problemer med at høre samtale, meget støj og metaliske lyde

Der er problemer med min mobil (LG KF 300)

Den har været til reperation fordi, den begyndte at lave mærkelige lyde når nogen ringede til mig, og eg kunne ikke forstå hvad der blev sagt til mig, og den som ringede kunne heller ikke høre mig, den afbrød forbindelsen og bad pludselig om pinkode..'

Nu har jeg så fået den tilbage, og det er meget værre nu, mobilen er tilnærmelsesvis ubrugelig, nu suser det og der er stadig ikke nogen der kan høre hvad jeg siger, og jeg har svært ved at forstå hvad der bliver sagt, der kommer metalliske lyde og skratten, jeg har kontrolleret om der var signal, og skalaen viser fuldt antennesignal, hvad skal jeg dog snart gøre, mobilen er fra den 6.jan 2011, og har faktisk ikke virket ordentligt på noget tidspunkt, den er meget dårligere end den allerførste mobil jeg fik i 80-erne, jeg er absolut ikke tilfreds med den, min gamle nokia var der aldrig nogle problemer med, men den var slidt og derfor købte jeg denne, for også at få noget mere moderne.

Jeg mener at jeg har gjort hvad jeg kunne men intet har hjulpet, ej  heller den reparation, som i øvrigt varede i 12 dage, er meget skuffet og ked af den mobil....

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har købt en telefon der enten er en dårlig model generelt, eller også har du været uheldig og har fået et specielt dårligt eksemplar af modellen.

Der er ikke andet at gøre end at klage over det købte, og eventuelt forlange den ombyttet i stedet for endnu en reparation. Det har du rent faktisk krav på ifølge købeloven:

Citat:

Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Kilde:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Og her, - specielt vedrørende en mobiltelefon:

Citat:

Kun 1 forsøg til at reparere:
En kunde reklamerer over sin mobiltelefon allerede 2 måneder efter købet. Varen bliver repareret, men samme fejl dukker op igen. Kunden får tilbudt en lånetelefon, men Forbrugerklagenævnet finder, at ét afhjælpningsforsøg er tilstrækkeligt og kunden får sine penge retur.

Kilde:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8