repeter

Hej jeg er rend ind i et lille problem som jeg tror i gode mennesker herinde kan hjælpe mig med.

Jeg har fornygeligt indkøbt mig en ny Yamaha forstærker med Airplay, for at slippe for kabler i hele huset har jeg også købt en repeter, af mærket TP-Link. Nu kommer så mit problem.

Når jeg er på wifi via min mobil, kan jeg ikke fange min forstærker når jeg er på via tdc boxen men når jeg fanger wifi signalet via min repeter kan jeg godt komme på, jeg tror simpelthen ikke tdc boxen giver lov til at sende det trådløse signal videre, hvordan skal jeg konfigurere tdc boxen så den bare sender signalet videre.

Karsten

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

karjen skrev:
Hej jeg er rend ind i et lille problem som jeg tror i gode mennesker herinde kan hjælpe mig med.

Jeg har fornygeligt indkøbt mig en ny Yamaha forstærker med Airplay, for at slippe for kabler i hele huset har jeg også købt en repeter, af mærket TP-Link. Nu kommer så mit problem.

Når jeg er på wifi via min mobil, kan jeg ikke fange min forstærker når jeg er på via tdc boxen men når jeg fanger wifi signalet via min repeter kan jeg godt komme på, jeg tror simpelthen ikke tdc boxen giver lov til at sende det trådløse signal videre, hvordan skal jeg konfigurere tdc boxen så den bare sender signalet videre.

Karsten

Hej Karsten

Jeg har lidt svært ved at tyde præcis hvori dit problem ligger, men der skal ikke ændres noget i TDC Homeboxen. Det skulle gerne fungere således at din repeater/forstærker (brug samme begreb hele vejen da det ellers kan forvirre) logger på dit Wifi fra Homeboxen hvorefter du har så mulighed for at logge på wifi fra din nye repeater/forstærker og dermed komme i kontakt med dine Homebox ( og videre ud på internettet). Det er længe siden jeg har rodet med sådan et opsæt, men ovenstående er i hvert fald sådan jeg skulle sætte det op, måske det kan hjælpe dig videre.

Mit problem ligger i at repeteren bruger samme wifi som home boxen, og jeg har igen problem med at komme på nettet fra repeteren, men at komme i kontakt med repeteren (og forstærkeren) fra home boxen, hvis jeg er forbundet via wifi på denne.

Karsten

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er meget vigtigt at der er en fornuftig afstand mellem homebox og repeater.

En afstand der får signalet ned på ca 3 streger skulle kunne gøre det.

Er de for tæt på hinanden vil de ikke fungerer optimalt da de 2 sendere vil forstyrrer hinandes signal.

En god idé er også at give repeateren et andet ssid end homeboxen så man undgår at computeren ikke kobler op på det svageste signal. Dette er en opsætning jeg selv har haft med en netgear og det fungerede egentlig udemærket.

mvh

Jan

Mit proble er faktisk at min tlf, connecter til homeboxens wifi, og så kan jeg ikke komme i kontakt med min repeter før jeg går tættere på den og får et stærkere signal fra den.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)