Svar

Port forwarding

• 0 kommentarer
Hej... Jeg har skrevet før og spurgte hvordan man åbner en port på sin router, og har også fået svar, men har spurgt om noget mere til det, men har ikke fået svar på det.. 

Det jeg spurgte om var om der kan ske noget ved at åbne en port på sin router.. Har hørt at det kan give andre mulighed for at komme ind på min pc, via min IP eller at hvis der er en der har virus at jeg så vil få den også.. Er det rigtigt, eller sker der ikke noget ved at åbne en port???

MVH: Aleksander Johansen

icon

Bedste svar af miela1 17 marts 2011, 20:45

Hej,

det er rigtig at du kompromere din sikkerhed ved at åbne porte i din router.

du kan sammen line det med et låst hus, når du så glemmer at låse døren åbner du en vej for tyve at komme ind.

det er derfor du også har en firewall på din computer.

så bliver det ligesom hvis du bor i lejlighed, døren til din opgang er åben, men når tyven kommer hend til din dør er den stadig låst.

det du så gør hvis ex. du vil have en mailserver kørende er at du måske låser døren op til 1 rum i din lejlighed hvor man så kan gå ind og hente hvad der ligger, men alle de andre døre er stadig låst.

det er alså hvis din firewall virker rigtig.

ydre mere har man så lavet en glasdør så man ikke kan gå ind at tage hvad der ligger men kun tage et billede af hvad der er i det rum, med minde man har en nøgle til døren.

så medminde at det er meningen at andre skal kunne ligge ting ned på din computer, er der ikke en støre fare for virus, og aflige vel så har du et virusprogram(gratis programmer er ikke nok) som vil fange de viruser.

men igen ja, du har støre riciko for angrab når du åbner en port, de indvæntige døre er jo ikke så stærke som hoveddøren. men som privat person er den øget riciko minimal. 

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er rigtig at du kompromere din sikkerhed ved at åbne porte i din router.

du kan sammen line det med et låst hus, når du så glemmer at låse døren åbner du en vej for tyve at komme ind.

det er derfor du også har en firewall på din computer.

så bliver det ligesom hvis du bor i lejlighed, døren til din opgang er åben, men når tyven kommer hend til din dør er den stadig låst.

det du så gør hvis ex. du vil have en mailserver kørende er at du måske låser døren op til 1 rum i din lejlighed hvor man så kan gå ind og hente hvad der ligger, men alle de andre døre er stadig låst.

det er alså hvis din firewall virker rigtig.

ydre mere har man så lavet en glasdør så man ikke kan gå ind at tage hvad der ligger men kun tage et billede af hvad der er i det rum, med minde man har en nøgle til døren.

så medminde at det er meningen at andre skal kunne ligge ting ned på din computer, er der ikke en støre fare for virus, og aflige vel så har du et virusprogram(gratis programmer er ikke nok) som vil fange de viruser.

men igen ja, du har støre riciko for angrab når du åbner en port, de indvæntige døre er jo ikke så stærke som hoveddøren. men som privat person er den øget riciko minimal. 

Hej.. Tak for det hurtige og gode svar.. Men bare lige så jeg har forstået det rigtigt.. Det vil sige at hvis bare jeg har en Firewall, så kan der ikke komme nogen ind i min pc?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

du kan aldrig sige at der ikke kan komme nohgn ind i din computer, den eneste måde hvor du kan være helt sikker på det er at du ikke er på nettet,

og så endag er du ikke en gang helt sikker med virus på den måde, den enste måde du kan være helt sikker mod virus er slet ikke at bruge din computer.

det der sker med en firevall er at du låser din dør, men det er jo ikke ens betyende at man ikke kan komme ind.

men som privat person er der ikke den store riciko for at der er nogen der vil bruge deres tid på at bryde ind i din computer, der er kun meget lidt eller ingen tin for dem at hente.

de oplysninger som man går efter er personlige oplysninger hovedsagligt, navn, Passwords, brugernavne, personnummrer og email adresser.

det er forde at de kan sælges.

der er det simpelhend meget nemmere at sende mails rundt til "tilfældige" mailadresser og lokke ejeren til at klikke på et link, hvor de så kan se hvilke knapper du klikker på mens siden er åben, det kunne være en falsk facebook login side. de kan sette en falsk konkurance op, hvor man så kan få dig til at taste dine oplysninger ind.

så det er som privat person ikke det at det kan lade siggøre at komme ind i din computer du skal tænke så meget på, men vær opmærksom hvor du indtaster dine oplysninger. og hvilke mails du åbner.

det eneste du skal søre for er at dit netværk er skret, og at din computer har en firewall, så er det ikke det værd for dem der prøver, og de vil i 99.9% gå vidre og prøve ved den næste.

hakkere er ligesom tyve der kun kommer hvis døren er åben

Okay.. Mange tak for hjælpen :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)