Problemer med at komme på internet (3G Libom)

Hej,

Jeg er ny bruger og jeg forsøger at få min ThinkPad Windows XP på Internettet.  Jeg har fået et Huawei E367 USB Modem af Libom.  Jeg har fået dette til at virke på min stationære PC med Windows Vista.  Det er dog på min bærbare at jeg ønsker at anvende 3G.

Jeg har utallige gange talt med Libom's support folk, og vi har prøvet mange ting, heriblandt at de overtager kontrollen på min PC vhja "Se min PC".  Intet ændrer dog ved den kendsgerning at jeg aldrig kommer på.

Connect IT kommer altid op med beskeden "Forsøg på forbindelse mislykkedes. Kontrollér at indstillingerne er korrekte. Vil du prøve igen?. Det ser ud som at signal styrke er OK.

Er der nogle gode råd?  

mvh HT 

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HT

Tak for dit indlæg.

Jeg kan høre, du har prøvet mange ting for at få det til at virke på din bærbare. Du har også testet på din stationære pc, hvor det virker fint.

Ud fra de ting du fortæller vil jeg forslå følgende ting

-          Forsøg midlertidigt at deaktiver din Firewall, husk at aktivere den når du har testet om det virker.

-          Nulstil dine internetindstillinger.

-          Forsøg en anden USB port.

-          Deaktiver den trådløse forbindelse på pc’en.

Håber dette løser problemet, ellers er du velkommen til at skrive tilbage.

Venlig hilsen

ThomasG

Hej ThomasG,

Tak for dine forslag.  Jeg har allerede forsøgt at deaktivere min trådløse fobindelse, samt forsøgt flere forskellige USB porte, uden held.  Jeg vil prøve dine øvrige tips og melder derefter tilbage.  I mellemtiden har Libom kontaktet mig og sagt at de vil sende et nyt USB modem som jeg kan prøve, for at udelukke at der kan være fejl i SW som ligger embedded på modemmet.  Det hører også med til historien at jeg har prøvet et andet sim kort (fra min egn mobiltelefon), og med denne konfiguration var jeg i stand til at komme på nettet, hvilket jo kunne tyde på at SW på en eller anden vis fungerer.

mvh HT

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P