Svar

Pludselig nedsat hastighed fra centralen

Hey alle derude jeg har et lille spørgmål som nogen måske kan svarer på sådan en aften her.

Jeg var hjemme ved 16 tiden hvor alt var fint, routeren stod til en 20/2 ADSL forbindelse som den plejede.

Så var jeg væk i et par timer til et arrangement og kommer hjem til et netværk som mister forbindelsen flere gange inden for et par minutter og når forbindelsen endelig er stabil står der pludselig 13,3/1,3 forbindelse under status siden på routeren.

Er der nogen der kan forklarer hvorfor det sker? Medmindre det er en fejl så er det ligesom det har været oppe i medierne mange gange snyd over for brugeren og hamrende ulovligt at låse en forbindelse lavere end brugeren betaler for.

Det skal siges at jeg godt kan trække en 20/2 forbindelse da jeg har gjort det i et halvt år nu uden problemer.

Jeg har prøvet at genstarte routeren flere gange samt at finde en såkaldt side med kabel problemer eller lign. da det jo kunne tænkes at TDC har problemer med kablerne og derfor er nød til at handle som de gør, det er dog ikke lykkedes mig at finde så hvis nogen kender en side med de problemer TDC har lige pt. ville et link være dejligt.

icon

Bedste svar af droid 20 juni 2012, 21:43

For det første så er dit produkt et "op til 20mbit" hvis det en standard dsl fra TDC og der garanteres kun 10mbit.

Årsagen til at der er skruet ned for hastigheden kan være at der er opstået en foringelse af din forbindelse til centralen som kan opstå af mange årsagen som f.eks. fugt i kablerne eller "nabo-kabler" der nu goså bruges til dsl og derfor giver støj i dine kabler. Nedsættelsen kan evt være sket automtisk fordi dit modem har bemærket for meget støj på linjen.

Ovenstående er temmelig sikkert det svar TDC vil give  dig. Yderligere håber jeg dog, for dig, at de kan give en mere præcis årsag til nedsættelsen.

Se original

18 Kommentarer

Som tilføjelse, skal det siges at hastigheden blev sat ned over 2 omgange inden for 5 min.

jeg sad og kiggede på den da den havde lukket internet forbindelsen, så fik den forbindelse (ca 16/1,6) og virkede i et par minutter så jeg troede alt var godt, og så pludselig gik forbindelsen igen, derefter blev forbindelsen til 13,3/1,3 og så blev forbindelsen stabil.

Jeg har samme problem med mit bredbånd den skal være 15/1 men er kun 1/1.

1/1 lyder mærkeligt, får du 1/1 når du laver speedtest? i så fald er det ikke hvad jeg hentyder til.

http://192.168.1.1/ er ip til routeren og derinde kan man se 

synkroniseringOverrasket humørikonp

Bitrate:13646/1398 Kb/s  (i mit tilfælde burde der stå 20480/2048 eller meget tæt på)

hvis du har 1024/1024 stående der lyder det da også helt mærkeligt.

forskellen er at en speedtest svinger og man skal tage højde for en masse ting med overhead, trådløs osv.

Men den bitrate der bliver nævnt i routeren er den maks som centralen sætter og den bør være det man betaler for.

Prøvede noget  lignende med min ene internet forbindelse, som står hos Fullrate, den faldt ud ca. 7 gange i træk, hvor efter den sync'ede igen, dog ved en lidt lavere forbindelse end før (3.5/0.9 mbit/s) Normalt er den 5.5 / 1.5 mbit/s. 

Nu er den låst fordi min linje ikke længere kan trække min hastighed, så nu er den låst til 2.0/0.5.

Vel at mærke efter et halvt år, med en 6/2 profil.. Vidste godt den stod lidt højt, i forhold til linjens kvalitet, men det virkede, og det gjorde det i lang tid, det gør det bare desværre ikke mere..

Men prøv lige at give supporten i kald i morgen. Det kan være linjen, der har en fejl, ellers kan du prøve at slukke for modemmet i et kvarter, kan også hjælpe i nogle tilfælde. Glad humørikon

Det sjove var at da jeg havde Dansk Net før sagde de jamen din linje kan ikke trække mere end 15/1,5 og så skiftede jeg til TDC og pludselig kunne jeg trække 20/2 (nogle gange lidt mere) i et halvt år så håber ikke jeg får samme påstand i morgen i kundeservice.

og ja jeg har prøvet at slukke modemmet/routeren i længere tid, samt genstart. det er trods alt det første kundeservice altid spørger om man har gjort.

tanken gik også lidt på at linjen har fået en fejl, evt. noget at gøre med det spor arbejde mellem Holbæk og Roskilde (skulle ikke undre mig), det kunne bare være at nogen herinde havde andre tanker Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

For det første så er dit produkt et "op til 20mbit" hvis det en standard dsl fra TDC og der garanteres kun 10mbit.

Årsagen til at der er skruet ned for hastigheden kan være at der er opstået en foringelse af din forbindelse til centralen som kan opstå af mange årsagen som f.eks. fugt i kablerne eller "nabo-kabler" der nu goså bruges til dsl og derfor giver støj i dine kabler. Nedsættelsen kan evt være sket automtisk fordi dit modem har bemærket for meget støj på linjen.

