Problemer med Home Boks og Blue-ray afspiller via HDMI til TV

Hej

Har netop i går fået TDC hometrio privat. Har et Sony Bravia TV med 2 HDMI stik samt et Sony 3D Blu-ray afspiller BDP-S480B.

Tilslutter jeg både TV boksen via HDMI og Blue-ray afspilleren via HDMI sker der følgende: Rører man ikke fjernbetjeningen i løbet af 10 minutter går TV'et automatisk over på TV2 Charlie og fjernsynet låser, dvs. for at benytte fjernbetjeningen skal TV'et slukkes og tændes igen.

Piller jeg Blue-ray afspilleren af fungerer TV'et fint og jeg kan sagtens se tv i mere end 10 minutter i træk.

Skal jeg tilslutte Blue-ray afspilleren til TV boksen via Scart og så TV boksen til TV'et via HDMI, men mister jeg så ikke billedkvalitet? - eller hvad gør jeg her?

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Glemt alt om Scart, det giver dårligere billedekvalitet.

Umiddelbart lyder det mest som en fejl i dit TV, tjeck evt. om der er en opdatering tilgængelig til det, ellers må du kontakte producenten.

Måske kan Tv'et ikke se der er et signal på HDMIen og tror det er tom skærm, så skifter automatisk. Prøv at kigge i TV's menuer.
Jeg prøvede at læse TV'ets manual igennem uden held, men prøvede at bytte om på de to HDMI stik, det virkede pludseligt, så var Blue-ray afspilleren på AV4 og TV'et på AV5.

Tak for hjælpen Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P