kan pludselig ikke sende mail med eget domæne navn

denne besked modtages som fejl når mail forsøges sendt. den i fejl-beskeden nævnte side findes iøvrigt ikke længere, så hvad kan betyder den reelt ??? Send test-e-mail: Meddelelser kunne ikke sendes. Kontroller e-mail-adressen under egenskaber for din konto. Serveren svarede: 550 5.1.8 sending non-local domain not allowed, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474 (jarnborg.dk) det har virket indtil igår.

16 Kommentarer

Det samme her! Jeg kan ikke sende fra mit eget domæne-navn. Min opsætning har virket indtil igår. Nu får jeg fejlmeddelelsen:

"Afsenderadressen blev afvist af serveren asmtp.mail.dk." Jeg har gennemgået alle settings for udgående post, og de følger til punkt og prikke TDCs anvisninger.

(Mac Mail 3.6, iMac OS-X 10.5.8 - TDC Home Duo bredbånd)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg har ikke samme problem, men nogle råd der måske kan få det til at virke,

• Kontakt Danhost da det er den der styre din DNS og hør om de har lavet om på hvilken port du skal sende mail igennem, gælder kun Team-JTJ.
  • vær sikker på at i bruger den rigtige server til udgående og ingående mail, for de fleste med eget domæne vil de begge hede mail.ditdomæne.dk(derfor hedder min mail.itlime.dk)
  • Prøv at slå SPA til elle fra16i9AEC2C5CA0639E69
  • Kontrolere at jeres router ikke blokere for den port i bruger.
Hej og tak for svaret.

måske skal jeg lige uddybe min opsætning, da jeg rigtigt nok læser mails fra mail.jarnborg.dk men har igennem mange år sent mails via asmt.mail.dk uden problemer (der logges dog på med en tdc account på den udgående server).

en gammel tdc mails adresse virker nemlig stadigvæk uden problemer.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej igen.

Idet jeg regener med et du bruger Outlook kan du prøve at reperer din forbindelse det kan være at det virker.

18i5517D6B8D0758624

du skal være sikker på at du sender post i gennem port 587, hvis du har haft en virus eller andet skadligt software på din computer kan den have glemt hvilken port den skal sende i gennem.

Jeg må også hellere præcisere:

Jeg MODTAGER naturligvis mail via min egen pop3-server (mail.baglyd.dk) og det virker fint, men jeg SENDER mails gennem min internetudbyders smtp (dvs. TDCs asmtp) med min baglyd.dk som afsender-adresse. Denne måde har fungeret i 10 år, og det er også den som både TDC og min domæne-udbyder foreskriver. Pludselig virker det bare ikke fordi TDC-asmpt ikke godkender baglyd.dk, og sjovt nok samme dag som det heller ikke virker for TeamJTJ. Et eller andet er blevet ændret - og jeg kan ikke komme i kontakt med nogen på TDC der kan yde teknisk support, andet end på det helt banale plan!

Min asmtp-opsætning kører efter bogen; port 587, ingen SSL, brugernavn og adgangskode er korrekt (og iøvrigt virker det fint når jeg sender fra min TDC-adresse, som jeg dog sjældent bruger).

Hvordan kan det være at adressen "mail@baglyd.dk" pludselig afvises af asmtp.mail.dk som afsenderadresse?

Mvh Hans

Omdømme 3

Hej igen,

nu kan jeg ikke finde på flere måder, jeg kan ikke en gang selv teste om det vil virke på min idet at jeg lige har flyttet mit domæne til min server og køre nu Microsoft Exchange,men jeg synes at det lærklig at du ikke har en udgående mailserver på din mailserver selv med NettoNet 

NettoNet skriver på deres support-side om mail-opsætning:

"SMTP (udgående post): din udbyders SMTP-server - det er her du betaler for den service".

De vil med andre ord have at jeg sender fra TDCs asmtp, og det har jeg oplevet hos flere andre webhotel-udbydere. Så det tror jeg er ret normalt.

Så konklusionen er i hvert fald at jeg lige nu ikke har adgang til NOGEN smtp-server, hvorfra jeg kan sende mails med min almindelige afsender-adresse! Hmm...

Er der nogen her på forummet der ved hvordan man kan skrive til TDCs support? Jeg kan kun finde telefon-kontakten, og efter at have siddet med musik i røret i 35 minutter i forgårs, går jeg ikke den vej igen ;-)

Omdømme 3

Hej.

Jeg tror jeg har fundet en brugbar løsning,

Oprert en Gmail og brug deres smtp,

smtp.gmail.com

brugernavn: din gmail email adresse noget@gmail.com

password: det password du har valgt til gmail.

kryptering: ssl.

husk at aktivere pop3 i gmail instillingerne.

Fuldstændig det samme her!! Og kan heller ikke få hjælp fra TDC :-(

Jeg løste problemet ved at gå min domæne-udbyder lidt på klingen; de HAVDE faktisk en amstp, som jeg nu sender fra uden problemer. Eller rettere sagt; problemet er ikke løst, jeg er bare kommet udenom det ;-)

Jeg undrer mig stadig over at TDCs asmtp-server holdt op med at fungere for mig og mange andre, fra den ene dag til den anden, uden varsel og uden at der var noget support at hente nogen steder...

