Problemer med internetforbindelse på mac

• TG
  • 0 kommentarer
Hej,

Jeg har problemer med min internetforbindelse på min mac, hvor jeg bruger Safari. Men min kærestes laptop med windows internet explorer fungerer upåklageligt og non-stop. Vi har TDC Home Trio. 

Når jeg går ind og tjekker netværksforbindelsen, ser alt fint ud. I Airport ikonet er alle streger der også hele tiden, så der burde være fuld styrke på selve forbindelsen. Og når jeg laver en fejlsøgning, er meldingen, at alt skulle være ok. Men min internetforbindelse ryger altså flere gange i timen! Det kan jo ikke være rigtigt. Det eneste der hjælper er at slå Airport fra og til igen. Så virker forbindelsen lidt igen - ca. 15-20 minutter. Nogle gange længere tid og andre gange kortere tid. 

Er der nogen, der kan gennemskue, hvad der er galt og kan foreslå mig en løsning?

På forhånd tak.

Mvh. TG

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej TG

Jeg ved ikke, hvad årsagen kan være, men jeg har helt samme problem - både på en Mac med Safari og på en pc med Windows XP. Mit problem ser ud til at være opstået efter, at jeg har fået en hurtigere  bredbåndsforbindelse (ændret fra ADSL til VDSL), men det er jo ikke sikkert, at der er en sammenhæng der.

Jeg har konstateret, der er ikke er problemer, når computerne er forbundet til HomeBoxen/routeren med kabel, så det må have et eller andet at gøre med brugen af den trådløse forbindelse. Jeg har dog også konstateret, at der IKKE sker en afbrydelse af den trådløse forbindelse til HomeBoxen/routeren.

Selvom det måske lyder som en usandsynlig forklaring, kan det så tænkes, at der er en sammenhæng mellem afbrydelser og den/de internetsider, der er aktive på din Mac? Jeg mener at have bemærket, at det ofte sker, når Facebook chat er aktiv, men det kan jo være helt tilfældigt.

Tak for dit svar. 

Der er ikke rigtig noget mønster at spore, synes jeg, i forhold til hvilke internetsider, jeg har åben og hvornår forbindelsen ryger. Heller ikke i forhold til facebook. Så det er lidt frustrerende. Især er det mystisk, fordi forbindelsen på hjemmets pc fungerer upåklageligt...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)