Portforwarding

Jeg har ledt og forsøgt på alle mulige tænkelige måder at få port forwarded routeren (Sagem f@st 3504 fra TDC). Men lige meget hvordan jeg gjorde (også ifølge internettet) ville routeren ikke åbne portene. Jeg bruger min faste IP (DHCP) og prøver at åbne 6112-6119 og 80.

Så har brug for noget hjælp hvis der er nogen der kunne hjælpe mig?

19 Kommentarer

Hej Mousse

Vi har en vejledning til åbning af porte i TDC Box her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20567

Hvis det ikke afhjælper dit problem, skal du være velkommen til at skrive her igen.

Venlig hilsen

Mads

Har prøvet det et par gange, det har virket cirka en halv dag og så dagen efter virkede det ikke længere.. Har flugt vejledningen fra top til tå uden held.. Så jeg vil gerne have hjælp med hvorfor det kun virker 1 ud af 1.000.000 gange man prøver? Og at det hellere ikke varer ved
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints DiscoTK har modtaget fra andre medlemmer.

Du skal huske at sætte den til at give computeren den samme ip hvergang. Det lyder lidt som computeren for en ny ip og så virker portforwarding selvfølgelig ikke. Så det skal du lige huske.

Jeg har fulgt TDC vejledningen, med fast-ip og port forwarding.. Har prøvet 40 gange men det er kun lykkedes 3 gange at port forwarde.. Det giver ingen mening med den router

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Lige præcis med portforward er den meget stabil, men husk at sætte den ip som er på din server computer til statisk tildelt i homeboxen og samtidig sætte firewall til minimum.

mvh

Glad humørikon

Har prøvet alt hvad der står og alt hvad I har sagt men det er stadig ikke lykkedes at få hul til portene.. Har statisk ip og firewall på minimum.. Stadig nogen ideer?

Omdømme 2

den ip adresse du skriver i routeren er forhåbentlig noget med 192.168.1. .

Jeg har selv kørt server bag homeboxen og det fungerede uden problemer. Men prøv at beskrive trin for trin hvad du gør.

mvh

1. Internet>192.168.1.x

2. Går ind og laver en statisk ip med min mac addresse.

3. Under Lan server laver jeg port forwarder jeg de porte jeg skal bruge om i lokal vært min statisk ip.

4. Det var så her det skulle virke, men det gør det ikke.

Omdømme 2

hejsa prøv lige under firewall at lave dmz på din ip adresse, det deaktivere firewalle´en fuldstændig mod din ip men der er stadig  kun åbnet med de porte du selv har valgt. Derudover skal du sikre dig at der også er åbnet på evt firewall på din pc.

mvh

Det virker overhovedet ikke, ved ikke om jeg laver noget forkert (Gør det samme, som jeg gjorde da det virkede). Firewall'en på computeren er allerede åben og har også prøvet at slå den fra, men uden held. 

Omdømme 2

Hejsa

prøv lige at gå herind https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Scan "User specified custom port probe"

Indtast de åbne porte, de må ikke være "stealth" men hvis programmet der skal svare på de porte ikke køre vil den ikke nødvendigvis skrive "open" men måske "closed"

Den er ret god til at afslører om der er hul igennem boxen eller ej.

mvh

Hvis den står i "stealth" hvad skal man så gøre for at få den til "open"? Selvom programmet er åben skriver den "stealth"..

Plus den når til "Ping Reply" og så får den "Failed"

Og tak for hjælpen indtil videre

Omdømme 2

Ping repley er normalt, homeboxen kan pinges. Men stealth betyder at der ikke er åbnet for de porte der skal forudsat at du har scannet de porte du gerne ville have åbnet. Kunne rigtig godt tænke mig at se et screenshot af din portforward side. Tror det ville hjælpe en hel del.

mvh

Jeg kan sende dig et billede i morgen som noget af det første.

Så må vi håbe du tjekker det Glad humørikon

Omdømme 2

Hejsa

Det skal jeg nok, sender dig lige en pm med email adresse, det er nok nemmere at sende billedet den vej.

mvh

TDC Homebox'en er vidst ikke så stabil i portforward som den skulle være. Har prøvet alt hvad der er at prøve, statisk ip (MAC addresse), dmz, firewall minimum, port forwardet portene. Der er intet af det der åbner nogen som helst porte i boxen.

Omdømme 2

Hej

Prøv lige at slå alt hvad du har af firewall fra på din pc.

Når først disse ting er på plads har der ikke noget i boxen der blokerer for trafik på de porte du har forwardet.

mvh

Har slået alt firewall af min computer, men det hjælper stadig ikke. Så er der kun en ting tilbage af problemer .... og det er boxen..

Hej!

Det er noget tid siden at denne tråd har været aktiv, men jeg giver det lige et forsøg. Jeg har også haft problemer med at få adgang til programmer og server igennem WAN. Jeg kan se at porten er åben ved hjælp af 'canyouseeme.org', men har ikke haft held med at connecte udefra eller indefra ved hjælp af public ip. Det skal siges at serveren og programmet jeg gerne vil have adgang til har jeg uden problemer haft da jeg havde YouSee.. En underlig ting er at jeg ikke kan pinge mig selv igennem kommando promt. Ved ikke om det har relevans..

Al hjælp værtsat!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P