Router

Her i huset har vi to pc'er på samme mobile bredbåndsabonnement. Modemet sætter vi så i den pc, som aktuelt skal på nettet. Det er lidt bøvlet, og vi kan ikke være på nettet samtidig. Jeg har hørt, at man kan få en trådløs router, som man sætter modemet i, og som så betjener begge pc'er. Men jeg har også hørt, at det kun kan bruges hos visse udbydere, og at TDC ikke er en af dem. Er der nogen der ved, hvad der er rigtigt og forkert? Hvis jeg kan bruge sådan en router, er der så en hel masse installations- opsætnings- konfigurations- og andet besvær? Hvis det kan lade sig gøre, bliver pc'erne så langsommere, når de kører samtidig?

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tveskæg

Som ny bredbåndskunde hos TDC, får man udleveret en TDC HomeBox eller TDC Box. Disse boxe indeholder både router og trådløs forbindelse, så flere pc'er kan være på nettet samtidig.

Jeg vil foreslå, at du kontakter Kundeservice og hører, om du ikke kan få leveret en sådan box i stedet for dit gamle modem. Det tror jeg ikke, at der vil være nogen i vejen for, da TDC i forvejen er ved at opgradere bredbåndshastigheden for eksisterende kunder og i den forbindelse generelt udskifter gamle bredbåndsmodemmer.

Mvh Stephen

Indlæg slettet, da svaret ikke gælder mobilt bredbånd Humørikon med tunge

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Tror der bliver talet om 3g mobilt bredbånd. Her kan man godt selv købe en router som alle så kan dele mobiltbredbånd. Det er dog noget du selv skal anskaffe dig og få til at virke. Glad humørikon

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P