Hvis man gjorde sig den ulejlighed at følge det link der er i fejlmeddelselsen fik man en udmærket forklaring på hvad der var sket.

OK, man kunne have ønsket at det var blevet varslet først, men hvordan skulle de varsle det på en måde så alle så det? Ændringen havde INGEN betydning for dem som anvender TDCs egne maildomæner og det er umuligt at varsle en ændring uden kontaktoplysninger.

TDCs kundeservice var endda så venlig at sende mig et link til Telenors opsætningsvejledning.

Telenors kundeservice var ikke til megen hjælp, men den løsning der var foreslået her i forummet fungerede meget fint.

Brug port 587 istedet for 25 og husk at anvende authentication, dvs sæt flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse', så virker det upåklageligt.

Verden er nu ikke altid så simpel som din. Slet ikke hvis du er erhvervskunde. Men mon ikke også problemerne for længst er løst? I hvert fald her - mem IKKE via TDC

Helt enig. Dybt mystisk at man kan modtage emails men ikke sende email via TDC astmp og det sker uden en lyd. Der er ingen fejlkode man kan afkode og min mac mail er sat op til at bruge port 587 sammen med 25 og 465 - stadig ikke muligt at sende emails.

Man kan ikke benytte TDCs smtp-server hvis man ikke benytter et af TDCs domæner til email.

Man skal benytte smtp-serveren hos den udbyder der har ens email. Det er port 587 hos den udbyder der har ens email man skal sende til, ikke TDC's smtp server.

Det er forklaret i fejlmeddelsen på http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23474

ASMTP: Afsender domænet er blokeret

Fejl:
Du forsøger at sende mail via TDCs mailserver med et afsender domænet, som ikke tilhører TDC.

Løsning:
TDC har lukket af for muligheden, for at sende med eget domæne via TDCs mailserver. Du skal i stedet sende dine mails via den mailserver som din mailadresse tilhører.

Du kan vælge mellem to løsninger. Den ene er at skifte, så du fremover benytter en TDC mailadresse som afsender (se løsning 1) eller du kan vælge at benytte samme afsender som du gør idag (se løsning 2).

Løsning 1:
Skift afsender mailadresse til den mailadresse som tilhører din TDC postkasse og opret evt. en videresendelse fra din gamle postkasse til din TDC postkasse.

Løsning 2:
Bemærk at TDC yder IKKE hjælp til denne opsætning. Din mailadresse tilhører en anden leverandør (hvor du sandsynligvis har købt og betalt for denne tjeneste) og det er dem som skal hjælpe dig med denne opsætning.

Kontakt den person eller virksomhed som domænet i din mailadresse tilhører og spørg  hvordan du sender via deres service.

Hvis din leverandør ikke tillader, at du sender via deres mailserver, tilbyder de måske en webmail løsning.

Fungerer afsendelse ikke med den nye opsætning skal du kontakte denne leverandør (TDC kan ikke hjælpe med tredie parts opsætning).

Spørgsmål:
Spørgsmål vedr. denne fejlmeddelelse kan rettes til postmaster@mail.dk

Server:
asmtp.mail.dk

- - -

Har du spørgsmål til denne artikel er du velkommen til at kontakte Postmaster på tlf. 80 80 25 00.

Hej, samme her!

Det er dog rystende at TDC "lige" skifter opsætning uden at give besked til de mange stakle kunder de leve af (blev næsten uvenner med kæresten for jeg troede at han blokerede min mail, nå).

Jeg har løst problemet selv, efter lang lang ventetid i telefonen, fik jeg lov til at klage min nød - fik besked at jeg blot må ændre smtp til asmtp, det fungerede ikke! så blev jeg sendt til Microsoft!

nå for at gøre en lang historie kort, -er det så svært at i det mindste informere support folk hvilke ændringer skal til (adressen til udgående og port) eller skrive en kort bemærkning på siden, fandt løsningen på gåden i selvbetjening, under opsætning af mail, gloede i lang tid og til sidst vupti! Der kom en anden port. Det virker nu!

Jeg har altid været tilfreds med TDC, men i det tilfælde må vi give dem en lang næse (så lang som ventetid til support)

annaana

Hej, samme her!

Det er dog rystende at TDC "lige" skifter opsætning uden at give besked til de mange stakle kunder de leve af (blev næsten uvenner med kæresten for jeg troede at han blokerede min mail, nå).

Jeg har løst problemet selv, efter lang lang ventetid i telefonen, fik jeg lov til at klage min nød - fik besked at jeg blot må ændre smtp til asmtp, det fungerede ikke! så blev jeg sendt til Microsoft!

nå for at gøre en lang historie kort, er det så svært at i det mindste informere support folk hvilke ændringer skal til være (adressen til udgående og port) eller skrive en kort bemærkning på siden, fandt løsningen på gåden i selvbetjening, under opsætning af mail, gloede i lang tid og til sidst vupti! Der kom en anden port. Det virker nu!

Jeg har altid været tilfreds med TDC, men i det tilfælde må vi give dem en lang næse (så lang som ventetid til support)

annaana

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P