Svar

Problemer med ustabilt trådløst på TDC homebox

Hej

Er efterhånden klar til at smide min TDC homebox ud.

Kører trådløst med en TDC privat alarm, 1XPC samt 2 X Iphones.

Det hele er bare så ustabilt og netværks forbindelsen hopper af og på efter forgodt befindende.

Har kigget TDC's vejledninger og via inSSIDe sikret mig at netværket ligger for sig selv, ligger nu på kanal 11 og der ligger IKKE andet oveni og roder. Ligger med en DB på ca. 42 så den del burde sådan set også være ok. Boksen er placeret lige midt i huset, der er max. 4 meter til den fra min arbejds pc, alligevel opleves der konstante udfald.

Inden jeg fik min homebox havde jeg "den gamle trådløse model" har var der aldrig probemer.

TDC privat alarm har et kamera som vi har i stuen, det har en rød/grøn diode og efterhånden falder blikket derhen ad flere gange i minuttet, bare lige for at se om der nu lige er udfald igen. Det er efterhånden umuligt at arbejde via VPN osv. da stabiliteten simpelthen er for ringe.

Er der nogen indstillinger i boksen jeg kan have overset?

Har for nyligt haft fat i TDC kunde service, her fik jeg en sludder for en sladder, vedkommende jeg talte med anede ikke noget om det andet end det man selv kan læse sig til på disse sider.

Kan det være min box der er skidt?

icon

Bedste svar af tuonodk 9 januar 2012, 16:50

Jeg vil stadigt ikke anse mit problem / råb om hjælp for løst.

Men på opfordring markerer jeg det som løst, og benytter lejligheden til at lave et nyt emne der omhandler de problemer der må være mellem Appel og TDC.

Så snart jeg kommer forbi en TDC butik vil gå ind og spørge om en Iphone 4S er noget for mig - med baggrund i ovenstående.

Tråden lukkes hermed - det er ingen kendt løsning andet end Iphone 4S IKKE fungerer via TDC's Homebox / Wifi.

Se original

87 Kommentarer

Hej. Siden jeg skiftede til homebox fra alm TDC adsl modem har jeg konstant haft problemer med at wifi antennen slukker. Modemet er stadig tændt og trådet forbindelser har ingen problemer. Det er meget frustrerende at de ikke kan gøre noget ved det.
Lyder som samme problem som her - og ja alm. trådet forbindelse fungerer også uden at jeg opleverproblemer.

Hej jeg har også haft mange udfald siden vi skiftede til en homeduobox - havde næsten aldrig udfald da vi kørte med den gamle trådløse router, troede blot det var her hos os der var et problem

Hej

Har ikke fået testet trpdet forbindelse, men har lige anskaffet en Iphone, og nu er der meget ofte problemer med at det trådløse stopper med at fungere, specielt når jeg bruger facetime. Sidst gik jeg ind og kiggede på routeren med det samme og den eneste lampe der lyste var "power" lampen.

Utroligt frustrerende, skiftede netop til TDC for at få en forbindelse uden problemer Trist humørikon

Okay, prøvede lige facetime igen, problemet kom med det samme, routeren genstarter. Dælme frustrerende!

Måtte oprette ny bruger.
Vil kontakte TDC mandag og bede om en løsning - kommer der ikke en pronto siger jeg hele min pakke op.
Gider du ikke skrive her hvad du fik af svar?

Selvfølgeligt - men der kommer sikkert ingen løsning.
Søger man nettet er der masser af folk med problemer med sagem routere der gør hvad der her beskrives.
Tror det bliver farvel TDC - kan ikke leve med det. Som skrevet har jeg forsøgt kunde service før.
Nu synes jeg det virker lidt mærkeligt - for vi har ikke hele tiden haft problemet siden vi fik boksen, men jeg har fået en iphone her i sommer - og det er specielt i den sidste tid jeg har bemærket problemet hmm

Ja men routeren skal jo også fungere med Apple udstyr uanset.

Jeg har i dag fejlmeldt min boks med ovenstående fejl beskrivelse.

Blev faktisk ringet op af TDC klokken ca. 15.00 desværre sad jeg i møde og måtte bede dem om at ringe tilbage i morgen.

Jeg håber meget på en løsning, er ikke interesseret i at skulle skifte udbyder så dan lige.

Men kommer det ikke til at virke ret hurtigt så bliver det løsningen.

Skal nok komme med opdateringer her i tråden.

Jeg fejlmeldte min linje.

Blev kontaktet af TDC der ville overvåge den.

Jeg noterede ingen nedbrud onsdag, torsdag.

