Rettigheder efter kopi

Anvender en extern netværk harddisk til download af tdc-play. skulle så være smart at tage en kopi af al musik, til en almindelig extern harddisk. Når jeg så forsøger at spille fra netværk, bliver jeg afvist med at der nægtes adgang til server, men det er muligt at spille fra kopi på den almindelig extern harddisk. Er det noget med koder, der nu er forkert ???

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej prepsi

Jeg er ikke så klog på det område, men jeg ved at der meget strenge rettigheder med den musik man henter på TDC PLAY, du kan ikke brænde og flere andre ting.

Jeg har en TDC Homebox og der lægger jeg løbende min musik fra TDC PLAY ind og det kan jeg afspille så let som ingenting, også i udlandet for eksempel.

Håber der er nogle som er klogere end mig, der kan svare på dit spørgsmålTrist humørikon

hilsen bbsMeget glad humørikon

Ved godt at man ikke kan kopiere eller brænde, men det der virker mærkelig, er at man ikke kan spille fra den orginale, men godt på kopien.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej prepsi

Ja det har du da ret i, det lyder mærkeligt.Overrasket humørikon

Jeg har ikke forstand på det, men der sikkert nogle her i TDC Forum, der kan hjælpe dig.

Held og lykke med det.

Hilsen bbsMeget glad humørikon

Hej.

Jeg har nogle formodninger om hvad der kan være galt, men der behøves flere oplysninger.

1. Er den eksterne netværksharddisk en TDC HomeDisk?

2. Er den almindelige eksterne harddisk en harddisk, der er tilsluttet med USB direkte til en PC, er den tilsluttet til en TDC HomeDisk med USB, eller er den tilsluttet det lokale netværk (d.v.s. til en router eller en switch)?

3. Hvad forstås ved at spille fra netværk? Betyder det at der bruges en PC, hvorfra der forsøges fjernadgang via TDC's Web-side om Homedisk, og som er en anden PC end den, der bruges til at spille fra kopien?

4. Er der flere oplysninger i fejlmeldingen om den nægtede adgang, f.eks. noget om certifikatfejl?

5. Er der installeret licens til TDC Play på den PC, der benyttes til at afspille fra netværk, er maskinen tilkoblet en TDC-bredbåndsforbindelse, og er maskinen i øvrigt en Windows-PC eller en Mac?

Man kan sagtens flytte rundt med de beskyttede musikfiler fra TDC Play mellem forskellige harddiske på maskiner, men ikke brænde dem på CD. Det, der er afgørende ved afspilning er at de skal afspilles på en PC, hvor der er installeret licens, der styrer om man har rettighed til at afspille musikken. Der findes mere hjælp på TDC's sider om TDC Play.

Det skal nævnes at ved installation af licens skal man dels bruge sit TDC-login, men der skal nogen gange tillige installeres et tilføjelsesprogram fra Microsoft, så den server, der nægtes adgang til, kan både være ens egen HomeDisk, en server hos TDC og en server hos Microsoft.

M.v.h.

MS-Erik

Hej.

Jeg har lige oplevet at min egen PC drillede i forbindelse med fjernadgang til HomeDisk med TDC Play på. Så der er en ting mere, du kan checke:  Naviger til PC'ens logbog, således:

Vælg kontrolpanel > Administration > Logbog (dobbeltklik) > Windows logger > System.

Der kan være lidt svartid. Se derefter om der vises fejl, hvor dato og klokkeslet stemmer med tidspunktet for, at noget var galt med netværksadgang til TDC Playfilerne, og se om der står Schannel som kilde og 36888 som hændelses-ID. Til beroligelse: Der kan være flere fejl og advarsler i loggen, uden at det behøver at betyde noget alvorligt.

M.v.h.

MS-Erik

Vil i starte med at fortælle at det nu virker igen. Har ikke lige nogen ide om hvorfor. tror det lykkes, efter jeg tilgik den eksterne harddisk på en anden måde. Lige pludselig virkede alr igen. Men her er svar på dine spørgsmål,.

1) Det er ikke en TDC HomDisk, Det er en Iomega netdisk

¨

2) Den almindelige extern hardisk er tilsluttet med USB

3) Det er samme PC, som anvendes for afspilning.  Det med at afspille  fra netværk, menes, at jeg  forsøger at spille et nummer fra den eksterne netdisk og derved for fejlen.  På det tidspunkt hvor der var problem, kunne windows medie player overhovedet ikke se denne disk. Hvergang der blev kørt opdatering, blev disken ikke benyttes, selv om den lå som overvågende.

4) Nej, der bliver bare fortalt at server nægter adgang, enten fordi bruger eller password er forkert

5) Ja, det går jeg udfra, da der aldring tidligere har været problem.

Der findes ingen record med de oplysninger

Det var godt at det kom til at virke.

Når det ikke er en TDC HomeDisk kan problemet være det samme som kan opleves med en D-Link netværksharddisk jeg kender, som nogen gange ikke viser sin eksistens som netværkssted på normal måde. Så hjælper det at tilgå den på anden måde, hvoreften den dukker op igen.

Når der bruges samme PC er licenserne i orden og problemet havde derfor intet med TDC Play at gøre.

Spørgsmålet om fejlene i PC'ens log er kun aktuelt ved fjernforbindelse over internettet til en TDC HomeDisk, hvor man kan blive mødt med kraftige advarsler fra Windows om certifikatfejl, og nogen gange med efterfølgende blokering for adgang og loggen fuld af fejlmeddelelser.

M.v.h.

MS-Erik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)