Portforwarding - den åbner ikke porten?

Hey, jeg har et problem med portforwarding, jeg vil gerne spille minecraft med mine venner og åbner derfor port 25565, den ser bare ikke ud til at åbne lige meget hvad jeg gør.

Sådan her er mine settings når jeg gør det:

Server name - Minecraft

Access activated - Yes

From port - 25565

To port - 25565

Protocol - TCP

Redirection port - 25565

Local IP Address/Host name - 192.168.1.15

og så bagefter laver jeg den samme bare med UDP som protocol.

Jeg har en statisk LAN addresse som lyder 192.168.1.15, så det burde også være i orden, så jeg forstår ikke hvad jeg gør forkert.

Takker på forhånd, og fortsat god torsdag [i]

5 Kommentarer

jeg vil ringe til tdc og få dem til at åbne den....

men hvordan ved du det er den port du skal bruge ??? jeg spiller nemli selv empire earth , men der bloker en port også min udgang ?? men er ikke nørd så ved ikke hvordan eller hvilken port jeg skal be dem om at åbne ??

Et hurtigt kik på portforward.com har fortalt mig, at Empire Earth bruger port 33335-33336 (TCP) og 33334 (UDP).

Inde på portforward kan man finde lister over hvilke programmer der bruger hvilke porte, samt (muligvis) finde en guide til hvordan man åbner porte på sin egen router. Alle gange jeg har brugt siden, har jeg kunne finde både router og programmet - Men andre har ikke været så heldige altid Glad humørikon

Giv det et forsøg! Det skader ikke at kikke.

Og mht. Minecraft, siger Portforward den også bruger UDP - Har du også åbnet der?

Nu spiller jeg det ikke selv, men bruger du muligvis Windows Firewall (eller anden), som der måske også skal tilføjes en undtagelse i?

Hvordan finder du TDC boksen inde på portforward. Jeg har selv ledt og kan ikke finde den. Derfor ved jeg heller ikke hvad jeg skal skrive hvor.

Med hensyn til minecraft servers bruger du lige pt din interne ip på Lan netværket dvs at vis folk skriver den ip men ikke er på it netværk kan de ikke logge ind på din minecraft server fordi det er ikke er din IP udad til.

jeg har haft en minecraft server kørende og der åbnede jeg porten/portene men havde problmer med min egen firewall (fandt jeg ud af senere). så folk kunne godt komme ind på min minecraft server over Lan men de kunne ikke komme ind på min minecraft server over nettet.

Jeg har leget lidt med det hurtigt (15min) og jeg har fået en server til at virke. 

min Lan ip er:  192.168.1.10

jeg lavede portforward: 25565 til 25565 til værts ip 192.168.1.10

gjorde det sammen med udp

mit første forsøg havde jeg skrevet en forkert værts ip (altså en ip der ikke var min servers lan ip) og derfor kunne man ikke se min server. men jeg kunne stadig godt logge ind på serven med min Lan ip adresse over lan. altså 192.168.1.10

vis du har problmer og gerne vil havde yderligere hjælp kan du adde mig på skype.

mit skype navn er Lenni Mørch og jeg tror vist mit skype acc navn er lenni.m

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P