Pop3 server og brugernavn

Hejsa. Jeg forsøger at få hentet mine gamle mails fra min TDC adresse til Gmail. Når jeg i Gmail skal angive POP3 server (pop3.mail.dk) og brugernavn, får jeg af vide at det er forkert brugernavn. Jeg har benyttet både min adresse ("brejnholt" og "brejnholt@tdcadsl.dk er forsøgt anvendt), samt mit brugernavn til Webmail (da dette er forskelligt fra adressen). 

Ingen held. Nogen ideer?

7 Kommentarer

Dit brugernavn er din mailadresse, - så det skulle være ret enkelt.

Det der så kan kikse er at du måske husker fejl af dit password (din adgangskode til mail).

Hvis du har adgang til din mailserver hos TDC, så kan du gå ind og ændre dit password. Du kan jo ændre det til det du mener det er / skal være. Så er du i hvert fald sikker på det også.

Din mailserver tilgår du ved at skrive mail.dk i adresselinjen på din browser.

Mvh Hamlet

Hejsa. 

Ja, det burde være ret enkelt. Men jeg har forsøgt at anvende både mailadressen (med og uden@tdcadsl.dk) og mit login til webmail, uden held. Passworded har jeg tjekket ved at logge ind på min webmail via mail.tdc.dk (og ændrede det også, hvilket jo selvfølgelig kræver at man kender det... og ændrede det så tilbage, bare fordi, uden problemer). Så der er desværre heller ikke noget at hente der.

Flere forslag dog velkomne.

Ja, - det lyder lidt mystisk.

Det er dog ikke korrekt, som du skriver, at man skal kende sit password for at ændre det. Det er netop det smarte ved mail.dk at du kan ændre dit password uden at kende det gamle.

Men nu er jeg da blevet nysgerrig, så jeg prøver lige selv om jeg kan få min google-account til at hente mail på TDC's mailserver.

Jeg vender tilbage med resultatet. Blinkende humørikon

Mvh Hamlet

Det forløb aldeles problemfrit og tog mindre end et minut at få min Google-mail til også at hente mail fra min TDC mailkonto.

Mvh Hamlet.

Det var altså helt vildt nemt, - men det hjælper selvfølgelig ikke dig.

Hvis jeg skal hjælpe dig videre herfra, så vil jeg gerne prøve dette ved hjælp af diverse screendumps, men jeg gider ikke sidde og viske alle mine personlige oplysninger ud i Photoshop, og jeg vil naturligvis heller ikke lægge dem offentligt ud på dette forum, - så du kan kontakte mig på en PM, hvis du gerne vil have yderligere hjælp.

Jeg anser det stadigt for værende mest sandsynligt at det er dit password der er problemet.

Mvh Hamlet

Jeg tror det som skaber problemer her er en slags forvirring skabt af det faktum at brugernavn og adresse ikke er det samme. TDC har på et tidspunkt oprettet ny konto, da den gamle blev utilgængelig, og overflyttet adressen til denne. Dette to-delte lag illustreres også af det faktum at du har ret i at man kan skifte uden at kende det gamle kodeord på mail.dk, men dette er ikke tilfældet, hvis man går ind via "Mit TDC". Jeg har just OGSÅ "skiftet" det kodeord som er specifikt for mail.dk (også selvom man jo så snildt får adgang "uden det" ved at benytte "Mit TDC"), og nu lykkedes det også for mig. Tak for pointers.
Skidt værre med at vejen er brolagt med lidt forhindringer, - når bare det lykkes. Meget glad humørikon

Det er rart og praktisk at have sine mails samlet på et sted.

Jeg bruger en anden fremgangsmåde, - nemlig en mailclient (Outlook). Den henter alle mine mail fra 4 forskellige konti i et hug, - TDC Mail, YouSee Mail, Gmail og Hotmail.

Mvh Hamlet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P