Rigtig visning af lokalitet

Hej 

Min telefon bruger WiFi til at lokalisere hvor den befinder sig... jeg bor i pandrup, men min Tdc router "siger" at jeg er i svendborg... kan man ikke ændre det så routeren også passer med den lokalitet man befinder sig på ?

Nils

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej nilschr

Godt spørsmål Glad humørikon

Jeg er lige nød til at vide, hvor du kikker? Er det google maps, eller hvordan ser du at din lokalitet skulle være svendbort?

Altså, er det i routerinterface, eller er det et program, hjemmeside, eller andet, du får informationen fra?

Hilsen

jamen på min htc telefon som jo bruger wifi.. finder den vejret f.eks. på den aktuelle lokalitet... og når den er på wifi tror den det er svendborg...
eller hvis jeg vil checke ind på et sted finder den steder fra svendbor.. men hvis wifi slåes fra bruger den 3g og finder så fint at det er pandrup...

synes jeg har hørt om det før og at der var en løsning... kan bare ikke lige huske det ... grrr

Hilsen

Nils 

Jamen jeg ser det både i min vejr app men også på google... den tror jeg er på noget der hedder christiansvej 25 i Svendborg på fyn... dete r altså mystisk.. er det mon der i har jeres servere stående eller ??

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Problemet er lidt kompliceret. Når du bruger Wi-fi er du kun trådløs til den nærmeste trådløse router.... Så går forbindelsen via kabel (elelr i et mindre antal tilfælde gennem en anden form for trådløse forbindelser). Sådan en forbindelse har et IP-nummer, og disse er i princippet lagt ud i nogle "klynger" ud over landet. Derfor kan man i princippet slå op hvor en IP-adresse hører til geografisk.

I praksis viser det sig at der har været for få IP-adresser mange steder fra starten, og man "låner" derfor ledige adresser fra andre klynger. Men den lånte adresse har stadig sin geografiske tilknytning i den gamle klynlge..

Sagen kompliceres yderligere af at alle udbydere selv vedligeholder (eller mangler at vedligeholde) deres registreringer af geografisk tilknytning.

Jeg kan forestille mig at der kunne være en funktion i din telefon som gjorde at du kan "overrule" den automatiske registrering - men det er jeg desværre ikke klar over om er tilfældet.

Men nu ved du da hvorfor fejlen opstår :-)

Vh

Peter

Tak for forklaringen...

Jeg har haft ringet til support de havde aldrig hørt om problemet før.. men kunne da godt prøve at give mig en ny ip adresse selv om han ikke troede det ville hjælpe...
kan det passe at der ikke er andre der har haft det problem ?...

Og er der da for pokker ikke en løsning... TDC ??

Hilsen

Nils 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Jeg forstår ikke helt dette?

Du bruger en HTC telefon, men vil ikke slå 3G til?

Er der GPS i din telefon?

Hvorfor vil du ikke slå 3G til?

Hilsen

Ærgerligt at du ikke forstår :-)

Når jeg har trådløst wifi er der jo ingengrund til telefonen står og går over på 3G.. men nu vel... det med at få en ny ip adresse fra tdc hjalp og jeg befinder mig nu også rent computermæssigt... der hvor jeg bor :-)

Ellers mange tak !

Ved ikke helt hvordan man afslutter en tråd når der er en løsning...

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg vil lige knytte en kommentar til denne tråd:

Når der nævnes lokalitetsplacering via wifi sker det ikke altid via ip-adressen. Nogle tjenester bruger nemlig antallet af wifi-netværk og styrken af disse til at bestemme lokaliteten (det kræver naturligvis en database over wifi's og deres placering). Læs evt mere her: http://loki.com/findme

Min Ipod Touch 1.g finder f.eks. min præcise placering i københavn hvor antallet af Wifi er stort.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)