model, specielt for at give end bedre sikkerhed, som jeg forstår er elendig på den nuværende. Har i et godt bud på en erstatning, eller er Linksys stadig OK ?. Dette her med point er svært men jeg har haft udbytte af alle bidrag og håber jeg selv med tiden kan komme med kommentarer.

PS: Egentlig havde jeg nok håbet på at der lå en eller anden " Opdatering fra Linksys " som kunne klare problemet men det kom overhoved ikke på banen, kan jeg se!!.

Endnu engang tak til alle.

Omdømme 2

Hej svalereden

Tak for dine positive tilkendegivelser. Jeg synes du skal sende den gamle router på pension og købe en ny, det kan bedst betale sig. Jeg bruger selv en Netgear router som jeg er vældig godt tilfreds med. Den er nem at opsætte og er meget stabil. Men ellers køb et anerkendt mærke som opfylder dagens standart både med hensyn til sikkerhed og hastighed på trådløst net.

Du skal være rigtig velkommen her på forum både for at hente hjælp eller hvis du selv har gode ideer og løsninger som du vil dele med andreBlinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)