Pludseligt problem med Windows Live Mail

• 0 kommentarer
Jeg har pludseligt fået problemer med at mails ikke bliver videresendt  til min nye pc (windows 7 - live-mail)

Det har kørt fint i ca. 2 mdr., men jeg har nu ikke fået mails i 4 dage.... og der burde minimum være 4 fra benzinpriser.dk

For et par uger siden fik jeg et par advarsler om at min mailboks var fuld - så først ryddede jeg op i live-mail i de mails jeg havde importeret fra den gamle pc. Og derefter slettede jeg omkring 7000 mails på den gamle Outlook.

Efterfølgende har jeg fået mails ind i den nye live-mail, men nu kan jeg pludselig ikke ikke modtage mails i live-mailen. Der er heller ikke kommet nogle mails på Outlook'en i de 4 dage.Afsender får ingen besked om, at mailen ikke er afleveret.

Da jeg loggede på den gamle pc og outlook, lå der 4 mailkopier af alle de gamle mails i Indbakken og 2 kopier af gamle mails i mine under-mapper. Meget sært!

Er der nogen der kan hjælpe "en kvinde i nød"? [i]

Vh. KiLu

4 Kommentarer

Hej KiLu

Det er nu ikke så sært endda. 

I de mailprgrammer du har installeret på dine pc'er, kan du have alle de mail liggenden som din harddisk er stor nok til. Det der er problemet er din webmal. http://mail.tdc.dk/

Det er der, du skal ryde op. Du kan i venstre kollonne klikke på mapper og se hvilke mapper der ligger mails i.  Når du har ryddet op, skal du tømme webmails papirkurv, da mail deri tælles med.

Hvis du vil undgå dette fremover kan du i egenskaber i windows live mail og i outlook sætte programmerne til at slette mail på webmail,

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

Perfekt, Maja. Du er en perle Glad humørikon

Jeg havde ryddet op og tømt 'slettet post' til sidst.

Jeg manglede bare at sætte den til ikke at gemme kopi på serveren.

Og netop fordi jeg havde slettet sindssygt mange mails, - undrede det mig meget, at jeg havde problemer med at modtage. Men nu har jeg sat mine Egenskaber, som du har anbefalet, så jeg håber meget at det løser problemet.

Nu mangler jeg bare at finde en PhotoShop, der kan installeres på min Windows 7, så jeg ikke behøver at starte den gamle maskine op, der har problemer med opstarten.

Mvh. KiLu

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

PhotoShop er skam kompatibel med Win 7.....

Mvis det er en gammel version - så kan den sikkert køre ved at du installerer den på den nye maskine, højreklikker på genvejen, og under egenskaber sætter den til at skulle afvikles i f.eks. windovs XP-mode.

Vh

peter

Hej Peter.

Ja, det er en ældre udgave PhotoShop7.0, og den går i hårdknude, når jeg starter installationen.

Når jeg starter Autoplay, så beder den mig om at pakke filerne ud - og det beder jeg den så om at gøre på c:/programmer....

Først får jeg at vide, at jeg ikke har administratorrettigheder på c:, hvilket undrer mig, da jeg er eneste bruger, og jeg har købt maskinen helt ny for nogle mdr. siden.

Jeg får muligheden 'Fortsæt', og så pakker den 2 biblioteker ud og stopper. Tjah, og så er jeg fortabt. Trist humørikon

Håber, at du har mod på at hjælpe mig videre, hvis du kan :-)

Vh. Kimmie

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P