Svar

Ringe service i TDC butik

Torsdag d. 26. træder jeg ind i butikken på Algade i Roskilde, da jeg påtænker, at købe en smartphone. Ekspedienten kan desværre ikke vejlede mig, da denne ikke har forstand på smartphones. Da jeg heldigvis allerede har en nogenlunde idé om hvad jeg vil have; vælger jeg en telefon med Android. Da jeg egentlig ikke har råd til den, spørger jeg pænt, om der er mulighed for en anden afdragsordning, end den de reklamerer med, som er ret så pebret. Det er der desværre ikke mulighed for, og ekspedienten mener, at der vil gå et stykke tid førend TDC kan tilbyde flere afdragsformer, som f.eks Telenor gør. Jeg ringer til hotline for, at høre om man virkelig ikke kan tilbyde mig en anden afdragsordning, men nej.

Jeg vælger alligevel, at købe den ønskede smartphone med den "dyre" afdragsordning".

Dagen efter ligger der i min postkasse; en reklame fra TDC, hvor i reklamerer med TDCrate, som søreme er en ny afdragsordning.

Jeg ringer fluks til hotline igen, og får at vide, at alle ansatte først nu er blevet briefet, men hun er sikker på, at hvis jeg kører op i butikken, kan de sagtens hjælpe mig. Men ak nej, der er intet at komme efter. Man vil sågar ikke engang tage telefonen "retur", da den nu er "brugt".

Jeg er bekendt med købeloven og TDC har loven på deres side. Jeg begriber bare ikke, at man ikke engang PRØVER på at hjælpe... og så endda en "gammel" kunde, med tv,internet, fastnet og mobil samlet hos jer?

Har skam fået svar fra klageafd. og der er bare intet at komme efter. Ikke engang et plaster på såret, i form af et gavekort på en 50´er eller noget i den dur?

icon

Bedste svar af MacGyver 4 juni 2011, 21:11

Det var da så lidt - det skader jo ikke, at hjælpe, hvor hjælpes kan Blinkende humørikon

Hvis jeg stod i din situation (og da specielt efter, at prisen også er sat op), ville jeg også lade det køre, som du har det nu. Man skal jo også spare, hvor det er muligt.

Jeg var selv tålmodig ang. min mobil, og ærgrer mig ikke over det, da der er for mange abonnementer at vælge imellem - og for nogle, et kæmpe-regnestykke, for at se, hvad der bedst kan betale sig.

Hvis du synes, at der er et svar, som ligger nærmest på en løsning, må du gerne acceptere det som løsning, da det vil hjælpe andre, som har spørgsmål lignende dit. Glad humørikon

Fortsat god weekend - nyd solen.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har selv haft problemer med en TDC-butik ... men det lader vi ligge.

Når du køber en mobiltelefon i en TDC-butik, har du 7 dages returret.

Derfor - da du skriver, at du har tænkt dig at købe en mobiltlf (26. Maj), og denne tråd er fra 31. Maj, er de 7 dage stadig ikke gået, så forretningen kan ikke nægte dig, at den bliver taget retur inden da.

Ligeledes et ret hurtigt svar fra klageafd., da du jo ikke har haft telefonen længere tid (end de få dage, som du oplyser, at du har haft den).

Ang. afdragsordning - det kan jo forståes på mange måder, da de forskellige mobiltelefoner sælges med forskellige abonnementer, og derfor også forskellige afdrag pr. måned.

Håber, at dette kan give lidt hjælp til dit problem.

Mvh

MacGyver

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

7 dages returret? Hvor kommer de fra? Er det en ekstra service TDC giver?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved det.... :-)

Med mindre salgsaftalen udtrykkeligt indeholder sådan en bestemmelse - den kan f.eks. stå på bon'en - så er der ingen returret ved køb i butikker.

At nogen butikker giver sådan en ret er udelukkende en fordel man skal være glad for. Købeloven giver ingen returret. Det er noget andet hvis man køber over telefonen, nettet eller postordre. Så har man altid 14 dages returret fra modtagelsen. I så fald skal produktet leveres tilbage i den tilstand det blev leveret. Dvs. der må ikke være tegn på at det er brugt. Produkter, der "forbruges når de bruges" kan ikke returneres! Dvs. hvis man har købt taletid til sin telefon - så fanger bordet. På samme måde kan man tænke på skrabelodder i lotto og engangsservice.

På den måde begrænser returretten sig altså til selve telefonen. Hvis man åbner PIN-kode brevet til SIM-kortet eller den slags - så hænger man på den del. Også på fjernsalg.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PeterA.

Grunden til, at jeg nævner det, er at jeg fik oplyst dette, da jeg skulle have byttet min nye mobil, som var ramt af strømspændingsfejl.

Dog kan jeg oplyse, at jeg - i den TDC Butik, hvor jeg købte min mobil, fik at vide (da jeg kom for at få den byttet - efter aftale med operatør), pludselig fik at vide, at bytteretten kun er 7 dage, hvilket ikke blev oplyst til mig ved køb af mobil.

Så min "gamle, splinternye" mobil har været ude at rejse 5 gange, før det endte med, at jeg fik en ny (reklamation).

At det så tog 4½ mnd (den nåede kun at leve 20 dage sammenlagt i den tid), før jeg langt om længe fik en ny, tog jeg stille og roligt, for så var jeg sikker på, at jeg ikke fik en, som var ramt af samme problem - har haft den nye i 2 mnd, og der har endnu ikke været problemer med den nye.

Mvh

MacGyver

Tak for jeres indlæg. Blev igår kontaktet af en medarbejder som sagde, at jeg skal køre i butikken igen, så vi kan finde en løsning. Nu ser jeg imidlertid på online shoppen, at man har sat prisen yderligere op på min model. Så nu tror jeg da bare jeg beholder min nuværende afdragsordning?

Omdømme 2

Det var da så lidt - det skader jo ikke, at hjælpe, hvor hjælpes kan Blinkende humørikon

Hvis jeg stod i din situation (og da specielt efter, at prisen også er sat op), ville jeg også lade det køre, som du har det nu. Man skal jo også spare, hvor det er muligt.

Jeg var selv tålmodig ang. min mobil, og ærgrer mig ikke over det, da der er for mange abonnementer at vælge imellem - og for nogle, et kæmpe-regnestykke, for at se, hvad der bedst kan betale sig.

Hvis du synes, at der er et svar, som ligger nærmest på en løsning, må du gerne acceptere det som løsning, da det vil hjælpe andre, som har spørgsmål lignende dit. Glad humørikon

Fortsat god weekend - nyd solen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P