Problemer med opsætning af Outlook 2010. HJÆLP SØGES!

Hejsa.

Vi har i lang tid haft 3 mailadresser i vores webmail hos TDC, og har i samme periode anvendt Windows Mail programmet på PC'eren, som har 3 brugere, med hver deres mailbox.

Med Windows Mail kunne jeg lave en regel, så Windows Mail kun hentede de mails fra serveren, der var "adresseret" til den enkelte bruger (e-mail-adresse), eller rettere undlade at hente alle mails.

Når mailen var hentet blev den automatisk slettet på serveren hos TDC.

Nu er vi gået over til at bruge MS Outlook 2010 og jeg kan ikke få dette til at virke igen. HVAD GØR JEG?

Samtlige mails hentes fra serveren af alle tre brugere og ingen af dem slettes fra serveren som tidligere.

KAN NOGEN HJÆLPE!

Mvh.

Per

3 Kommentarer

Hej Pekan.

Har du fået sorteret dine mailaliasser?

Jeg har fundet en gammel tråd Miela1 har skrevet, måske kan du bruge den.

/t5/Mit-TDC/Mail-alias-hvor-finder-jeg-disse-hvis-de-ikke-st%C3%A5r-under/m-p/21609#M2357

Du slipper nemmere om ved at gøre sådan

webmail= dig

gmail=bruger 2

hotmail= bruger 3

Hej Maja.

Ja, jeg har fået sorteret mine modtagne mails, efter den metode du har linket til.

Indtil videre ryger min kones mails i en mappe i min Outlook, og mine mail i en mappe i min kones Outlook.

I stedet for at flytte dem, kunne jeg også bare slette dem, uden af slette dem fra serveren før efter en uges tid eller 2, men jeg ville lige "teste" det først med mapperne og det virker fint.

I Windows Mail kunne man dog lave en regel der kun hentede ens egen mail ned fra serveren, så kunne de slettes fra serveren med det samme.

Nu kan vi jo sige, at med Outlook-metoden, har vi en back-up af mailene liggende på serveren et stykke tid, det havde vi ikke før.

m.v.h.

Per

Hej Per

Tak for din tilbagemelding - godt det virker. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$