Ovenstående er temmelig sikkert det svar TDC vil give  dig. Yderligere håber jeg dog, for dig, at de kan give en mere præcis årsag til nedsættelsen.

Det lyder sku meget sansynligt Trist humørikon

TDC burde bare tage og gøre noget ved alle de lave forbindelser i DK, vi er jo 10 år bagud og koster alligevel det samme.

at der pludselig skulle være opstået fugt i dag lyder sku mærkeligt, men det kan vel ske.

ved ikke om det her er unormalt meget støj, men tag et kig.

Dæmpning:

Download: 32.2 (dB)
Upload: 33.8 (dB)

SNR margen:

Download: 6 (dB)
Upload: 6 (dB)

Omdømme 2

Jonasvd skrev:
Det lyder sku meget sansynligt Trist humørikon

TDC burde bare tage og gøre noget ved alle de lave forbindelser i DK, vi er jo 10 år bagud og koster alligevel det samme.

at der pludselig skulle være opstået fugt i dag lyder sku mærkeligt, men det kan vel ske.

ved ikke om det her er unormalt meget støj, men tag et kig.

Dæmpning:

Download: 32.2 (dB)
Upload: 33.8 (dB)

SNR margen:

Download: 6 (dB)
Upload: 6 (dB)

SNR er lige på grænsen i forhold til hvad der anbefales men det er vist lidt forskelligt fra VDSL og ADSL - er det en ADSL eller VDSL?

Edit: Kan vi få en TDC'er på banen her og forklare hvad TDC arbejder med i forhold til Dæmpning og SNR? Hvad er maks?

som nævnt i første post er det ADSL

Omdømme 2

Hmm ja, det havde jeg lige svedt ud, men 6db er lige på grænsen og det er måske årsagen til at linjen er sat ned - sættes linjen til at køre hurtigere kan det også formodes at SNR-margin bliver lavere.

så må jeg jo banke noget fornuft ind i den router, skide være med støj, det har virket i et halvt år og skal gerne virke de næste par år, ellers må jeg jo køre på 4g netværket og opsige mit abonnement.

Omdømme 2

Start med at få en forklaring fra TDC.

det vil jeg gøre, tak for den hjælp jeg nu kunne få her en onsdag aften, jeg har markeret end af dine tidligere svar som den brugbare løsning.

Nej for satan da, der gik forbindelsen igen!
ADSL synkronisering:Ned
Bitrate:0/0 Kb/s

og så ændrede den sku hastigheden igen...
ADSL synkroniseringOverrasket humørikonp
Bitrate:13374/1424 Kb/s

så gik forbindelsen sekunder derefter... hvad fuck sker der?
Så kom den op igen med ny bitrate igen...
ADSL synkroniseringOverrasket humørikonp
Bitrate:13378/1428 Kb/s

jeg gad godt vide hvad TDC laver lige nu!

Omdømme 2

Vi kan håbe at TDC kan give dig den helt præcise forklaring. Kan de ikke det, kan du helt sikkert hjælpe dem ved at forelægge dem dine observationer - hvornår skete der hvad.

Men du har ret, helt normalt er det ikke, lad os håbe at det er forbigående.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Sørg for at få fejlmeldt din linie omgående.

Det kan enten være fremmed støj eller problemer med kablerne.

Fremmed støj kan sagtens komme fra naboerne såvel som fra dig selv. Derfor skal vi have undersøgt linien.

Vi skruer bestemt ikke ned uden at du har fået besked, men som tidligere nemt vil din router kommer på med mellem 10 og 20 mb. Da du jo har haft kørt fint tyder meget på en pludselig opstået fejl.

mvh

Jan

jeg har ringen og de sagde at der blev sat en tekniker på sagen på mandag mellem 12 og 14, det bliver nogle lange dage når man mister forbindelsen mange gange om dagen (6 fra i morges til nu).

tilgengæld fik jeg et lidt uddybet svar i kundeservice, han snakkede lige med nogle andre om det og det viste sig at centralen ikke kunne følge med, hvilket nok også er en mulig grund til nedsat hastighed.

Jeg havde samme problem efter at have fået installeret TDC Hometrio, hvor signalet røg den ene gang efter den anden, jeg har en 20/2MB forbindelse. Har haft tekniker 6-7 gange, som har gjort alt muligt, blandt andet trukket et nyt kabel ind til modemet (routeren), og det hele er målt igennem. så først blev hastigheden sat ned til 14MB, det hjælp noget, men løste ikke problemet, men så satte den sidste tekniker jeg havde på besøg i onsdags hastigheden ned til 10MB, der har tilsyneladende hjulpet, ingen nedbrud i de sidste 2 dage, men det trælse er at nu er mit internet blevet langsommere, jeg har ikke lyst til at betale for 20/2MB når jeg kun får det halve. Jeg håber TDC finder en løsning på dette problem, som jeg åbenbart har til fælles med adskillige andre.
det sjove er at du fik det efter at få installeret TDC Hometrio, mit problem kom efter sådan ca. et halvt år uden problemer.

og som jeg mener at jeg har sagt før så har TDC informeret mig om at problemet ligger i at deres central ikke kan trække så meget, hvilket er et problem hos dem og ikke mig, derfor forventer jeg at problemet bliver ordnet og så er jeg ligeglad med om de skal opgradere deres central, det er sku hvad vi betaler dem for.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)