PROBLEMER MED INDBAKKEN I OUTLOOK EXPRESS

Jeg har problemer i indbakken. Jeg modtager 15-20 mails om dagen. Meget ofte forsvinder de 2-3 sidst ankomne ud i den blå luft. Jeg har oprettet en web-mail, så intet forsvinder. En bruger har sagt, at der ligger for meget på skrivebordet, og alt for mange mails i indbakken. Disse ting har jeg fjernet nu, men problemet vender jævnligt tilbage. Jeg har ikke pillet ved noget som helst i opsætningen. Der ligger vel en fejl i indstillingerne. Jeg er ikke dygtig nok til at af- og geninstallere programmet.

Jeg vil være dybt taknemmelig for hjælp fra en dygtig bruger.

Venlig hilsen,

Gadstrup

3 Kommentarer

Hej gadstrup

En dygtig bruger - åh -det ved jeg nu ikke rigtig, men jeg vil gerne forsøge at hjælpe.

Hvis du har oprettet en mailadresse og tilknyttet den mailadresse til din webmail, så kan du se alle de mail der bliver sendt til dig på din webmail, fordi alle mail der bliver sendt til dig, ligger på TDC's server og i det lille område der hedder webmail.

Prøv at se om du kann gå ind på dette link: Brug samme brugernavno og password, som du har brugt til at komme på forum. http://mail.tdc.dk/

Jeg ved ikke hvorfor du får så mange mails på en dag og at nogle forsvinder, men du kunne jo droppe din outlook ekspress og kun bruge webmail.

Hvis du vil bruge outlook ekspres, vil jeg godt gøre dig opmærksom på at der ikke længere sendes opdateringer ud ti det program, og det er ikke så godt.

Hvis du kun vil bruge Outlook ekspres, skal du gå ind i egenskaber, hvor du kan finde et vindu der ligner dette:

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Skriv gerne igen hvis du stadig har problemer.

Hej Maja.

Først 1000 tak for at du tog dig tid til at læse om mit problem. Jeg har følgende forklaringer:

1. De mange mails er nyheder fra net-aviser både fra Sverige og DK., samt min kones tilbudsaviser fra supermarkeder. Herudover en del skriveri med netværket og familie.

2. Jeg har åbnet og forstået web-mail. Det er besværligt at komme ind, idet der konstant lukkes, og så skal man ind med kodeord igen.

3. Jeg har ikke fundet den avancerede indstilling endnu - måske findes den ikke på min p.c. (XP Home). Den skulle jo ligge under filer - egenskaber - det gør den ikke.

4. Men jeg kan takket være dig bruge web-mail, så intet bliver væk.

5. Dog vil jeg aldrig acceptere, at jeg har Outlook Express, som jeg ikke kan stole på. Jeg finder snart en ven, der kan af- og geninstallere programmet - også uden at vore 600 mail-adresser går tabt.

Men tak endnu en gang.

Mvh

Erik (gadstrup)

Hej igen

Tak for din tilbagemelding.

Der kommer lige en smøre til. Meget glad humørikon

2)

Hvis du mener, det er på webmail, du konstant skal skrive dit kodeord, er der noget der ikke stemmer.
Har du haft din email-adresse længe? Hvis du har en mailadreesse der i sin tid hed freemail kan det være derfor det driller dig. Det må kundeservise kunne give dig svar på. Det er ihvertfalt ikke meningen at man skal side og taste koden ind hele tiden.http://tdc.dk/kontakt/

Hvis det er i outlook ekspress, kan du kontrolere din opsætning således:

Åben Outlook Ekspres.
Klik på funktioner - Konti - Post - Egenskaber.

Klik på servere.
Under Adgangskoden, skal der være mærket af ud for "Husk adgangskode."

3)

Dernæst åbner du fanebladet: Avanceret, som ligner det klip jeg har sat ind her i tråden.
Uanset om du kender en der kan afinstallere dit program eller ej, syns jeg du skal eksportere alle dine mailadresser så de ikke går tabt. Du skal også huske på at Outlook Ekspres er et program der er integretet i dit styresystem, så det kan du sikkert ikke lige afinstallere og installere igen. Jeg har fundet programmet her: http://programmer.downloadcentral.dk/?MicrosoftOutlookExpress/E-mailKlienter/Internet/4218

5)

Du skal lige huske på at selvom du ikke har mailadresser fra dine nyhedsmails, så har ejermændene din mailadresse, så dem skal du nok få selvom du mester dine mailadresser.

Her kommer en vejledning i hvordan du kan gemme dit adressekartoktek, som du efterfølgende kan impotere, måske til en ny PC.

Filer - Expoter - Adressekatoktek.
Marker: Microsoft Exchange Privat Adresse kartoktek.
Klik på Ekspoter.

For at finde den fil, der gemmer dine mailadresser, du lige har ekspoteret, skal du klikke på:
Hjælp og dernest:  Om Adresse kartoktek.

Der står stien til den mappe, hvori dit adressekartoktek ligger. Min hedder Ejer.wab, men din kan hedde noget andet.

Så åbner du stifinder, finder filen, markerer den, og kopierer. Sæt den evt. ind på et memorystik, så har du filen, hvis der skulle ske uheld.

Hvis du får problemer, så skriv igen, eller print min vejledning ud til en der måske kan hjælpe dig. Jeg kan desværre ikke være på forum den næste uges tid, fordi jeg får gæster.

Held og lykke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P