Svar

Port 25 på HomeDuo

Jeg har netop skiftet fra TDC bredbånd til TDC HomeDuo Basic, da jeg kan slippe for leje af basislinje. Så langt så godt.

Med skiftet skulle min gamle SpeedStream udskiftes med en TDC HomeBox. Og der skulle "reset-es" et eller andet hos TDC, da jeg har fast IP. Før ændringen var alt åben inkl. port 25 indgående og udgående.

Nu er det kun port 25 udgående, der er åben. Efter flere telefonsamtaler (med endnu længere ventetid) med TDC, får jeg at vide, at de ikke yder support på port 25? Det forstår jeg ikke noget af. De henviser mig til min domæneudbyder og TDC's hostmaster??? De fatter åbenbart ikke hos Hotline hvad problematikken er.

Jeg forklarer, at lukningen af port 25 er sket i forbindelse med udskiftningen af udstyret. Men kundekonsulenten hos TDC siger, at det ikke er noget som TDC kan hjælpe med? Jeg prøver at forklare, at det er TDC, som suværent kan bestemme hvad der skal være åben og lukket.

Jeg prøver at få kundekonsulenten til at stille mig om til en medarbejder/afdeling, som kan hjælpe mig. Men han siger, at der ikke er nogen i TDC, som kan hjælpe (lidt af en påstand med flere tusinde medarbejdere???).

Min tålmodighed er være at være opbrugt, så jeg beder om at komme til at tale med kundekonsulentens overordnede. Det kan selvfølgelig heller ikke lade sig gøre.

Mit håb er derfor, at der er én på dette forum, som kan oplyse mig, hvem der hos TDC kan åbne for port 25? For selvfølgelig sidder der nogen, som har med disse indstillinger at gøre.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Henrik Kilian Eck

icon

Bedste svar af Kilian 30 december 2010, 10:07

Så er der hul igennem igen på port 25. Det var ikke 80808047 som kunne hjælpe. Men derimod en omvej gennem hostmaster, som vidste hvem der kunne åbne for porten.

Tak til både Hostmaster og support for hurtig repsons.

Godt nytår til alle.

Mvh

Henrik

Se original

4 Kommentarer

Så er der hul igennem igen på port 25. Det var ikke 80808047 som kunne hjælpe. Men derimod en omvej gennem hostmaster, som vidste hvem der kunne åbne for porten.

Tak til både Hostmaster og support for hurtig repsons.

Godt nytår til alle.

Mvh

Henrik

Hej Kilian (Henrik)

Jeg syntes du skal give dig selv gredit, ved at klikke på accepteret som løsning, ud for dit eget svar.Blinkende humørikon

Så kan andre brugere se at din tråd er løst.

Tak og i lige måde!

Generelt siger jeg til TDC-kunder, at de skal opsætte deres mail-programmer til port 26. Så fungerer det uden problemer.

Kære Per!

Nu er det jo lidt svært at meddele til alle mail servere i hele verden, at hvis de lige netop sender til mine domæner, må de ikke bruge standardporten (SMTP 25), men skal bruge en non-standard port f.eks. 26.

Så der er intet med mit mail server program at gøre.

Som tidliger skrevet blev der også åbnet indgående for port 25.

Venlig hilsen og godt nytår.

Henrik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)