ReadyNAS Duo som "Homedisk" på Mit TDC?

• Tog
  • 0 kommentarer
Jeg har netop fået "Mit TDC" og er naturligvis glad for de nye muligheder [i] Jeg har ikke en HomeDisk men derimod en ReadyNAS Duo tilsluttet mit netværk. "Mit TDC" finder min ReadyNAS når jeg vælger "HomeDisk" med fjernbetjeningen, men den kan ikke se mapper eller filer. Er der nogen af jer som har en idé om, hvordan ReadyNAS'en kan konfigureres så Mit TDC kan hente filerne?

Mange venlige hilsner fra Tog

7 Kommentarer

Hej Tog.

Mit råd er at du skal stille ReadyNAS til at dele filer på netværket. Det gjorde jeg med mine bærbare pcer og så kan jeg se mine billeder på tvet.

Tak for tilliden iBay Blinkende humørikon,

Min ReadyNAS indeholder al vores musik, som vi afspiller med Squeezebox eller via en af familiens 5 PC'er på det trådløse netværk, og alle vores fotos. Filerne kan hentes af alle PC'er i Windows Stifinder, hvor ReadyNAS optræder som en almindelig lager-enhed på netværket.

Men det er sjovt, at du kan se din bærbare på TV'et! Jeg kan ikke se en eneste af vores PC'er, selvom vi har masser af delte mapper med bl.a. fotos.

Er der et eller andet grundlæggende, jeg har misset i min opsætning? 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianMose har modtaget fra andre medlemmer.

Der er forskel på om man deler siner filer via normal fileshare eller via windows indbyggede media sharering.

Tror kun homeboksen kan se ting der er delt via media sharing (er ikke 100% dog.)

På min windows7 findes media sharing her "Control PanelAll Control Panel ItemsNetwork and Sharing CenterAdvanced sharing settings"

Når det er slået til kan du fortelle windows hvilke mapper indeholder photos, musik, videoer osv.  Dette kan også gøres i windows media players menu (nemmeste måde)

Tusind tak for hjælpen. Her kommer løsningen på mit spørgsmål:

Det viser sig at min NAS, ReadyNAS Duo, skal streame sine mediafiler til "Mit TDC" via DLNA. Så jeg aktiverede DLNA og UPnP, men "Mit TDC" kunne stadig ikke se filer eller mapper!

Efter timers eksperimentering og læsning på diverse langhårede fora gik det op for mig, at Netgears DLNA-server til ReadyNAS slet ikke fungerer. Undskyldningen skulle vist have noget at gøre med, at Netgears NAS-software er Open Source - så jeg kan jo bare selv teste og færdiggøre den! Men jeg har jo betalt for en netværksharddisk p.g.a. dens indbyggede funktionalitet, og så skal den dæleme også virke. Men nej.

Løsningen hedder Twonky Server, som jeg foreløbigt har installeret på NAS'en i en 30-dages prøveversion, og pludselig kunne "Mit TDC" finde både filer og mapper. Fotos altså.

Så nu vil jeg betale de 20 USD for serverproduktet, og så bliver det spændende at se om "Mit TDC" også kommer til at kunne håndtere streamede film fra NAS'en via Twonky.

Med mange venlige hilsner

Tog  

Hej Tog,

Fik du løst dine udfordringer med Twonky server ?

Hilsen

El Prebsi

Hej El Prebsi,

Ja, men kun delvist!

Jeg har faktisk fået Homedisk til at se min ReadyNAS uden Twonky server. Jeg aktiverede flere forskellige ekstra streaming- og fil-services på NAS'en (uden helt at vide hvad jeg gjorde) og pludselig dukkede den op på Homedisk.

Men, jeg havde allerede da jeg brugte Twonky konstateret, at mine billeder var for dårligt "resized" til fladskærmen og fremstod pixellerede. Der gik også 10 sekunder mellem hvert foto. Så jeg har læst og læst på alle de fora, jeg har kunnet finde, og må desværre konstatere at mange andre har lignende problemer,

Det hænger dels sammen med Homediskens software, der har svært ved at håndtere store billedfiler, og dels hardwareproducenternes implementering af DLNA, som åbenbart ikke er en helt fasttømret standard.

Jeg vil helst se mine fotos optimalt på fladskærmen og uden sort skærm mellem billederne, så løsningen er stadig en ekstern harddisk tilsluttet fjernesynet via USB. Det fungerer perfekt Glad humørikon

Men jeg ville da ønske at streamingen kunne fungere, så jeg glæder mig til en softwareopdatering til Cisco boxen fra TDC, og er ivrig aftager af gode råd fra alle jer andre.

Mange venlige hilsner

Tog

Hej

Jeg havde samme problem efter jeg fik HomeBox men lavede min Nas server om til en WINS server. Under Network og WINS Glad humørikon

Men jeres indlæg fik mig på sporet - Tak..

Make this device a WINS ServerThis device can provide WINS service by enabling the option below. Make sure that there are no other WINS server on the network before doing this. This option is not available in Domain or Active Directory security modes.
  Become a WINS server

Hilsen

Aagaard

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8