Problemer med router

Min Linksys befw11s4 router skal næsten dagligt genstartes (sluk/tænd) for at genetablere internetforbindelse. Nogen idéer ?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stick

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig.

Er det en router du har købt i en TDC Butik? Hvis ja, hvor længe er det ca. siden?

Jeg ser frem til at høre dit svar.

Hej TDC Jesper

Det er en router jeg købte af min arbejdsgiver omkring 2006 tror jeg! Den har kørt upåklageligt i årevis da vi havde Cybercity bredbånd. Problemerne opstod da vi skiftede til TDC og måske især da vi senere fik IP-telefoni.

Stig

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

JEg tror du skal have en ny router.

Desvære går ting i stykker der er ikke meget man kan gøre ved det.

Hov hov, du skriver at du/I har fået IP-telefoni? 

Det tyder på at I har DUO/TRIO produktet. Dvs at I har en TDC Boks/Homeboks. Denne har indbygget router og derfor DHCP server.

Hvis TDCs router OG din Linksys har samme gateway (192.168.1.1) så ved din computer ikke hvilken vej den skal vælge for at komme på nettet. 

INDEN du køber en ny; kontrollere om du har en Boks/Homeboks fra TDC (som i dag er standart modem med IP teleforni). I så fald kontrollere om DHCP er de-aktiveret i din router. F.eks med Netgear kan man blot flytte kablet fra WAN til LAN (switch portene) og så er DHCP slået fra. Linksys har jeg ikke erfaring.

DVS: Du må max have 1 x router på din hjemmenetværk, men gerne et hav af accesspunkter UDEN DHCP.

Hvis du allerede HAR kontrolleret for dette eller du har det "gamle" 4-ports modem, så tyder det på at din router er ved at stå af. Om det er Linksys eller Netgear er lige meget; jeg har aldrig haft en trådløst som har holdt +4 år.... 

Tak for svaret. Se en tekniker det ved man hvad er Glad humørikon Vi har den "gamle" 4-ports Siemens modem. Jeg forstår det sådan, at modem kan man ikke pille ved, og det derfor sandsynligvis er min ældre router der er "døende". Så er løsningen nok bare en ny router.

Stig

så har du stadig den "gamle" opsætning. 

Det kunne tyde på at det gamle 4-ports modem er ved at stå af. 

Ring til hotline; det kan sagtens være modemmet som ikke giver dig en IP adresse hvis det er defekt. Ved at ringe til hotline får du også den nye modem/router hvor der er trådløst i. Dvs at du slipper modem, ATA boks, trådløst router, filter.

Håber det hjælper på din forbindelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P