Router

Hej. Jeg har lige fået min hastighed opgraderet fra 5 mbit til 20 mbit men kan kun måle hastigheden til 6 mbit. TDC hotline kan måle sig frem til at jeg kan få ca. 15 mbit, så der er langt fra 6 mbit til 15 mbit. Når jeg kobler pc-en direkte på modemmet kan jeg måle de ca. 15 mbit, men når jeg kobler routeren til falder hastigheden til de 6 mbit, routeren er en linksys model BEFSR41 ikke trådløs. Jeg håber der er nogle der har en god ide til løsning af problemet.

Hilsen havemand.

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg tror problemet er at du har flere computere og muligvis andre enheder på netværket, og så vil du ganske naturligt få en lavere målning, hvis det ikke er tilfældet er der en fejl i din router og du skal have en ny eller muligvis opdater din firmware i routeren

Hej havemand,

det er mest sandsynligt din router der ikke kan klare den høje hastighed, så den skal skiftes ud.

mvh

Jesper

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Din router skulle sagtens kunne klare den mængde trafik.

Men 6 Mb lugter lidt af 10Mb halv duplex.

Prøv at tjek om routeren er sat til at køre 10 Mb på portene, for du har vel ikke em gammel hub sat til altså sidder LAN kablet direkte i routeren eller har du en "fordeler boks" i mellem)?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det er ikke sansynligt.

Da routeren er bag et modem og den er lavet til det kan den sansynligvis køre 100 megabit, alså mere end riligt, hvos der var noget der ikke kan klare de høje hastigheder er det modemet der ikke skulle kunne tage de høje hastigheder hvilket ikke er sansynligt.

Hej Miela,

den teori holder ikke altid.

Blot fordi WAN porten er 100 Mbit, kan man absolut ikke gå ud fra at routeren kan håndtere trafik med samme hastighed.

En tur med vores ven Google, hvis at der er rapporteret en del udfordringer med hastigheden på denne router.

mvh

Jesper

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Her må jeg give Quark ret.

Der findes en side på nettet som tester router med faktisk through-put både WAN-LAN og LAN-LAN, jeg kan ikke huske hvad den hedder lige pt. På den side kan man dirkelig finde hårrejsende facts om faktisk båndbredde på routere.

Efter at have læst lidt om routeren (lidt svært da den ikke sælges mere) ser det ud til, at WAN siden kun er 10 Mb. Det betyder 10 Mb halv dupleks mellem router og modem.

Konklusion: Du skal have en ny router!

Mon ikke du tænker på denne side: http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

Hmm, sjovt nok ligger der nederst på listen, med 5 Mb/s, en Linksys Cable/ DSL VPN Router (BEFVP41) :-)))

Omdømme 3

Hej,

Ja hvis det kun er en 10 megabits wan så er det da klart at det ikke vil virke rigtig. så ny router.

Hej alle.

Tak for de mange råd men jeg er ikke IT-nørd men jeg ringede til TDC hotline og de sagde jeg fik ca.15 mbit ind til mig men da jeg stadig kun kunne bruge de 6 mbit, selvom de prøvede alt hvad de kunne. Til sidst bad jeg dem om at sætte mig ned til 10 mbit for det havde jeg haft før, og så modtog jeg de ca. 10 mbit, og det er bedre end 6 mbit, så der har jeg valgt at lade den være da de mente at den høje hastighed lavede koks i det.

hilsen havemand.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P