Problemer med at afspil TDC Play fra HomeDisk

Hej

Jeg kan ikke afspille TDC Play fra min Homedisk - skal der laves en speciel opsætning?

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Nej, det skulle ikke være nødventig, hvad er det for en enhed du prover at spille Play musik på.

for at du kan spille musik fra play kræver det at enheden kan afspille DRM beskytted filer, det kan bland andet være en PC, en Xbox, eller en netværks afspiller som er købt i en TDC butik.

Hej

Jeg kan ikke afspille Play musik fra TDC HomeDisk Medieafspiller - jeg kan afspille andet musik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, igen.

Mener du at du ikke kan spille musiken i homediskens "Web afspiller"?

hvis det er det kan det være at du skal prøve med en anden browser, hvilken browser bruger du?

hvis du bruger IE(internet Explore) kan du jo prøve med Firefox, hvis du ikke bruger IE kan du prøve IE?

du kan jo prøve at se den her vejledning til afspillning af musik på Homedisk

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23718

Ja det er korrekt og jeg anvende internet Explore - jeg har også en internetradio, hvor jeg fint kan afspille mit musik fra Homdisken som ikke er PLAY musik - måske mangler jeg en opdatering?

Omdømme 3

Hej, igen.

Har du prøvet som jeg skrev med en anden browser?

jeg er ikke sikker på at din internet radio skal kunne spille musik fra play, den skal være kompeltibel med DRM beskytted filer, så vidt jeg ved er alle som TDC sælger, men det er ikke sikkert at andre enheder er.

kan du prøve at skrive mærke og model så skal jeg prøve at se om jeg kan finde udaf det for dig.

du kan også lige læse den her tråd.

/t5/Mit-TDC/Homedisk-TDC-Play-og-XBOX-360/m-p/13037#M1580 (bare se bort fra det svar jeg havde givet, da jeg havde misforet spøres spørsmål.)

Jeg kan fortsat ikke få det til at virke - der kommer en dialogboks frem med overskriften "Erhvervelse af Licens" og herfra kan jeg ikke mere.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Drengsgaard,

Tak for din henvendelse.

Som jeg læser din dialog med miela1, så prøver du at afspille TDC Play musik vha. din PC. Musikken ligger gemt på din HomeDisk.

I dit tilfælde spiller det ingen rolle om musikken ligger på HomeDisken eller på PC'en. Det er PC'ens "ressourcer" der foretager al DRM-håndteringen. HomeDisken optræder blot som en Harddisk i dette tilfælde. Du skal derfor først sikre dig, at du kan afspille det pågældende musik vha. Windows Media Player (WMP). Dvs. du skal gemme musikken på PC'en og lade WMP finde det - og derefter skal du afspille musikken. Hvis der kommer dialogbokse frem, som beder dig om at opdatere systemet eller indtaste dit login til TDC Play, som skal du blot følge anvisningerne.

Når det er lykkedes dig at afspille musikken fra PC'en, så tror jeg også du kan spille musikken fra HomeDiskens "Medieafspiller" - den baserer sig nemlig på at der er WMP til stede på PC'en. Bruger du IE fra Microsoft, så skulle det virke umiddelbart, hvis du bruger Firefox, så skal du hente en såkaldt PlugIn hér: http://port25.technet.com/pages/windows-media-player-firefox-plugin-download.aspx

Hvis din "internet radio" skal afspille Play fra HomeDisk, så skal dén være i stand til at håndtere DRM. Se nederst i denne artikel: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23718

God Jul og God fornøjelse

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Hej Thomas

Jeg har købt en IRC1217 wifi internet radio, men kan ikke afspille TDC Play musik på den direkte fra min Homedisk (fejl: ugyldig licens) - selvom du nævner at IRC1217 understøtter DRM? Så er der et problem med Homedisk streaming (TDC play) til andre enheder end en win pc med media player?.

Jeg kan godt afspille TDC play musik på min IRC1217 hvis jeg henter det fra min WIN7 pc (hvor jeg også har TDC play musik liggende - fra før jeg fik min Homedisk). 

Sidst jeg telefonisk henvendte mig til jeres Homedisk support, blev det antydet at der skulle blive released en Homedisk opgradering her i første kvartal som skulle addressere mit problem - er det korrekt eller en misforståelse?

I nævner også at I har testet streaming fra Homedisk til Samsung UE40C7705 TV (DLNA); jeg har tilfældigvis den model fra Samsung, men forsøger jeg at afspille TDC play musik fra min Homedisk direkte til mit Samsung TV får jeg også en fejl: ugyldigt format? -- men jeg kan godt afspille TDC play musik fra mit tv hvis jeg henter det fra min win7 pc (hvor der også ligger TDC play musik)

Der lader til at være et problem relateret til Homedisk - når jeg oplever fejl både med IRC1217 & UE40C7705?

På forhånd tak for dit svar.

Mvh Michael

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Michael,

Jeg har skiftet job siden sidst jeg skrev i denne tråd, så jeg er ikke længere ansat hos TDC, selv om min avatar skriver det. Så betragt nedenstående som gode råd fra én bruger til en anden.

Mht Play fra HomeDisk til en afspiller, så kræves det at afspilleren understøtter DRM-10. Det gør IRC1217, men Samsung fjernsynet gør ikke. Derfor kan du afspille "ubeskyttet" musik på begge men kun Play-musik fra IRC'en. Når det ikke virker hos dig, så tror jeg at det er fordi du mangler en certifikat-opdatering på din HomeDisk - men hvis en af de gode folk fra Forum-teamet kan sætte dig i forbindelse med supporten, så skulle det være muligt at sende den opdatering til dig.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du kan afspille Play-musik fra Win7 til dit Samsung fjernsyn. Det er ikke et scenarie jeg har arbejdet med. Men glæd dig over det og nyd det :-)

mvh

Thomas - IKKE længere TDC'er

Hej Thomas

Mange tak for dit svar -- det er pænt af dig -- også selv om du ikke arbejder hos TDC længere Blinkende humørikon

Jeg har kontaktet TDC musik support (email) og håber nu at de vil hjælpe mig (af) med problemet.

Mvh Michael

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P