Programmering af fjernbetjening til Homebox

Jeg har lige fået installeret TDC's homebox, og vil gerne sætte fjernbetjeningen op til at fungere med mit fjernsyn. Måske det er min tekniske baggrund, men jeg har altså lidt problemer med vejledningen.

Jeg går ud fra nedenstående manual [1], der har en fjernbetjening mangen min.

Jeg følger vejledningen på side 39, og der står jeg skal trykke på TV knappen i punkt fire, og så er der et ikon med en rød tænd/sluk knap. Jeg går ud fra at der trods alt menes jeg skal trykke på den grønne knap?

Så står der det kan vare noget tid? Snakker vi 5 sekunder, 10 sekunder, 1 minut? Knappen burde også blinke, men for mig lyser den konstant. Betyder det jeg har gjort noget forkert?

Som det nok forståes af ovenstående så virker programmeringen ikke for mig. Jeg har prøvet på to forskellige fjernsyn (også mine forældres), men samme udgave af homebox og fjernbetjening.

Er der nogen der kan komme med en redigeret vejledning, evt. skåret ud i pap for en tungnem?

[1] http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/tv/ny_digitalmodtager_brugermanual.pdf

2 Kommentarer

Hej Homaxto

Tak for dit spørgsmål på vores forum.

Jeg har kigget lidt på den vejledning du har oplyst du bruger og kan se at det er den manuelle du bruger.

På siden lige inden er der en vejledning til, hvordan du kan kode fjernbetjeningen automatisk, som jeg håber du har forsøgt inden du gik videre til den manuelle.

Hvis ikke du kommer videre med kodningen, så er det ikke sikkert det er muligt at kode den til dit fjernsyn. Vi har åbnet op for muligheden, men vi kan ikke gøre mere, da vi ikke kan fejlrette på selve fjernsynet.

Du kan eventuelt prøve og tage fjernbetjeningen med ned i en TDC Butik og høre om de har oplevet problemer, eller måske kan vise dig, hvad du skal gøre, men jeg har desværre ikke andre forslag end det.

Du kan finde nærmeste TDC Butik her:

www.tdc.dk/butik

Hilsen Line

Hej Line

Tak for dit svar. Jeg havde ikke opdaget der var en automatisk opsætning af fjernbetjeningen - og det fede er at det jo faktisk virkede :-)

Tak for hjælpen

Mvh

Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8