Remote Administration

Nogle som er klar over om man kan bruge remote administration, altså logge på router fra WAN siden på en TDC Homebox. har prøvet bare at browse ind på IP adresse men kommer ikke ind, men kan se i routers log "remote admin deny" så det virker jo som om den måske bare skal have et port nummer angivet også.

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Du skal åbne en port og pege den hen mod den computer du vil administrere.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20567

du skal åbne port 3389,

nu skal du fortælle at der må oprettes forbindelse til fjernskrivebord

Kontrolpanel >> System klik på Instillinger for fjernforbindelse

20iD74A537479518B85

Krys af som jeg, klik derefter på vælge bruger og tilføj

indtast dit brugernavn og derefter på kontroller navne og så OK, ok og ok

så skal du kende din ip udaf til.

http://myip.dk

her skal du bruge IPv4.

nus skal du åbne fjernskrivebord, klik på start skriv fjernskrivebord og åbne programmet.

19i753D9B5601E9DE48

så skulle det gerne virke muligvis skal du skrive /portnr efter men tror ikke det er nødventig

Det er IKKE en PC jeg vil administrerer, der er selve routeren som jeg også skriver.

Altså logge ind på router fra WAN siden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

undskyld jeg havde misforstådet dit spørsmål, jeg tror desvære af sikkerheds messige årsager at det er umuligt eller i den mindste meget svært at komme til at logge på din router udefra,

Når den i log filen kan skrive "remote admin deny" så virker det jo ikke umuligt, tværdigmod vil jeg mene, men det er formentlig nok sat op på en specifik port (ligesom alle andre router). men det er jo ikke dokumenteret nogle steder. Så man skal jo nok have fat på en TDC teknikker som kender godt til produktet.

Du skal logge på port 7168

Fjernet fortrolige oplysninger.

Låner tråden :-)

Kan ikke få det til at virke med den port? http:// ;(min public ip):7168

er der noget der skal indstilles i routeren før det kan lade sig gøre?

Fjernet fortrolige oplysninger fra indlæget.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Læste også først spørgsmålet som "Remote Administration" til LAN PC, hvilket er "lige ud af landevejen" (når man husker at "Forward"'e porten irouteren til den pågældende PC på LAN.

Fjernkonfigurering er mig bekendt disabled i Hometrio boksen.

Det vil være en alvorlig sikkerheds risiko at have det enabled.

Når man tænker sig om, har du helt ret i at det er en alvorlig sikkerhedsrisiko, men ville nu være rart at kunne rode med routeren når man ikke er hjemme :-)

Så det er kunne logge ind på routeren fra WAN og rode med konfigurationen er disabled ok og tak :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Routeren kan ikke tilgåes på port 6918 af almindelige bruger. Homeboxen er blokeret så det kun er visse ip adresser der kan få lov til at logge ind.

Fjernet fortrolige oplysninger fra indlæg

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan selvfølgelig lave et"fjern skrivebold" til en lokal PC og så der efter (fra den lokale PC) log'e på Trio boksen. Det er en lille omvej. men mig bekendt den eneste mulighed.

Der er microsofts egen RDP, som kræver port forward.

Men der er også programmer som "Team viewer" og "LogMeIn". Jeg bruger selv "LogMeIn" og er meget tilfreds med den.

Det er desværre ikke en mulighed, da pc'erne på LAN alle er slukkede eller i Standby. Ville gerne kunne konfigurere routeren direkte, da jeg er ved at se om man kan få WOL ( Wake On Lan ) til at virke men det ser også ret håbløst ud med den router desværre
Jeg genopliver lige en gammel tråd her Glad humørikon

Jeg har lige sat min TDC HomeBox til efter den har stået i skabet i 1½ års tid (har stædigt holdt fast på min OpenWRT router, men det setup forhindrede TDC TV boxene i at se min Twonkey media DLNA server).

Tilbage til topic:

Jo du kan sagtens slå remote adgang til, du skal bare lave en portforward fra port 80 til port 80 på routeren.

Routeren tillader ikke at man portforwarder til 192.168.1.1, men hvis du har givet din router et DNS navn under "Advanced settings" -> "Static DNS" så peger du bare portforwarden over på det navn.

Men jeg savner dog stadig SSH adgang som på min gode gamle OpenWRT...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)