Problemer med at få mac på Homebox

Jeg er den næsten lykkelige ejer af en pæn homebox hvor jeg trådløst kobler en Windows 7 (der finder netværket hver gang), en PS3 (der heller aldrig har problemer) og så 3 bærbare macs, der næsten hver gang de startes op ikke kan finde netværket. Jeg kan slukke og tænde for Airport nogle gange, jeg kan se masser af andre netværk, men mit eget kommer enten ikke op eller "timer out" når den endelig finder netværket, der i mac'en står som foretrukne. Jeg oplever nogle gange, at hvis computeren "bare står", så kan det komme af sig selv.
Vil være taknemmelig for et råd, der vil sikre glade teenagere i huset!

Jakob

11 Kommentarer

TDC HomeBox har en rigtig smart funktion som hedder WPS (Wi-Fi Protected Setup).

Denne funktion gør det muligt at forbinde til det trådløse netværk uden at bruge koden, og i stedet trykke på en bestemt knap på HomeBoxen. Jeg har dog af og til oplevet at denne funktion skaber nogle problemer for mac computere, så det er hvertfald et forsøg værd at prøve at deaktivere denne funktion.

Dette gøres på denne måde:

1. Åbn din browser (f.eks. Internet Explorer) og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet. Tryk på Enter for at åbne routerens konfigurationsmenu.

2. Indtast admin i feltet Brugernavn. Har du endnu ikke oprettet dit eget password, skal du lade feltet Password være blankt.

3. Klik på Ikon til konfiguration for at logge ind i konfigurationsmenuen.

4. Klik på Trådløs i venstre side, for at udvide menuen.

5. Klik ud for WPS i feltet hvor der står aktiveret og vælg i stedet deaktiver.

Hjælper det ikke er du velkommen til at skrive igen, så er det måske noget andet som driller Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jacob,

har læst det svar du fik, men er i tvivl om det har løst dit problem?

Jeg ville søge i mac´ens opsætning - bruger du Airport-verktøj programmet til dine mac? I så fald: søg efter trådløs enhed - manuel indstilling. Vælg trådløs funktion og fyld i de oplysninger du har om din HomeBox´s indstillinger/navn/WPA/WPA2.

venlig hilsen

iMac

Tak for dit svar. Det løste desværre ikke problemet. Men kan se, at "imac" netop er kommet med et nyt svar. Jeg vil kaste mig over det.

Venlig hilsen

Jakob

Hej Imac

Det vil jeg prøve! Vi lader Airport søge hver gang og vi bor midt i et "trådløst helvede" med rigtig mange netværk at vælge imellem, så vil prøve at opsætte manuelt.

Tak

Jakob

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"Et trådløst helvede".

Så brug gratisprogrammet iStumpler til at finde den mest gunstige kanal i dit område:

http://www.istumbler.net/

Mvh FN ;-)

Hej igen.

Hvor præcist får man mulighed for at taste oplysninger ind på det eksakte netværk... Under avanceret inde i netværksindstillingerne?

PFT

Jakob

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu kan jeg jo ikke med sikkerhed vide om du har den samme box som jeg har, - men på min box er indstillingen her (Se screendump):

http://bildr.no/view/833306

Anyway så skal du have fat i indstillingerne for "Trådløst netværk".

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Hej igen,

jo, du ved jo vad din Homebox´s navn og adgangdkode er?

Fandt den her vejledningen:

http://aarch.dk/uploads/media/Tilslut_traadloest_Mac.pdf

To muligheder - har du Airport Verktøj-programmet  eller kan du "kun" se  ?

Hej igen.

Jeg ved alt om router, kan logge på og få relevante oplysninger. Det er mit mac-kendskab, der halter. Computerne kører det seneste styresystem fra apple - leopard? Og her synes jeg ikke jeg får mulighed for at vælge andet end "WPA2" og så en kode. Men stabil...nææ.

Tak for assistance og tid!

Hej imac

Hvis du undrer dig over hvorfor du ikke kan lægge billeder ind, er det en mulighed du får tildelt når du bliver rådgiver, ligesom du også der vil kunne rette i egne indlæg.

Angående billeder, har du også den mulighed at kunne søge moderatorerne om lov, ved at sende en PM. Ved samme lejlighed kunne du bede om at de sletter dine "røde krydser". Bare et forslag.Blinkende humørikon 

Omdømme 2

Hej igen Jacobla,

har du fundet en løsning endnu?

Måske er det også en god idé, at skifte kanal, som tidligere nævnt af FN. Har dog svært at se, hvorfor det ville give en forskell, da du skriver et PC´erne ikke har problemer i dit "trådløse helvede".

Har også læst, at det kan være en god idé at skifte sikkerheden til WEP, samtidig med, at du deaktiverer "udsend SSID". 

En anden mulighed er også at ændre trådløs indstilling fra "blandet" til laveste fællesnævner for alle dine computere.

Kobler mac´erne fra, uanset hvor mange trådløse enheder der er på dit netværk? Hvis ja, kan du også prøve, at slette alle foretrukne netværk på Mac-maskinerne i Systemindstillinger-Netværk-Airport og tilføj din router igen.

Hvis det kun sker, når to eller flere af jeres computere er på, kan jo forklaringen også være, at Homebox trådløse netværk ikke er tilstrækkelig stærk?

Jeg har selv valgt at slå Homebox trådløse funktion fra, og bruger min egen kraftige router, der kører til 100% med alle Windows- og Mac-maskiner plus andre trådløse enheder.

Til sidst - tak MajaH for dine kommentarer.

Venlig hilsen

iMac

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)