Problemer med trådløst netværk - mac

Jeg har problemer med forbindelsen til det trådløse netværk i huset (TDC HomeBox Trio Router). Vi kører 3 computere med Windows, som alle fungerer fint alle steder i huset. Når jeg prøver at bruge det trådløse netværk tæt på routeren (3 meter) på min Mac (OS X) fungerer det fint, men så snart jeg bevæger mig længere væk (8 meter) forsvinder forbindelsen fuldstændigt. Computeren kan sagtens registrere netværket, men er ikke i stand til at koble på det. Enten er der ingen fejlmeddelelse eller også viser den blot "Der opstod en timeout i forbindelsen". 
Det samme problem sker ikke ved brugen af computerne med Windows, og der er ingen metal- eller cementstrukturer, som kunne genere signalet. Vi har prøvet at skifte kanalen på routeren uden nogen ændring. Der er ingen problemer med computeren på nogle andre netværk, og det fungerer som sagt fint i nærheden af routeren. 

Er der nogen, der har en forklaring på dette? Tænker selv, at det muligivs er en kombination af et måske svagt signal fra routeren eller netværket og en yderst sensitiv computer, som har let ved at miste forbindelsen.

Mange tak for eventuel hjælp [i]

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MadsMPedersen,

forstår at du har en bærbar Mac, og du har sikkert været i kontakt med mange forskellige WiFi-netværk?

Kig i:

Systemindstilllinger - Netværk - WiFi - Avanceret.

Sikre, at dit hjemmenetværk ligger overst på listen i "den foretrukne rækkefølge".

Du kan også slette alle netværk computeren har haft forbindelse til og oprette forbindelse til dit hjemme-WiFi på ny.

Ved ikke om det hjælper, men måske vært et forsøg?

Forklaringen kan også være, at hvis der er mange trådløse enheder på samtidigt, har Homboxen ikke kapacitet nok, at håndtere belastningen.

Mvh

Hej IMac

Har prøvet at slette alle netværk fra listen og derefter oprette forbindelse igen, men det hjalp ikke. Vi har desuden forsøgt at slukke alle andre trådløse enheder end selve computeren, men selv da kunne den stadig ikke oprette forbindelse. Mange tak forslaget (:

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen, nu skriver du OSX, men ikke hvilken version. Her er en tråd med samme problem, der blev løst med opgradering til Mountain Lion:

/t5/Bredbånd/TDC-router-Wi-Fi-og-iMac/m-p/90776

Øv, kan ikke få mit link at fungere riktigt, så du må kopiere ind hele linien i din browser.

Mvh

Har ikke fået opgraderet til Mountain Lion endnu, men umiddelbart af hvad jeg kunne se, så var det ikke samme problem. I den linkede tråd kunne der slet ikke oprettes forbindelse til Wi-fi, men det mystiske er jo, at jeg sagtens kan oprette forbindelse, så længe jeg er i en radius af omkring 4-5 meter af routeren. Det kan selvfølgelig være en opdatering hjælper, så vil prøve det (:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)