problem sms ved ankomst i udlandet med tariftakster

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Personligt irriterer det mig lidt, at man ikke også får en sms "Velkommen til Danmark", når man har været længe væk .

1) Det er hyggeligt [i]

2) vigtigst: jeg ved hvornår jeg kan genaktivere data fra min telefon uden at spendere utopiaer af penge, eller vide, om det er dyrt (Tyskland) eller billigt (Danmark) for mig at ringe i en grænsehandel.

Eller er jeg den eneste, som er i tvivl om, hvornår jeg krydser den danske "tele"-grænse fra Tyskland, England, Sverige, Norge - eller fra et fly???

10 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HeinrichP

Du har ret i, at det ikke er nemt, at vide hvornår man ringer dyrt i Tyskland og de andre lande du nævner.

Det med fly, kan du godt glemme alt om, du må ikke have din mobil tændt i et fly, har lige været i Thailand med Star Tours og det er næsten det første de siger, når vi er kommet om bord, sluk alt elektronik også  din MOBILTELEFON.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Det må man faktisk godt. Det blev vedtaget i EU-lov for flere år siden. Der findes få creditable undersøgelser, som beviser at nyere fly har problemer med mobiltelefoner. Alternativt kan man slet ikke nå mobilnetværk ti kilometer oppe.i luften, men jeg ved at man i USA kører forsøg med wifi og satellitter om bord på fly.

By the way så siger de også over højtalerne, at man skal slukke sin mp3-afspilæer såsom iPod under hele turen. Jeg lod bare min telefon være tændt (satte.den dog på flyfunktion), og flypersonalet sagde ikke noget til mig - det.må de ikke ifølge EU-lov.

Men det var ikke.så meget det jeg egentligt oprettede tråden for, mere for at diskutere muligheden for en "velkommen hjem"-besked.

HeinrichP
Omdømme 3

Hej HeinrichP

Du må meget undskylde, at jeg svarede på dit indlæg, men vi har nu siden September 2010 og Februar 2012 rejst 7 gange med fly, og det kan da godt være, at der er en EU-LOV omkring det, men vi har aldrig måttet have mobilen og andet elektronik tændt.

Når du laver et indlæg i Forum, må du regne med at der er nogle der svarer.Overrasket humørikon

Bente

Omdømme 2

Jeg har også rejst rundt i hele verden siden jeg var kun et halvt år gammel - til Australien og diverse steder. Vi er altid blevet tjekket af kabinepersonalet om vi nu også havde vores ting slukkede - indtil for et par år siden, hvor det blev vedtaget.

Selvfølgeligt hvis du rejser uden for EU gælder der helt andre regler, så her skal du slukke for dine enheder, hvor nyttelyst det end virker. - UV-stråling og solpletters indvirkning i højden for fly er mange gange stærkere end den fra mobiltelefoner.

Du må også meget undskylde, at jeg pointerer for, at du måske kom lidt off-topic med at nævne det med fly. - Det jeg efterlyste var en sms, - ikke om man måtte bruge sin telefon i et fly.

Skal vi slutte den her Glad humørikon 

EDIT: nu skyder jeg måske mig selv i foden, men har fundet et svar her:

http://ing.dk/artikel/108619-hvorfor-skal-man-slukke-for-al-elektronik-i-flyet

- I fly over 3000meter i Danmark, Norge og Finland/Sverige må man allerede bruge sin telefon.

http://www.itavisen.no/519124/mobil-paa-fly-eu-godkjent

(kun tale og sms) 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du har helt ret Henirich.

Der er ingen teknologiske grunde til at man skal slukke telefonen i et fly. En telfon er godkendt efter EMC standarden - og det skal et fly også være. På den måde er det helt sikkert at en mobiltelefon ikke kan påvirke eletronikken i et fly.

Der kan så være det rent praktisk problem at det vil være mere end almindeligt svært at få forbindelse. SAS har fakttisk repeater i nogle af deres fly der benyttes på transatlantisk trafik.

Så er der problemet med den larm det kunne blive i kabinen.... Derfor er der fortsat mange flyselskaber som bede om at det bliver slukket, men det er enten fordi man har andre motiver end sikkerhed eller ganske almindelig uvidenhed.

Bente - der er jo ingen der siger at det ikke er korrekt hvad du siger. Glad humørikon

Vh

Peter

Omdømme 3

Hej HeinrichP

De link du har lagt ind, har jeg også fundet via google, så ja ,vi slutter her.Humørikon griner højt

Jeg ville også gerne have en sms når vi er ankommet til Danmark igen, vi har sejlbåd og når vi har været i Flensborg, skal vi helt op på højde med Fakkelgaarden (Kollund), før vi har Dansk signal, så ja, en sms med en velkomst i Danmark, kan jeg absolut tilslutte mig.Meget glad humørikon

Jeg tror at jeg i går aftes, burde have været gået i seng i stedet for at svare på dit indlægGlad humørikon for jeg misforstod vidst det med fly, du mener, at når man er kommet hjem med fly, så ville en velkomst-sms være velkommen? Meget glad humørikon Så her slutter indlæg fra mig.

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej PeterA

Nej jeg ved godt, at HeinrichP ikke siger mig i mod, det var mig der misforstod det med fly.Humørikon flov

Nu har jeg forstået Heinrich'sP indlæg, 10 øren faldt bare i bare 1-ørerHumørikon griner højt

hilsen Bente

Omdømme 2

Godt vi lige fik den udredet. - Tak til jer begge to Blinkende humørikon

+ det er vildt dyrt

- Og fortsat god ferie! 

Omdømme 3

Hej HeinrichP

Ja det har du ret i, vildt dyrt, prøvede det i Thailand.

Nu køber jeg en billig mobil, der ikke er simlåst, og så er den ged barberet.Meget glad humørikon

De 2 mobiler vi har nu er simlåst og jeg ved godt at jeg kan få det ophævet, men det synes jeg ikke er nogen grund til.Glad humørikon

Fortsat god ferie til dig også og god Påske.

hilsen Bente

Hej

Sidste år var jeg i Sverige og i Tyskland. 5-10 min. efter jeg var over grænsen, begge veje, i begge lande, modtog jeg en sms med nævnte oplysninger. Jeg er mildest talt overrasket over at ikke alle internetudbydere tilbyder sms-er når Danmarks grænser forlades og vi kommer hjem igen.Overrasket humørikon

Teknologien er da det samme og det må være en automatisk sms afsendelse fra ens teleselvskab.

Det pudsige er faktisk, at jeg har Telmore og Telmore er vel et discount-alternativ til et TDC-abn. Humørikon med tunge

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)