Problem med bredbånds-hastighed / tv-strømme

• Deltager
  • 7 kommentarer
Nå, så fik jeg min TDC Hometrio løsning installeret i dag.

For det første vil jeg sige at mit førstehåndsindtryk af billedkvaliteten er absolut positiv! Det står sgu rigtigt flot.

Nå, men så stødte jeg alligevel ind i min første hurdle.

Jeg har bestilt Hometrio med HD og med Multiroom boks. Da jeg fik sat min ekstra multiroom boks op, ville jeg lige teste om min 10,5 Mbit båndbredde var nok til at trække 2 samtidigt kørende HD kanaler.

Ak ja, det var det ikke. Så prøvede jeg at køre 2 SD streams.. HELLER IKKE??? What ? Ringede fluks til support, og fik så at vide at pga. jeg har HD, og min begrænsning på internetforbindelsen, kan jeg kun se TV på en boks af gangen.

Jeg har nu valget mellem HD og IKKE samtidigt tv på mine 2 bokse, eller fravalg af HD. DEt er sådan set okay, hvis jeg havde haft de oplysninger inden jeg skiftede til TDC Hometrio, da en af de store årsager til skiftet var flere HD kanaler, og nemmere opsætning af multiroom sammenlignet med Viasat parabol...

Det er sku øv, med øv på.

Jeg bliver nødt til at nævne at jeg bor i Glostrup (ikke langt ude på landet). Syntes TDC skulle til at opgradere deres centraler / lave flere, så i kan levere de 20 Mbit i påstår at 80% i Danmark kan opnå. Jeg har set det samme "problem" med en homeduo forbindelse hos min Mor som bor i Vallensbæk.

En anden mulighed jeg har, er at jeg kan få Fiberforbindelse. Og det ville jeg sådan set også rigtigt gerne. Men hvorfor skal TDC "Straffe" dem på fiber med langt højere priser på den månedlige ydelse for præcis det samme produkt???

På hometrio fiber koster løsningen 999,- (efter første år) tilsvarende løsning koster 798,- (efter første år).

Derudover skal man betale 79,- for TDC FriFastnet, som er gratis i den alm. Hometrio. Og yderligere er muligheden for at vælge Viasat basic fjernet i pakkevalg, så man er låst til at betale for total pakken hvis man vil have både Viasat og Kanal 4-5-6-8-9. Hvilket også lige tvinger Hometrio Extra ned i halsen på kunden. Og så har jeg ikke engang nævnt at man skal betale 4999,- i oprettelse.

Fiber kunne være en rigtigt god løsning for mange, men TDC vælger gang på gang, at lede kunderne derhen hvor man vil have dem. Der er ikke nogen teknisk grund til disse valg, det er ren og skær business.

Er ærgelig over min ellers positive start, bliver ødelagt lidt af dårlig information, og den kedelige prispolitik  TDC kører på deres egne alternativer (Fiber).

Jeg syntes det ville være smart hvis TDC enten fik opgraderet deres centraler, eller installeret flere, så de kan levere et ordentligt produkt til deres Hometrio kunder på alm. Bredbånd. Alternativt kunne i gøre noget ved priserne og oprettelsen det steder i vil satse på Fiber, og ikke lave flere centraler.

Håber der er nogen der kan komme med nogle gode svar, og forhåbentligt en løsning med tiden.

3 Kommentarer

Har lige siddet og undersøgt hvor TDC's Centraler er i området. Og med den afstand jeg har til centralen, og det antal centraler i omkringliggende kommuner, kan jeg simpelthen ikke tro på TDC's påstand om at i kan levere 20 mbit til 80% af Jeres Hometrio kunder.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Best 74

Jeg har haft Home Trio i mange år og er meget glad for det.

Hastigheden på kobbert (alm. telefon) har godtnok meget, at skamme sig over.

Fik tilbud i januar fra TDC, at nu kunne jeg godt få fiber på min adresse i Hvidovre.

Det havde jeg ønsket mig længe, men de ville ikke gøre det på min vej.

Jeg takkede ja til tilbudet og jo det koster selvfølgelig i oprettelse og månedsprisen steg også lidt, men set i forhold til de 15 / 2 jeg havde i bredbånd er det jo fantastisk at få 50 / 10.

Har lige taget en hastighedstest 78,39 Mb / 8,69 Mb.

Så jeg er glad for fiberløsningen. Har dog kun et fjernsyn og ikke HD.

Du skriver noget om fri fastnet der skulle være gratis i alm. Home Trio? jeg kan ikke rigtig finde noget om det og jeg mener det er et tilvalg.

Den normale pris er 1 Kr. pr opkald til fastnet i Danmark.

Jeg fik dog her også tilbud i december 2011 om gratis opkald i hele 2012 så derfor har jeg ikke betalt for opkald til fastnet endnu.

Jeg giver dig ret med hensyn til oplysning om produkter og om vi kan få dem på vores bopæl.

Her har TDC meget at lære.

Om du skal have fiber???? Jeg tror du bliver glad selvom din pengepung bliver lidt tømt.

Håber du kan bruge dette indlæg.

venlig hilsen

Jørgen

Tak for svaret, og dine erfaringer. 

Ja, det var nu også lidt i frustration over ikke indviede forventninger, jeg skrev denne.

Kundeservice har kontaktet mig siden, og beklaget at de har solgt mig noget der reelt ikke kan lade sig gøre på min forbindelse.

Men igen vil jeg så sige, at jeg overordentligt tilfreds med Hometrio og måden selve løsningen kører på. Ja, der kommer nogle små frys i billedet i ny og næ, men ikke noget der generer mig. Og det samme kunne såmænd ske på min Parabol, specielt i dårligt vejr.

Det jeg så håber, det er at TDC ikke falder helt i søvn m.h.t. videreudvikling af produktet. Der er jo tonsvis af muligheder.

Det med TDC Frifastnet, var tydeligvis noget jeg havde misforstået, det står på en lidt "sjov" måde på Fiber hjemmesiden. Men jeg syntes stadig de skal dele pakkerne op på samme måde som på den alm. Hometrio, da man bliver presset ud i Viasatfilm kanalerne, og Extra pakken, som begge er totalt uinteressante for mig. 

M.h.t. alm Bredbånd og hastighed, syntes jeg TDC burde tage betaling efter hvad de kan levere på deres kabler. Det er jo ikke som om at vi (kunderne) har nogen indvirkning på leveringen af et ordentligt signal til bredbånd. Så den der "op til" i deres bredbånd kan de godt droppe. I bund og grund kan de skrive op til 1000 Mbit, der er jo bare ingen kobberledning der kan bære det. Men der er jo aftale om netop dette skal stoppe, så det bliver lidt spændende at se..

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)