Problemer med internettet

hej

Håber i kan hjælpe.. Jeg har 3 pcér tilknyttet vores internet. 2 på kabel og 1 trådløs. Det hele er sat korrekt op til boksen, men problemet er, at vi bliver kastet af nettet i tid og utide....

Det hjælper at slukke og tænde modemet, men det kan ikke være løsningen .. for hvis to pcér stadig er på, så ryger de jo af..

Jeg fatter ikke hvad der er galt. jeg har flere gange ringet til TDC og spurgt efter hjælp men uden held.. Vi er så tæt på at opsige vores abbonement hos TDC.. Man betaler så mange penge for at det skal kører, men virker stadig ikke..

vi købte selv vores første netgearboks, så TDC vil ikke hjælpe os, da vi skulle have købt den hos dem, hvilket vi så gjorde, bare for at få hjælp. Da vi så havde købt den, ja så trak de vel bare på skulderen og sagde.. tja i kan ikke kører tråsløst, der hvor i bor.. Hmm det kan alle andre i samme by.. sært.. Jeg havde så kammerat fra Telenor på besøg og vupti.. han satte sit d-link til og det kørte bare.. Jeg skyndte mig at købe en magen til.. og det er nu sat op og skulle gerne kører.. men nej.. det slår stadig ud...

Hvad fanden kan problemet være???

mvh M

21 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Well..

Du er ikke alene (som Sebastian engang skrev en sang om...) Hvis man lurer lidt rundt på dette forum, vil du opdage at der faktisk er en hel del der har det ligesom dig... Ikke at det hjælper dig en hylende fis, bare lige for at du skal vide at i er rigtigt mange sammen i den her båd - måske den snart synker ??

Spøg til side - Det er helt utroligt træls, og jeg bør vide det.. Da mit system har gjort sådan i flere år nu.. Så sent som i går aftes da jeg kun havde min egen computer koblet på (vi har 2 på ledning og 3 på trådløs i huset) stoppede skidtet lige pludselig med at fungere... Men jeg kender jo rutinen godt efterhånden - slukke for router, og genstarte skidtet igen...

Kan ikke rigtigt rådgive dig, andet end at give dig moralsk opbakning.. Har selv deltaget i en enkelt af disse debatter - og måtte slukøret konstatere at ingen af de råd der blev givet, reelt gav mig en endelig løsning..

Ikke på baggrund af dette ellers trælse problem (men andre ligeså irriterende TDC problemstillinger) har jeg valgt TDC fra som udbyder..

Håber du får den hjælp du som kunde har brug for... Frygter måske bare at TDC vælger den nemme løsning - at overlade dit problem til dette forum (der måske, måske ikke kan løse dit problem) Du får nok en sludder for en sladder - dit kobber kan ikke bære ordentligt, skift frekvens på trådløs, fejlmeld til TDC (som om det hjælper..) Gå 3 gange baglæns rundt om dit hus, mens du påkalder de mørke magter... Hmm - måske det sidste rent faktisk hjælper... Om ikke andet får naboen ski da et billigt grin... Hæ

Synes at TDC's kundeservice bestemt ikke er blevet bedre i takt med at de er blevet større... Faktisk er de til dato den tele-udbyder der for mig har været sværest af få fat på... Masser af kaffe på kanden, og masser af tid til at vente på at komme igennem - Og være parat til at modtage et ikke anvendeligt svar, og derefter ringe igen i håb om at man får fat på en rådgiver der rent faktisk kan hjælpe....

God vind - CVX

tak CVK

Jeg har lige sendt alle ungerne 3 gange baglæns omkring huset.. håber lige frem at de mørke magter tager over...

takker for den moralske opbakning... bare synd at et firma ødelægger sig selv langsomt ved at ignorer problemerne frem for at løse dem.

håber da snar der kommer en god fe :-)

takker M

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har et totalt vildt gæt, som sandsynligvis ikke har en skid med sagen at gøre, - men alene det burde jo kunne kvalificere mig som IT-supporter hos TDC.

