Problemer med at forwarde porte på HomeBox

Hej

Jeg kører med min egen Netgear WNDR3700 router i forlængelse af HomeBox'en (Sagem-typen). Jeg troede egentlig at jeg havde forwardet alt fra homebox'en, idet jeg på Homebox'en anvendte DMZ til at forwarde til den interne ip på Netgear routeren.

I forbindelse med at jeg har anskaffet mig en NAS og forsøgte at tilgå den udenfor mit interne netværk blev jeg imidlertid opmærksom på at det ikke var tilfældet. Det lader til at man, foruden DMZ, også skal sætte firewall-indstillingerne på 'Minimum sikkerhed', og for det ikke skal være løgn også gå ind og forwarde hver enkelt port under 'Port omdirigering'.

Dette virker også for mange porte (har testet vha. canyouseemee.org). Det er imidlertid ikke lykkedes mig at få hul igennem til følgende porte (selvom jeg har anvendt nøjagtig samme fremgangsmåde som på de porte der virker): 443, 5001, 5005 og 5006. Det er lykkedes mig at forwarde port 80, 5000 m.fl. uden nogle problemer. Nogen der har en ide om, hvad det kan skyldes?

4 Kommentarer

Hej

I bunden af din TDC Homebox kan du se dette nummer "3DK63-05" ?

Denne version af TDC Homeboxen virker port 443 desværre ikke på. Det er rettet i næste opgradering.

Mvh

Carsten S.

Der står 3DK04-01 i bunden af min Homebox, så det er ikke derfor. Som sagt er det ikke kun port 443 der ikke kan forwardes, det er også en række andre. Bl.a. 21, 5001, 5005 og 5006. Dette begrænser stærkt mængden af features jeg kan anvende på min NAS. Er der nogen måde at løse det på ud over at få en anden udbyder? Jeg har ringet til support et par gange for at høre, om jeg kunne få ombyttet homebox'en til en router, men det kan tilsyneladende ikke lade sig gøre.

Hov. Kan se at jeg har skrevet forkert ovenfor. Det jeg mente var, at jeg havde forsøgt at få ombyttet homebox'en til et regulært modem uden routerfunktioner, men altså uden held.

Hej

Jeg har samme problem med port 443 og på min nye router står der ganske rigtigt "3DK63-05".

Jeg fik den i onsdags (8/5-2013) og har bakset med den lige siden for at få adgang til min webmail udefra, hvilket jeg hidtil har kunnet med den gamle router. 

Ifølge denne tråd skal jeg tilsyneladende vente til næste opgradering af min boks.

Hvornår kommer denne opgradering????

mvh

Hanne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8