Problemer med hyggestedet

Hejsa alle sammen.

Jeg er flittig bruger på hyggestedet.dk og nu er vi flere brugere derinde der efterhånden længe har haft problemer med hastigheden på netop den side.

Vi har lavet pingtest til ejeren af siden og han har undersøgt sagen meget nøje. Det er kun TDCs kunder der har problemer og problemet er hos TDC.

Det er download hastigheden den er gal med, især når vi vil se videoklip derinde, men også indlæsning af forside, forum og billeder kan være meget langsom.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at få TDC til at rette på deres udstyr/software, så denne side igen kan fungerer optimalt.

Håber problemet snart kan blive løst.

Venlig hilsen

GMTRH

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

prøv at bruge en anden internet browser. når du bruger internet explore, har Homeboxen en "Hukommelse"  som kan gøre at den er længere tid om at hente hjemmesider.

det kan også være er der er "langt" mellem den DNS server du er tilkoblet og den DNS server hyggestedet bruger, så du kan jo også prøve at bruge en anden DNS. hvilket jeg tror er den rigtige løsning.

ex. Googles.

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

du kan også læse lidt om hvordan en anden DNS kan sette din hastighd i hværet.

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/performance

IE9, Crome, FF og mange andre er prøvet uden nogen forskeld.

Når det er et periodisk problem som opstår for mange TDC brugere samtidigt og forsvinder igen samtidigt, kan det så stadigt være DSN server problemer ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

ja,

så kan det meget nemt være DNS serveren,

Langt de fleste(hvis ikke alle) TDC kunder bruger den samme DNS, så det er 1 ting der er tilfældes,

hvis ikke det virker.

kan prøv lige at skrive igen, har mange ider til hvad det kan være.

Hvis det er DSN serveren, hvorfor er det så kun på den ene hjemmeside vi har problemer ?

Omdømme 3

Hej,

det handler om "Afstanden" mellem DNS serveren.

alså hvor lang tid det tager den ene DNS at nå den anden DNS server.

det er den tid du får som response time, når du pinger en en anden computer, eller server.

et eksempel hvor det er 99% sikkert at det er DNS serveren.

hvis du går ind på en hjemmeside, og vil stream i video, men hvært 2 min, stopper afspillingen, for at buffe videoen, selvom både webserveren upload og din download hastighed er hurtig nok, til at spille den video uden hulder.

jeg har problemet med nogle af putlocker's servere

Nu har jeg brugt den hjemmeside i snart 6 år uden problemer og de har ikke skiftet/ændret noget meget længe. Hvorfor skulle server "afstanden" så lige pludselig blive for stor?

Det virker lidt mystisk at noget som altid har virket, lige pludselig ikke virker en gang imellem. Ja det skulle selvfølgelig lige være hvis det handler om en løs stel forbindelse, så virkede det ikke mystisk :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)