Har alle 3 computere kørt tilfredsstillende på samme tid og i længere tid?

Som TDC-kunde får du, sammen med alle de typer bredbåndsabonnementer jeg kender til, 2 dynamiske IP-adresser.

Det er uden praktisk betydning for de fleste, idet de fleste laver en routeropsætning hvor een eller flere computere kan dele den samme IP-adresse, - undtagen mig, for jeg er for dum til at sidde og rode med komplicerede routeropsætninger, og i øvrigt interesserer det mig ikke en skid.

Jeg har, for at få mine 3 computere til at køre tilfredsstillende, måttet tilkøbe 2 ekstra IP-adresser hos TDC. (De sælger dem kun parvis).

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5962

Måske har det noget med dit problem at gøre. Hvis ikke så må du sende ungerne ud på endnu 3 ture baglæns rundt om huset.

Jeg mener i øvrigt at den slags heksekunster skal udføres i totalt mørke, - ellers virker det ikke. (Stakkels unger) Meget glad humørikon

Omdømme 1

Hov FN...

Du har flere selvstændige IP adresser ?.... Sådan at hver computer i din husstand har hver deres IP ?

Eller hvordan ...?

Virker det, og hvis det gør - så har jeg måske alligevel ret i at det er hver gang der skiftes IP (som der jo bliver med mellemrum - fordi os fattigrøve jo kun har råd til det her dynamiske halløj) så har router'en bøvl med at finde rundt i den nye IP, og fordelingen af de interne router tildelte IP'er...

Måske et skud i hampen efter en kop vand uden hank (eller hva det nu hedder..)

CVX..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, - det har jeg, - eller rettere sagt, det havde jeg. Øhh det har jeg i øvrigt stadigvæk, tror jeg nok. Meget glad humørikon

Det kræver vist en forklaring. Blinkende humørikon

For adskillige år siden havde jeg overhovedet ingen router. Jeg havde en Internetforbindelse med et modem fra TDC, - en fordelerbox af mærket D-Link og et trådløst accesspoint også af mærket D-Link.

På daværende tidspunkt, - og det ligger helt fast, kunne jeg kun tilslutte 2 computere, og det undrede mig, for når det så endelig lykkedes for mig at connecte en tredje computer, så røg een af de to andre af i samme øjeblik som det lykkedes.

Det bøvlede jeg med igennem nogen tid, indtil jeg nærmest ved at tilfælde, opdagede at det skyldtes at jeg kun havde to IP-adresser hvilket umuliggør tilslutning af mere end to computere medmindre man har en router.

Jeg købte derfor 2 ekstra IP-adresser og så fungerede det upåklageligt i alle årene fremover.

Der er ingen af de 4 IP-adresser jeg har der er faste. De er alle dynamisk skiftende.

Nu har du jo påtvunget mig at skulle tænke. (Det er ret uvelkomment, skal du bare vide) Meget glad humørikon

Jeg har jo for nyligt fået Home Duo, og har ved samme lejlighed modtaget en grim opretstående box af nogenlunde samme størrelse som en 17 tommer fladskærm, - og den indeholder mig bekendt både router og bredbåndsmodem.

Nu er det jo søndag, og jeg har derfor kun gang i to computere, men jeg prøvede lige for sjovs skyld at logge mig ind på min egen hjemmeside. Den har nemlig sådan en smart feature der viser hvilken IP-adresse den er blevet tilgået fra, - og den viste faktisk at begge mine igangværende computere kører på nøjagtig den samme IP-adresse.

Jeg er (nu) faktisk ret sikker på at mine to ekstra indkøbte IP-adresser er totalt overflødige, efter at jeg har fået den der grimme opretstående kasse der følger med Home Duo.

Det betyder nok også at mit første indlæg i denne tråd nok er ret overflødigt.

Jeg vil naturligvis beklage at jeg er kommet til at lave et overflødigt indlæg på dette forum. Det er, mig bekendt, ikke sket før at nogen er kommet til det, og jeg vil derfor gerne undskylde for det skete.

