Problemer med at finde Internetforbindelsen ved genopkobling

Jeg har en ADSL forbindelse med et SpeedStream 4100 Ethernet ADSL Modem. I daglig brug virker det upåklageligt, men af og til har jeg behov for at for at benytte forbindelsen på min arbejdscomputer, og frakobler derfor internetforbindelsen på min hjemmepc og tilkobler den til arbejdspc. 

Herefter har jeg ingen internetforbindelse i ca. en halv time. Jeg lader forbindelsen stå åben i den mellemliggende tid hvorefter forbindelsen altså oprettes inden for ca. en halv time.

Det samme gentager sig når/hvis jeg igen vælger at tilkoble hjemmepc igen.

Hvad er problemet ?

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jensen363

Jeg har tidligere hørt om nogen, der havde et lignende problem med genoprettelsen af internetforbindelsen, hvis den havde været afbrudt. De havde også et SpeedStream modem. Deres forbindelse kunne dog også af og til forsvinde midlertidigt og så genoprette sig selv.

I det aktuelle tilfælde viste det sig, at det var et telefonkabel i nabolaget, der havde en dårlig forbindelse. Som teknikeren udtrykte det, så virkede telefonlinien kun "med det yderste af neglene" Blinkende humørikon Noget kunne derfor tyde på, at der skal en lidt bedre elektrisk forbindelse til at oprette internetforbindelsen end til at holde den igang.

Det er jo slet ikke sikkert, at dit problem har noget at gøre med kvaliteten af din telefonlinie, men det kunne måske være en mulighed?

Måske kunne det hjælpe at få en TDC HomeBox i stedet det gamle SpeedStream modem?

Mvh Stephen

Hej Stephen

Lyder som en plausibel forklaring Trist humørikon

Kunne problemet løses ved at slukke for modemet?

Jeg har set eksempler på modems som laver en lås til netkortet (eller swich etc) de er koblet op til. For at få forbindelse med det samme skulle modemet slukkes og tændes igen for at lave link til noget nyt udstyr.

Måske det er det?

Ellers kan du jo købe en lille switch som du sætter på.

Nej, problemet bliver ikke løst ved at re-sette modem, kun tålmodighed virker Gal humørikon

Har du fast eller dynamisk IP adresse (og hvor mange har du hvis dynamiske)?

Hvis du nu kun har en så kan det være at den låses til netkort eller lignende helt ind til TDC og evt. med et lease på 30 minutter?

Så vidt jeg ved har jeg kun en fast IP adresse

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jensen363

Under Selvbetjening/Bredbånd kan du se, om du har én fast IP-adresse eller to dynamiske IP-adresse.

Mvh Stephen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Har du FAST ip kan man ikke bare skifte pc hvis den er direkte forbundet til modem. Der skal man vente på at lease tiden udløber fra dhcp serveren men med den nye pc tilsluttet. Så vil den nye pc automatisk kunne få ipadressen når tiden er gået. Det kan tage op til 2 timer. Det smarteste er at sætte en router til dit modem så er du ude over dette problem. Det skal bemærkes at den mest almindelige fast ipadresse opsætning der sælges er en dhcp tildelt fast ip adresse. Statisk fast ipadresse bruges kun til erhverv og kræver at ipadressen indtastes manuelt.

mvh

Hej Ansat i TDC

Tak for dit svar, det lyder sandsynligt. Hvor får man fat i en sådan router ?

Omdømme 2

Hejsa

Den kan købes mange steder, f.eks. nogle af de store kæder af radio/tv forhandlere eller en computer butik.

Det er ikke så vigtigt hvad den hedder. Husk bare på at når du sætter den til går der jo så lige lidt tid inden den kan få ip adresse. Det vil nok være smartest at holde din pc slukket et par timer inden du sætter den til for så vil din router uden problemer kunne få adressen og du er på nettet med det samme. Husk i øvrigt at køber du en trådløs udgave så er det meget vigtigt at følge vejledningen så du får en kode på dit trådløse netværk.

mvh

Jeg har tidligere haft en trådløs router med store problemer til følge. 

Da jeg benytter en stationær PC, her jeg mest fidus til kabelforbindelse.

Kan du anbefale en ikke trådløs version ?

Omdømme 2

Hejsa

Jeg prøvede at søge på EDBPRISER og fandt denne. Asus er bestemt ikke et dårligt produkt.

Jeg har selv handlet online med den næst billigste på listen uden problemer overhovedet flere gange men mon ikke de alle er lige gode.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4196482

mvh

Tak for god service Meget glad humørikon

Har lige bestilt !!!

Omdømme 2

Hejsa

Velbekommen, du er altid velkommen hvis der skulle være andre spørgsmål Glad humørikon

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P