Svar

Postkasse fyldt - men stadig masser af plads

• 0 kommentarer
Jeg kan ikke modtage og sende fra min webmail.

Får denne besked, når jeg sender fra en ekstern mailadr.

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

Emne:

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

xxxxxx@privat.dk den 03-02-2011 09:08

Meddelelsen kan ikke leveres, da modtagerens postkasse er fuld.

< fep33.mail.dk #4.2.2>

Men jeg har kun brugt 15 % - så der burde være masser af plads.

Kan heller ikke sende fra mit mailprogram, hvor jeg får besked om at mailserveren ikke fungere - og 

så en mailadresse som ikke er min - men en jeg prøvede at lave til min datter?

håber nogen kan hælpe.

Måske har jeg ændret i indtillinger for mailserveren da jeg prøvede at oprette mailkontoen til min datter?

vh hvin 

Af sikkerheds mæssige årsager har jeg fjernet mailadressen i den fejlbeskrivelse du har oplyst. 

Har sendt dig en PM (privat meddelse) om at mailadressen er fjernet. 

Hilsen Angelika Moderator

icon

Bedste svar af KPN1 3 februar 2011, 17:59

Hej hvin

Jeg vil gerne stille dit et spørgsmål.

Er det når du vil sende en mail fra din webmail til en fremmed mailadresse, du efterfølgende får en meddelelse om at der ikke kunne leveres til modtageren? Hvis det er tilfældet så er det modtagerens postkasse der er fuld, og så er det modtagerens der skal tømme sin postkasse.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit problem rigtigt.

Hvis du har opsat dine mailkonti som MajaH har anvist, kan du vende tilbage hertil evt. med yderligere oplysninger.

Se original

5 Kommentarer

Hej hvin

Velkommen til TDC-forum.

Først din webmail. Jeg forstår dit problem således:  Du har en mailkonto hos TDC med en mailadresse, og du har oprettet en mailadresse mere ,som er et alias til din datter. Er det der, du kun har brugt 15 %? Hvis ja, Så burde problemet ikke ligge der.

Derudover har jeg en fornemmelse af at du har et postpogram installeret på din pc.

Hvis det er rigtigt, vil jeg bede dig om at tjække hele din opsætning efter:

Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Meld gerne tilbage om dit proplem er blevet afhjulpen, eller om jeg har misforstået dit spørgsmål.
Glad humørikon
Du er også velkommen til at stille flere spørgsmål eller hjælpe andre.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hvin

Jeg vil gerne stille dit et spørgsmål.

Er det når du vil sende en mail fra din webmail til en fremmed mailadresse, du efterfølgende får en meddelelse om at der ikke kunne leveres til modtageren? Hvis det er tilfældet så er det modtagerens postkasse der er fuld, og så er det modtagerens der skal tømme sin postkasse.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit problem rigtigt.

Hvis du har opsat dine mailkonti som MajaH har anvist, kan du vende tilbage hertil evt. med yderligere oplysninger.

Tusinde tak for hjælpen  - og pinligt enkelt at løse  - ihvertfald den ene del. Jeg havde 1000 gamle mails i indbakken - og det er jo maks. uanset at der er masser af plads. Så jeg har derfor lavet en tiltrængt rengøring. Det andet problem har jeg endnu ikke løst, men jeg har lige installeret Windows 7 for at løse et problem med, at explorer hele tiden strejker. Så det er nok en fintuning af serverinstillingen. Min datter har forøvrigt fået en macbook  pro. Hun vil gerne partionerer, så hun også kan køre windows. Vil du anbefale det (hun er bare med på dillen - og kan ikke anvende de avancerede Mac - funktioner - og jeg kan ikke hjælpe.

endnu engang tak for hjælpen

Hej hvin

Selv tak Pinligt eller ej.Blinkende humørikon Det var i hvert fald godt du fandt ud af og og jeg syntes det var endnu bedre at du har fortalt om det. Det er med til at hjælpe andre med det samme proplem. Så tak for det.

Har du et postpogram på din pc og stemmer opsætninge?

De andre spørgsmål du stiller er for avangerede for mig, så her hopper jeg af. Der er sikkert andre brugernre der kan hjælpe dig videreGlad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hvin

Du kunne jo starte en ny tråd med overskriften : "Hvordan opretter jeg en ny partition på min MAC". Jeg er sikker på der nok skal være en der kan hjælpe Jer med det.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)