problemer med trådløs netværk

Hej, jeg kan godt komme på nettet med netkabel men da min datter ville på det tråsløse ville den ikke oprette forbindelse.. vi har slukket og tændt routeren flere gange og genstartet  begge computer der sker intet. og alle stik er sat i, og alle lamper lyser på routeren.

forslag til hvad jeg kan gøre? eller har du selv samme problem lige nu?

Hilsen susanne frederiksen

21 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Forslag til hvad du kan gøre... tjaa.

Du kan -

Oplyse hvilken router du har, om du kan se det trådløse netværk på den drillesyge PC, hvis du kan se det - har du så indtastet koden til netværket, er der tændt for det trådløse netkort på PC, er det en ældre PC, der måske bruger en anden krypteringsform en den router du har.

Mvh

Kim

det den homebox den sorte som står op.

på pcen kan man godt se nettet men ikke oprette forbindelse. koden er tastet korrakt.

computeren er under et år gammel.

netkort er aktivert.

Omdømme 3

Er det en privat eller en erhvervs forbindelse

Kim

det en privat..

jeg har home trio.

mit tv virker, og det virker os med kabel men ikke det trådløse og vi har prøvet og tænde min anden datters pt og der virker det heller ikke.

altså tråsløs tegnet blinker på routeren og gør @'et os. har det noget og sige ? vi har genstartet den flere gange sker ikke en skid,.

Omdømme 3

Virker underligt.

Er det, det rigtige netværk i forsøger at tilslutte til og ikke naboens.

Netværket hedder TDC-xxxx

Koden er på 9 tal/bogstaver og der er forskel på store og små bogstaver.

Boksen kan selvfølgelig også være i stykker.

Mvh

Kim

ja det er det rigtige net og koden er 100 % rigtig.. jamen alt blinker og kan se tv og det virker med kabel

Omdømme 3

Ja, mystisk er det da.

Det er jo nu hvor man helst selv vil have fingerne ned i gryden.

Når både det trådløse og @ blinker, tyder det jo på at PCen forsøger at oprette forbindelse.

Hvis du højreklikker på netværksikonet og åbner netværks og delingscenter, hvad viser det.

Kim

der windows 7 på den bærbar der ikke kan oprette forbindelse. der står en masse??

Omdømme 3

Hvad står der under globussen

altså der står alt der der normalt står? 

under globussen står der indernet og globussen er sort/hvid!

og så står der hun ikke har forbindelse til nogle netvæk ( men det jo klar når man ikke kan oprette forbindelse)

Omdømme 3

dvs. under huset står "netværksnavnet" og under globussen står "Internet"

Omdømme 3

Øh, det kan jeg ikke huske at jeg har oplevet før, at globussen er sort/hvid og det står at der er forbindelse og samtidig at der ikke er, der står ofte "ingen eller begrænset forbindelse"

hvad for et hus, ved siden af globussen er der en computer hvor der står TANJA-PC ( denne computer)

Omdømme 3

Mellem computerikonet og globussen burde der være et ikon af et hus, kan også ligne en kontorbygning eller en bænk, men bør være ligne et alm. hus

der ingenting for kan slet ikke oprette forbindelse jo til nettet.

Omdømme 3

det plejer ikke at være huset der er problemer med, men globussen.

Jeg kan ikke lige regne den her ud, men måske andre har et bud.

Du må evt. ud på gaden og kapre en par knægte på 14-15år, hvis ikke de kan få gang i det, så er den virkelig gal.

Nå ja, du kan da også prøve TDCsupporten, det kan da være de har et forslag.

Mvh

Kim

Husk at Internet adgangen skal være TDC-8694

så virker det på den bærebare

Kjeld

Har du prøvet at skifte kanal? Der kan være noget som forstyrer på din nuværende.

mvh

Det kan være den trådløse konfiguration ikke er rullet ud i boxen. Du kan prøve at holde reset knappen inde i 20 sek. og lade boxen stå i 10 min. så har den hentet konfigurationen på ny.

Hvis den fortsat ikke vil trådløst på og du forbinder ind til TDC-XXXX med korrekt kode kan det være der endten mangler at blive sat WLAN på fra TDC's side eller den kan være deaktiveret inde i routeren.

Du kan logge ind i den og checke at det trådløse er tændt på 192.168.1.1 med en kablet forbindelse til Homeboxen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)