Problemer med Disney jr

Til TDC

For et par dage siden (omkring onsdsag eller torsdag 8, 9 August) begyndte Disney Jr (Hometrio) at blive sendt i et andet format????

Tidligere har det været muligt at "strække" billedet så det har fyldt hele skærmen, men i et par dage har det været "sort" i top og bund (16:9), og boxen er sat op til stræk ud.

I dag (søndag) er det nu også "sort" i siderne, altså med en kant rundt om.

Har i ændret på signalet, det er kun på denne specifikke kanal, og ikke andre kanaler så vidt jeg har observeret.

Håber i vil svare

Hilsen

Peter

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Lennart1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PeterJJ.

Tak for dit spørgsmål. 

Jeg har testet og testet. Disney jr og disney xd og ramasjang og alm disney kanal.

Hvis man strække billedet på alm disney f.eks, så følger billedet "med" på disney xd og ramasjang. Men desværre ikke på disney jr.

Jeg har fejlmeldt dette til yousee, som leverer tv signalet til tdc hometrio. Deres tilbagemelding var, at disney  jr's "ejere" har omkodet deres sendesignal, så der er altså intet galt med hverken trio eller yousee, men med disney jr leverandør til os. Beklager, vi håber det kommer på igen, så i kan strække billedet ud, på home trio igen!

Der er altså ikke andet at gøre, end at vente desværre.

Mvh. Lennart

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P