Problemer med internettet ???

Hej !

Jeg har skiftet fra en 20/2 linie til en 50/5 linie... Efter skiftet har jeg modtaget et nyt modem.

Efter jeg har skiftet modem, har jeg fået et problem jeg aldrig er stødt på før....

Når jeg bruger fuld knald ( 35Mbit. er hvad den maks. kan levere ) på min linie, kan hverken min bærbar eller mobil benytte det trådløse net, ej heller kan jeg surfe med min alm. pc. 

ALT anden trafik forsvinder og er udelukket, kun det download der er sat til kører,

får feks. timeout hvis jeg vil kigge på ekstrabladets hjemmeside mens den downloader fra nettet.

Har ALDRIG oplevet det problem med den gl. forbindelse og det gl. udstyr !

Har TDC lagt en skjult spærring fordi man downer for meget eller fordi man bruger sin linie fuldt ud ???

Jeg kan simpelthen ikke finde en logisk forklaring på problemet !?!?!?!?

Mvh: Jesper

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Tdc har INGEN skjult spærring men bruger du den fulde båndbredde på at downloade er der jo ikke mere at give af. Bemærk i øvrigt at også fuld udnyttelse af upload kan give problemer med øvrig trafik.

Derfor er det altid godt at sørge for at evt. downloads kun får adgang til max 80% af linien så samtidig surf ikke bliver umulig gjort.

mvh

Jan

Hej Jan !

Det lyder meget godt det du skriver.... MEN

Hvorfor er jeg aldrig stødt på problemet før nu ???

Tro mig jeg har benyttet min linie fuldt ud inden jeg skiftede til 50/5 mbit.

og der var ALDRIG de problemer med den linie.

Problemet er først kommet nu her...

Jeg har en kammerat i Roskilde, som sidder med nøjagtig samme problem,

efter han fik nyt modem, kan de feks. IKKE se film via yousee hvis han har nogen former for download kørende.

Det gi'r bare ingen mening, derfor er jeg overbevist om at det er noget der kommer fra TDC af

og intet har med computeren eller andet at gøre, Problemet ligger i Modemet !

Ligemeget hvor meget man downloader med, vil man ALTID kunne komme i kontakt med internettet

via sin browser, ja det vil gå langsomere, men du vil ALTID kunne opnå kontakt...

og det kan man ikke nu, hverken med kabel eller tråløst, Noget er rivende galt !!!

Omdømme 2

Hejsa

Hvis du downloader med f.eks. torrent (bruger jeg selv til at hente blandt andet linux). Kan den nemt opbruge hele båndbredden og dermed er der bare ikke mere plads. Nu ved jeg ikke om du bruger modem eller homebox.

Men på et eller andet tidspunkt rammer man loftet både hvad angår antal af forbindelser og hvad aangår båndbredde. Jeg kan sagtens lægge nettet ned her hjemme privat hvis jeg giver los og det er på en adsl linie.

Har du en homebox er det især vigtigt da boxen ikke kan finde ud af at afvise når max forbindelser nåes, desværre. Bruger du din egen router kan du jo også have ramt begrænsningen for den

mvh

Jan

Igen må jeg sige... Det lyder meget godt det du siger.... MEN !

Hvorfor er jeg så aldrig stødt på problemet før jeg fik ny forbindelse og modem ?

Jeg har aldrig hørt, set, eller oplevet at man kan "lægge" sit internet så meget ned at den lukker af

for den trådløse trafik, det gi'r jo ingen mening ?!?!?

For mig lyder det bare som en dårlig undskyldning for et eller andet problem i ikke kender løsningen på

eller at skjule at man pålægger os en skjult begrænsning.

Alfa Omega er, jeg kan ikke benytte min bærbar eller mobil på det trådløse netværk

når min stationære pc downloader feks. opdateringer fra Microsoft eller henter spil fra coolshop.dk

Så jeg sidder med et produkt fra TDC der bestemt ikke er tilfredstillende, da jeg kun kan benytte det periodisk.

SUPER !

Omdømme 2

Hej Jesper

Jeg vil anbefale dig at oprette en fejlmelding således at vi kan kigge på din linie, evt skrive ned hvad tid du oplever problemet.

mvh

Jan

Hej Jan !

Det vil jeg gøre...

Ang. tidspunktet jeg oplever problemet på, kan jeg selv bestemme, jeg skal bare sætte

en download igang, så er problemet der Overrasket humørikon)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P