Uagtet at jeg muligvis er kommet til at afsløre, at jeg ikke ved ret meget om routere, så tror jeg ikke det er mærkbart når IP-adressen skifter. Routeren/computerens netkort fanger lynhurtigt den nye IP.

Så skulle den begravede gris vist være blevet barberet (eller hvad det nu hedder..)

Stor hilsen FN

Omdømme 1

Damn...

Troede ski da lige jeg havde fat i den lange ende... Crash and burn....

Så havde dem i den forrige tråd om det her problem stadig ret - Damn damn...

CVX

ja klogere blev jeg ikke :-) og de mørke magter har endnu ikke løst problemet...

jeg kan da håbe at TDC læser med og finder en løsning snarest inden jeg melder mig ud af deres firma...

Jeg har ledt i to timer forgæves efter en kommunikationsmail til deres kundeservice, men de har lavet en vild smart lykke... når man klikker "kontakt kundeservice" så havner man på en anden side, hvor samme knap er, og gær hvor man lander når man klikker på den?? ja rigtig på samme side som den første...

De kunne ligeså godt have en stor side med ordene" Ingen grund til at email, vi svarer ikke!"

Omdømme 3

Du kan skam både ringe og skrive til TDC.

Her er deres mailadresse tdc(snabela)tdc.dk

Så har du begge muligheder. Du kan enten skrive til en mailadresse hvor din mail aldrig bliver besvaret, eller ringe til en telefon der aldrig bliver taget.

Mvh FN ;-)

Tusind tak FN

Det havde jeg slet ikke tænkt på ;-)

Så er det  godt jeg går hjemme, så har jeg hele dagen til at gå med telefonen og spamme dem med emails..

takker ;-)

ps: De må da snart komme til fornuft.. synes det er skræmmende hvor mange som har problemer med dem, måske er det lige noget til TV.. tror lige jeg skriver til TV2 :-)

ha en god dag.

Omdømme 1

Hæ...

Rart at høre, at jeg ikke var den eneste der oplevede en karruseltur i TDC's rundkørsel show... At maile til TDC, har ikke en snebold's chance i helvede for at lykkes - Jeg ringede, og væbnet med en stor portion tålmodighed er dette en mulighed for at komme igennem...

Tror næppe du skal forvente at TDC skal komme til fornuft... På mig virker det som om at de har tabt forbindelsen (ikke kun til mit internet) men også til deres kunder - De har oprettet dette forum, i håb om at kunderne så vil hjælpe hverandre gratis og uden bøvl for TDC... Smart ikke ?

Ikke sådan at forstå, at jeg decideret synes et brugerforum er af det onde. For det kan sagtens lade sig gøre at dele erfaringer, samt hjælpe hinanden med opsætninger af udstyr mv....

Det virker bare som om at TDC har fjernet muligheden for at komme i kontakt med dem (hvilket de selvfølgelig aldrig har været vilde med - undtagen når man vil oprettes som kunde.. Så virker forbindelsen sgu da helt fint...) og erstattet det med et brugerforum, der jævnligt ender ud i konklusionen: Ring til TDC...

Er vi så egentlig kommet videre ....?

Lad da lige høre fra dig, når og hvis du kommer frem til en løsning... Det er jo altid spændende om nogen har held med at få TDC til at reagere...

CVX

takker  :-)

jeg skal nok give lyd... jeg nægter at kaste mig over i et hjørne og ligne en som giver op... ( findes nok et ordsprog, kunne bare ikke lige huske det:-))

held og lykke til alle os som prøver at komme igennem til TDC... ( mon de har prøvet at lade deres chef gå "undercover"?

han ville ikke overleve 5 min med et problem i det virkelige liv..

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Alle på tråden her

Hvor er det dejligt at læse sådan en positiv og konstruktiv tråd, som I har fået lavet her Glad humørikon

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor uheldigt I må have ramt os, når jeg ved, at fakta er, at 80% af alle som ringede til os i sidste uge, kom igennem inden for 5 minutter. Og I har slet ikke haft held til at komme igennem. Det er trist.