Fredag blev jeg kontaktet af en "tekniker" der ville starte fejl retningen.

De ændrede lidt på upload hastighed (blev sat ned) og de kunne se de samme nedbrud som jeg havde noteret.

Iflg den flinke tekniker ændrede han også på et par småting.

Skulle kontakte TDC igen hvis ikke fejlretningen hjalp.

Det har desværre ikke hjulpet en pind, har noteret flere nedbrud/genstarter både fredag og lørdag. Så skal have fat på teknikeren igen - det er stadigt langt fra tilfreds stillende.

Hej tuonodk

Du har skrevet et identisk indlæg her, og der har jeg svaret dig: /t5/Bredb%C3%A5nd/Ustabil-Homebox-router/m-p/66597#M9780

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle

der er i øjeblikket ny firmware på vej ud til boxen som skulle gøre den mere stabil.

Så med en lille smule tålmodig er der håb.

En mulig løsning kunne være på det trådløse netværk at ændre kryptering til wpa / tkip da det er set at nogle computerer kan få problemer med indstillingen wpa / wpa2 som den er i som standard.

Endelig er der jo desværre også muligheden for en defekt box. Hvad angår ustabilt internet er det typisk ved for høj hastighed eller fremmed støj. Det afgøres nemmest ved et tekniker besøg.

mvh

Jan

Tak for info Jan.

Jeg har fået udskiftet min box - jeg har fået testet min forbindelse.

Problemet er boxen. Den afbryder/lukker for WIFI så man er nødt til at tage strømmen et kort øjeblik.

Jeg må tilstå at jeg har mistet tålmodigheden, og er ved at finde anden leverandør.

Ærgerligt når jeg har haft TDC i mange år - det var først da jeg fik denne nye box det gik galt.

mvh Morten

Har siden fredag nu noteret 11 nedbrud.
Har brugt netforbindelsen ret lidt da weekenden har stået på have arbejde.
Har haft en stol til at stå i gangen for at kunne nå op og tænde og slukke boksen. Når der er nedbrud slukker den alle dioder + wifi så at ændre kryptering eller snakke signal, skærmning har absolut intet med problematikken at gøre.
Jeg døjer efterhånden med at have en positiv tilgang til sagen.
Hej Alle

Dem der oplever det trådløse som ustabilt (TDC Homeboksen ikke sender ssid ud mere og evt. voip'en heller ikke virker) er et opstået problem på Homeboksen. Fra uge 46 går vi i gang med at opgradere kunderne til en ny firmware i deres TDC Homeboks som gør at ovenstående problem bliver løst.

I mellemtiden kan det være en god ide at sætte krypteringen til wpa/tkip.

Fra uge 47, måske allerede i uge 46, vil TDC Homeboksene blive opgraderet når man slukker og tænder for den.

Mvh

Carsten S.

Hej Carsten

Vil dette også løse mit problem med at min router "genstarter" så snart jeg bruger facetime på iphone?

Hej Knokle

Nej, det løser desværre ikke facetime problemet.

Vi er faktisk lige blevet gjort opmærksom på det i går (tirsdag).

Indtil nu har vi kun set problemet på Iphone 4s.

Kan du bekræfte at du også ser problemet med en Iphone 4s ?

Mvh

Carsten S.

Hej Carsten

Ja jeg bruger også en Iphone 4S.

Første gang gik der nogle minutter inden routeren genstartede men sidst gjorde den det næsten med det samme. Sig endelig til hvis der er andet i vil vide.

Mvh Bjørn

Hej

Jeg har lige testet 2x iPhone 4S med FaceTime, her går home boksen ikke ned.
Til gengæld fortsætter den med spontane genstarter uanset om jeg er på nettet eller ej.
Har TDC alarm så kan se på kamera i stue mm. at de skifter fra grønt til rødt hver gang boksen genstarter.
Det er skisme et kønt produkt jeg betaler for, man burde sende det hele retur + sende TDC en faktura for den tid der går med det.

Må dog glæde mig over jeg ikke oplevet FaceTime problemer.
Hej Jan

Hvordan ser man når og hvis ens firmware bliver opdateret?

Jeg venter med længsel på et stabilt produkt.

Omdømme 2

Hej tuonodk

Når du logger ind i din router vil der på forsiden i toppen stå en software version, den nye hedder noget i retning af 7ah046

mvh

Jan

Hej

Den nuværende hedder:

3DK04-02

og software version her står

Fast3DK04_5AK042

Omdømme 2

Hej

Du har desværre ikke fået den endnu men prøv at sende en pm så kan vi måske skubbe lidt til den så vi kan få gang i at få løst dit problem Glad humørikon

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P