Svar

Port forwarding

Jeg vil tilslutte en iomega nas server, men kan ikke komme i kontakt med internettet. Jeg har givet den en statisk ip adr der er uden for det normale DHCH. (192.168.2.101) Jeg har forwarded port 80 og 443 som anført. I den statiske ip adr. er indsat mac adr. Under dhcp connections kan jeg se at alt ser ok ud, MEN i kolonnen står der EXPIRED. Alle de andre er active. Hvordan gør jeg den active. TDC hotline kan/vil ikke hjælpe. Kun mod betaling af konsulent !!!. Hvad gør jeg forkert eller mangler at gøre?

Torben

icon

Bedste svar af torben-simonsen 18 juli 2012, 21:40

Gjorde som du skrev. Satte nas til at hente en ip (dhcp) og grorde den derefter statisk. Forwarded porte til den tildelte ip adr. Wupti. Tak for input. Tdc burde rette deres manual.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Du har måske bare glemt at vælge "ja" ved "Regel aktiveret"? 

Mvh

Det står yes :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

torben-simonsen skrev:
Jeg vil tilslutte en iomega nas server, men kan ikke komme i kontakt med internettet. Jeg har givet den en statisk ip adr der er uden for det normale DHCH. (192.168.2.101) Jeg har forwarded port 80 og 443 som anført. I den statiske ip adr. er indsat mac adr. Under dhcp connections kan jeg se at alt ser ok ud, MEN i kolonnen står der EXPIRED.

Hvis du har givet den en statsisk ip har du vel gjort det inde i interfacet til nas'en? Hvis det er tilfældet skal du ikke indsætte nogen mac.adr, og ligeledes vil du ikke kunne se den under dhcp-connections da ip'en som du jo selv skriver ikke er tildelt ved hjælp af DHCP. Enten er der noget du misforstår/har sat noget forkert op, eller også misforstår jeg din beskrivelse.

Du kan vælge at lade nas'em få en ip-adresse via dhcp'en i Homeboxen og når ip-adressen er tildelt sætte den til statisk-tildeling i din homebox så din nas altid får den samme ip.

Lige nu lyder det som om at du både roder i nas og i homebox.

Jeg har gjort lige som der står i vejlingen på tdc- side. Tildel nas server en fast ip adr. inde i nas. Gå i tdc homebox og set statik ip adr. der for nas'en.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

men der står stadig expired i status. det er det der generer mig !

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

torben-simonsen skrev:
Tildel nas server en fast ip adr. inde i nas.

Prøv at lad Homeboxen gøre det hele, dvs at du lader Nas'en få ip via DHCP men sætter så Nas op til statisk ip som i den guide.

Lige nu roder du i både Nas og Homebox, og det kan altså give noget ballade.

Gjorde som du skrev. Satte nas til at hente en ip (dhcp) og grorde den derefter statisk. Forwarded porte til den tildelte ip adr. Wupti. Tak for input. Tdc burde rette deres manual.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg bemærkede at du skrev 192.168.2.x.

Med mindre du har rettet i homeboxens lan indstillinger skal den hedde noget med 192.168.1.x også selvom du giver den en fast ip uden for range.

mvh

Jan

Jeg har haft samme erfaring, dvs at port-forwarding kun virker, når IP addressen på destinationen er tildelt af TDC-boksen.

Jeg har skrevet om det her:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Port-forwarding-TDC-Homebox/td-p/94058

Hvis jeg ellers har ret: Som du kan læse mener jeg at TDC-boksen derved adskiller fra andre routere (f.eks. D-link, Netgear, osv) og at dette derfor forvirrer de, som forsøger at sætte port-forwarding op på TDC-boksen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)