port forwarding

hej[i]

jeg spiller et spil der hedder 'minecraft' så jeg ville gerne lave en server med ved ikke hvad jeg skal gøre? hvordan laver man port forwarding?

Mvh/mads[i]

1 Kommentar

Hej

Jeg så at du søgte svar på noget om port forwarding - jeg har ikke en dyt forstand på det, men jeg så dette indlæg fra en anden bruger - måske kan du bruge det ??

............................................................

Hejsa

Jeg ledte i ret lang tid for at finde et trick, så jeg tænkte jeg lige ville dele mine erfaringer med jer andre... når nu TDC vælger ikke at skrive det nogle steder! :-P

Der er flere spil o.lign. der kræver at man forwarder en del porte. Det store problem er her en port range:

De lader jo en skrive en hel range for indgående porte, men i omdirigeringsport lader den kun en skrive én værdi. Man kan IKKE skrive fx 5000-7000. Tricket er at man kan skrive 0, så benytter den blot samme port, som kommunikationen kom ind på i første omgang. Dette kunne jeg hverken få svar på fra Google eller fra TDC 1st line support. Jeg blev nødt til at booke en tid med en tekniker, som så ville ringe tilbage til mig et par dage senere.

En anden udfordring som man kan komme ud for er... hvad nu hvis jeg har flere computere og gerne vil spille det samme spil på dem samtidig? Så skal de samme porte jo forwardes til flere forskellige IP'er. Når man gør det, så advarer routeren om at der er en konflikt. Jeg har endnu ikke fået testet om dette virker, men man kan umiddelbart bare ignorere denne advarsel. Jeg får lige opdateret dette indlæg, når jeg har testet ordentligt.

Forresten gør ovenstående sig gældende for en TDC HomeBox, som er udleveret i Januar 2012.

.............................................................

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)