Og jeg bliver så motiveret til at hjælpe og give mig til kende, når jeg bliver truet til det "ellers forlader jeg TDC". Så jeg skynder mig at komme ind over, så snart jeg læser det. "Sådan et stort firma" skal jo helst ikke køres i sænk Glad humørikon

I øvrigt var der en "undercover Chef" fra TDC for nogle uger siden - hun overlevede skam en hel halv time prime time - og havde været i lang tid i en TDC butik.

Så for at deltage og være konstruktiv sammen med jer herinde, vil jeg henvis til hvad MadsM har skrevet her i denne tråd. Der var en masse, som blev enige om, at det også var for galt at TDC ikke ville hjælpe dem, fordi deres modem hele tiden smed dem af. De blev meget hurtige enige om at blive meget sure på TDC over det, når nu det er SÅ tydeligt, hvad der var galt hos dem alle sammen. Det skortede faktisk ikke med gode råd. Men I kan selv læse her:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mit-Internet-fungerer-ikke/m-p/23919#M4192

Bemærk, at MadsM er fra TDC. Han sidder faktisk i rum med mig. Så vi blev enige om at når nu det så tydelig vis er samme problem, bør vi jo "trykke på knappen" og rette det. Men lur mig - da vi fik undersøgt hvad der er galt, Mads er rigtigt dygtig og meget grundig, viste det sig, at der ikke var to som havde samme problem. Og det viste sig, at det faktisk ikke kan udelukkes, at problemet i nogle tilfælde lå på computeren. Ikke fordi jeg vil skubbe det ansvar vi selvfølgelig har i TDC væk. Men det er interessant, at det faktisk er mere kompliceret end "TDC må gøre noget" Blinkende humørikon

Hilsen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Tja, det er ikke moralsk opbakning der mangler. Nok snarere en løsning Blinkende humørikon

Jeg tror heller ikke dette indlæg giver en løsning, men det kan måske bringe os tættere på.

For at være helt sikker, jeg opfatter dit internet sådan, at du har et modem og derefter din egen D-link router, hvor de 3 PC'er kobler til. Er det korrekt?

Er det forskellige PC'er, som bliver smidt af eller er det altid den samme?

Hvad sker der, når de bliver "smidt af"? (kan du stadig hente e-mails for eksempel)

Hvis du tænker over det, er der så altid en ydre omstændighed som udløser det. (En bestemt PC bliver tændt, du gør noget bestemt på en af PC'erne).

Du skriver, at i slukker for modem, det kunne være rart at vide om det har samme virkning, at slukke for router?

Du skriver ikke noget om, hvor vidt TDC har tilbudt at sætte noget logging udstyr på din linje, så de kan optegne, hvad der sker. Du kunne prøve at tage en snak med dem om dette.

Skriv gerne tilbage med nogle svar på spørgsmålene, så vil jeg gerne hjælpe dig videre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Patrick

Det må være fordi at rigtig mange kunder ringer i de samme tidsinterval. Det sker ret tit at man hører fra folk at det har været problematisk at komme igennem. Det ville måske være en løsning med lidt ekstra personale i spidsbelastningsperioderne. Glad humørikon

Omdømme 1

Nu må i da lige.....

Patrick (moderator) Hvad er det for en standard-smøre at lire af... På mig virker dit svar nærmest som om vi bare brokker, for at brokke os... Jeg ved da ikke hvor sjovt det er når man betaler for DK's måske dyreste bredbånd, og det bare ikke virker ? Og det er da så hvad det kan være... Men når man fortvivlet prøver på at komme i kontakt med sin udbyder, "VIRKER" det som om at de har gjort sig virkelig umage med at gøre det så kompliceret som muligt at komme i kontakt med dem...

Nu vil du med 100% garanti påstå noget andet, men synes en pæn del indlæg peger i en anden retning... Man skal i hvert fald ha en rimelig god forståelse for jeres hjemmeside (nærmest indspist) for at finde ind til jer...

