Reparation om og om

Hej TDC

Jeg har altid fået så god service, men nu synes jeg det er ved at være for meget.

Jeg ejer en Sony Ericsson X10 Mini Pro. Den er købt i august 2010 og jeg har stadig original kvittering. 2. september indleverede jeg telefonen, da den gik ud flere gange dagligt af sig selv. Jeg fik den retur 1½ uge senere, hvor der stod der ikke var konstateret nogen fejl. Den virker for en kort periode, men så er problemet der igen. 7/11 indleverede jeg igen telefonen, fik den retur 15/11 om aftenen og var spændt på at se hvad der var lavet. Batteri poler renset, står på følgesedlen. Det er jo fint.

Problemet er der bare stadigvæk. Den går stadig ud af sig selv. Det er ikke acceptabelt. 

I butikken bliver jeg spist af med, at de har endnu et forsøg, før jeg må få en ny telefon. Det forstår jeg ikke. Jeg er med på, at den del af købeloven er et tolkningsspørgsmål, men må jeg henvise til Forbrugerrådet:

"2. Du kan først få ombyttet en vare, når den har været repareret tre gange

Vrøvl. En ombytning af en vare er et forsøg på at løse problemet på lige fod med en reparation. Hvis forhandleren vil have lov til at ombytte en vare, skal det ske inden for rimelig tid.

Har varen først været repareret flere gange, er den rimelige tid ofte gået, og jeg har ret til at få mine penge retur."

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/25-forkerte-p%C3%A5stande-om-k%C3%B8beloven#taenk_fejl2

Telefonen blev afleveret her til formiddag og jeg ved de først indsender den mandag formiddag. Hvordan forholder jeg mig nu? 
Det kan ikke være rigtigt, at man skal undvære sin telefon igen og igen uden der bliver rettet op på fejlen!

Jeg har aldrig tidligere haft problemer med TDC, men det kan være det vender nu? 

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er altid tale om vurderinger her. Det er korrekt nok som forbrugerrådet skriver at der ikke er fastlagt noget bestemt antal gange der må forsøges reperation. På den anden side fremgår det også klart af loven at der skal være et rimeligt forhold mellem det det koster at reparere, restværdien på apparatet og nyværdien. Og det er her det hurtigt bliver kompliceret. I første omgang er der ikke så meget at gøre - du må acceptere at den skal undersøges først. En forretningsdrivende har altid ret til at undersøge et muligvis defekt apparat.

Hvis det viser dig at være batterikontakter igen - ja så har du måske en sag. Jeg siger måske fordi batterikontakter normalt vil anløbe pga. fugt. Og hvis der nu et eller andet sted i alle de sider med småt som ingen af os nogensinde læser, står at telefonen under ingen omstændigheder må benyttes/opbevares i fugtige omgivelser - ja så er du lige vidt. I praksis er det ganske enkelt umuligt ikke at udsætte en telefon for fugt.

Alderen på telefonen taget i betragtning vil jeg anbefale dig at gå forhandlingsvejen. Prøv at forklare dem at du har brug for din telefon - og foreslå at de låner dig en tilsvarende mens din er til rep.

Vh

peter

Jamen så må de jo have den liggende i 70 dage, hvis det er det det tager dem at opdage der er fejl. Synes jeg bliver MEGET dårligt og forskellige oplyst af jer. Under al kritik! 

Det er jo svært for dem at se den går ud, nogen gange er det hver time, andre gange er det hver 4. dag. Det er jo en periodisk fejl. Jeg er ret ligeglad om i kan se den eller ej, så må i jo stille en medarbejder til rådighed, der kan overvåge min tlf når den er i brug, så i kan fatte der er et problem.

I kundeservice fik jeg at vide efter 1. rep. at tredje gang var det jo bare en ny tlf, så var den ikke længere. Nu får jeg her at vide jeg bare skal finde mig i hvad som helst...
Jeg betaler altså for et abonnement med internet. Det kan jeg ikke bruge på min gamle tlf. Så må i da i det mindste give rabat på det.

Måske skulle man bare købe en ny tlf et andet sted, hvor man i telekæden er ENIGE om, hvordan reglerne er, således kundeservice, butik og internet ikke giver tre forskellige svar.

DET ER EN OMMER, TDC! 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du glemmer lige en ting.... Dette er et bruger til bruger forum. Jeg arbejder IKKE for TDC - og har aldrig gjort det (og kommer sandsynligvis aldrig til det).

Derfor er det om de generelle regler jeg skriver til dig.

Jeg har en baggrund som servicechef i den danske/svenske afdeling af et større multinationalt selskab, så problemstilligen er ikke ny for mig.

Hvis TDC har oplyst dig om at de bytter efter tre gange, så er det selvfølgelig det du skal gå efter. Det er en tolkning der er helt i tråd med lovens ånd og bogstav, så det kan du kun være tilfreds med. Til din påstand om at man kan være nødt til at vente 70 timer på et en periodisk fejl opstår - tja.... Det er derfor periodiske fejl ikke er populære på værksteder. Ikke desto mindre er det sådan at når telefonen er over seks måneder, så har man som forretningsdrivende ret til at forsøge at udbedre den slags fejl. Hvis det så tager 70 timer er det bare surt, men fuldstændig i overensstemmelse med loven. Til gengæld er det så også sådan at NÅR fejlen er lokaliseret, så skal den afhjælpes "uden unødig ophold". Uanset hvilket apparat det så drejer sig om, viser det at det altid er vigtigt at der følger så mange oplysninger og beskrivelser af fejlen med, som overhovedet muligt.

Til sidst vil jeg så tilføje, at det aldrig har skadet den behandling man får, at man henvender sig i en høflig tone. Jeg vil derfor anbefale at du lægger den vrisne og aggressive tone af, og indgår i en konstruktiv dialog om at få ordnet din telefon. Det er mennesker du henvender dig til - og jeg ved hvordan folkene på værkstedet/i butikken reagerer på den slags.

Vh

Peter

@Borege

Jeg kan godt forstå du er irriteret, og jeg er da fuldstændig ligeglad med, hvor du køber din næste telefon, men at du, i dit andet indlæg mugger over at andre prøver at give dig et svar, synes jeg helt enkelt, ikke du kan være bekendt. Min datter sidder i et andet kundeservice-center, og der kan det godt være en stor fordel for kunderne, at optræde på en høflig måde. Og prøv så lige at læse hvad der står i min signatur.

Som du selv skriver: Det er en ommer, Borge!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)