Problemer med streaming fra dr.nu & dr.live - der er sket en fejl....

Jeg har netop fået bredbånd med hastighed 20 - og jeg får konsekevnt fejlmeddelsen "Der er sket en fejl. Vi kan desværre ikke finde denne video. Prøve igen senere eller kontakt redaktionen." når jeg forsøger at streame dr.nu & dr.nu.live.

Jeg har en macbook og en timemachine, og timemachinen fungerer som trådlås router -og jeg har med tidligere bredbåndsaftaler kunnet streame dr.nu og dr.nu.live, men nu med denne installation fungerer det pludselig slet slet ikke.

Jeg forsøgte som første tiltag, at TDC slog den trådløse fuktion fra i min home boks.

Dernæst har jeg forsøgt diverse tiltag på min mac.

Idag kontaktede jeg TDC hotline, som først forsøgte at sænke min firewall uden at det gjorde forskel - og som derefter åbnede en port, desværre også uden forskel.

Jeg har netop skrevet til DR - da jeg kan streame klip fra deres forside ex. fra update, så det kunne jo tyde på, at det er i forhold til dem, at fejlen er. Jeg kan også streame gennem min europæsike forbindelse ex. netfix. Og det der så er mærkeligt er, at jeg ligeledes kan streame dr.nu & dr.nu.live gennem min nabo´s trådløse netværk - og så synes jeg igen, at det tyder på en problem i TDC måske i homeboks?

Jeg håber, at I kan hjælpe.

Med venlige hilsener

Lise

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lise

Tak for dit indlæg.

Jeg kan godt forstå, at det er trælst at du ikke kan streame fra disse sider. Men lad os se om vi ikke kan finde en løsning Glad humørikon

Vi bliver næsten nød til, at få udelukket nogle at de potientelle fejlkilder, der kan være.

Det første jeg gerne vil have dig til, er at koble din Timemachine fra og kable direkte på TDC Homeboxen. På den måde kan vi finde ud af, om det er Timemachinen der driller.

Det andet jeg gerne vil have dig til at gøre, er at sikre, at du bruger de korrekte DNS-serveradresser. Det gør du ved at højre klikke på dit netkort, vælge egenskaber. Derinde markere du "Internet Protocol (TCP/IP)" og vælger egenskaber, i egenskaber skal du sikre, at der er en prik i "Hent automatisk en DNS-serveradresse"

Hvis du har muligheden for det, kunne det også være interresant at prøve at sætte en anden computer til TDC Homebox'en, for at se om den kan streame DR.

Jeg håber det hjælper dig tættere på en løsning, du er altid velkommen til at skrive tilbage.

Med venlig hilsen

ThomasG

Hej Thomas G

Mange tak for dit svar!

Og hotline har også venligt trådt til ved at ringe retur idag, og de mente også, at Time machine kunne være problemet, hvorfor de sender mig et modem istedet for den aktuelle router.

Jeg har netop haft Time Machine slukket og brug ethernet direkte i min mac - men det ændrer desværre ikke noget.

For så vidt angår at chekke netværkskort således som du har beskerevt - så forestiller jeg mig, at det er muligt på en PC. Min mac har ikke sådanne kommandoveje, og jeg har forsøgt at kigge ind i fanen TCP/IP og i fanen DNS servere og ved DNS servere kan jeg ikke foretage mig noget. Ved TCP/IP er den sat til at konfigurere vha DHCP og den er sat til at konfigurere IPv6 automatisk.

Jeg håber derfor at problemet løser sig, når jeg nu modtager et modem - fordi det under alle omstændigheder ud fra din kollegaes oplysninger tyder på, at der er for mange IP adresser tror jeg det var.

Tak igen for dit svar og tak for jeres ihærdighed med at hjælpe mig til en løsning!

Med venlige hilsener,

Lise

Hej, 

Jeg har nøjagtigt samme problem som Lise. Jeg har også netop fået en 20 mbit bredbånd fra TDC.

Jeg har en MacBook, men ingen Timemachine.

Jeg har ingen problemer med at streame DRNU, hvis jeg anvender en anden bredbåndsforbindelse, jeg har.

Hvad gør jeg så?

Mvh.

Maria

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8