Nu ved jeg godt at i har rigtigt mange kunder, og at de ikke alle kan være tilfredse - Men det er dælme hårdt at være i den gruppe af kunder hvor skidtet ikke fungerer, og hvor man så samtidig føler sig mutters alene på herrens mark... Det ville klæde TDC at vise lidt mere forståelse for denne gruppe.. Og eventuelt gøre adgangen til hjælp noget nemmere... Det er jo ikke alle der er lige godt klædt på til IT-verdenen...

Nu er jeg selv stået af af TDC-vognen (eller nært forestående) og mit ønske om flere unikke mailadresser synes jeg ikke blev taget særligt alvorligt.. Ikke et ord om at det måske var noget man evt. ville overveje - eller at det var helt udelukket.. Fik hjælp af en anden bruger - der anbefalede mig at finde en anden udbyder... Et godt råd, måske bare ikke i jeres favør...

JK44... Super forslag - evt. med en fungerende mulighed for at maile med en rådgiver...

Men glad for at vi fik tværet så meget rundt i hundebæen, at den til sidst begyndte at stinke for voldsomt til at selv moderatorerne ikke kunne holde det ud... Måske Borgmester så endelig får lidt hjælp ...?

CVX

Ja jeg er også begyndt at få problemer, efter at det har kørt fint i årevis begyndte noget pludslig at gå galt i December (kulde på kablerne) - og det sker stadig med ujævne mellemrum at forbindelsen afbrydes eksternt.  Routeren råber i vinden og får intet svar, så kan der gå en 5-45 minutter før det dukker op igen.

Jeg prøvede enda at købe en ny router, da den anden har nogle år på bagen, men lige lidt hjælper det.

Men TDC måske ved at nå til grænsen for hvad de kan lever, jeg ser de bruger udtrykket "fair use" det plejer jo at være udtryk for en ISP som ikke kan lever det de sælger.

Gad vide hvordan det kommer til at gå når de, i følge artikler, dropper at sælge forskellige hastigheder og bare giver alle hvad deres address kan trække... *big boom*

Iøvrigt er jeg enig med cvx, websitet er afvisende designet - og de vil med al tydligehed ikke at folk emailer dem.

Omdømme 2

Hejsa

Det er jo ret vigtigt at der bliver oprettet en fejlsag, ellers kan tdc jo ikke rette op på det. Selvom der er ventetid (og nogle gange også for lang ventetid) skal der jo gives besked om at tingene ikke fungerer.

Det vil da helt sikkert være nogle der kan opleve at deres linie bliver ustabil og må skrues ned igen. Men det er da ellers en glimrende idé at give max hastighed og fokuserer på tillægs produkter. Endelig skal man jo lige huske på at det ikke kun er tdc der får solgt mere end linien kan bære men at samtlige isp´er i dk kan komme til det.

Der er nok ikke så meget "komme til" når det er standard procedure. Men iøvrigt er det vel ikke logisk at et travlt net smider en af - det burde bare kører langsommer for alle hvis nettet ikke kan følge med.

Omdømme 2

Snakker vi adsl kan det ikke give problmer hvis mange benytter nettet samtidig, men er der udefrakommende forstyrrelser eller andre fejlkilder kan det give problemer,

Omdømme 3

Det blev en lang tråd med en del sidespring, - men uagtet at jeg måske kommer til at skrive noget der allerede er foreslået, så må konklusionen til borgmester (spørger) være:

Hvis du er sikker på at der ikke er fejl på eget udstyr, så må det være et rimeligt forlangende at bede TDC om at sætte "overvågning" på linjen for at finde årsagen til de hyppige udfald du oplever.

Jeg har IKKE suppleret mit eget udstyr med en selvindkøbt router, men har slavisk brugt det udstyr TDC har forsynet mig med i forbindelse med oprettelse af mit abonnement, - og jeg oplever altså også en del udfald næsten dagligt, så det er på ingen måde usandsynligt at fejlen på din forbindelse ligger inden for hvad der kan betegnes som værende TDC's ansvarsområde.

TDC Hotline er nok det mest relevante sted at starte sin henvendelse. 80 80 80 47.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P