Svar

Plays rettigheder

Jeg ved ikke om jeg er den eneste, men jeg er ret nysgerrig med hensyn til de rettigheder der afgør hvad man kan afspille i Play app'en eller på nettet og så hvad der findes af musik.

Det vedkommer selvfølgelig ikke brugerne, men jeg tillader mig alligvel at spørge.

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvordan jeg kan få lov til at afspille et album, og så indimellem er der en sang på et album der ikke må afspilles. Andre gange er det hele albums fra en kunstner der ikke kan afspilles på app'en men som godt kan afspilles fra en browser. Og så er der selvfølgelig albums som ikke kan afspilles hverken det ene eller andet sted.

En ting jeg lagde mærke til da jeg afprøvede Wimp er at deres rettigheder tilsyneladende er anderledes, men også begrænsede. De har albums man kan afspille i deres app som I ikke har og vice versa.

Hvem er det præcist der vinder på ikke at lade enkelte numre eller hele albums afspille i app'en? Smutter jeg ud på nettet og henter en kopi, er det i hver fald hverken TDC, pladeselskaberne eller kunstneren.

Thomas

icon

Bedste svar af Chriz 5 april 2011, 14:39

Hey

Kort om rettigheder: det er suverænt pladeselskaberne der bestemmer hvilke rettigheder der kan gives på de enkelte udgivelser. Det kan skyldes at en kunstner ikke ønsker at blive udgivet eller der kunstnere fra andre selskaber der deltager på en udgivelse og man derfor foretrækker at stille udgivelsen til rådighed som samlede downloads, så betalingen kan fordeles anderledes end betaling som følger streaming og enkelt downloads.

Reglen er WEB download dækker alt Play katalog, dog er der indhold som skal downloades samlet. Mobil download spejler fint dette, pånær enkelte særaftaler. Streaming og Mobil apps bliver skærmet af for en del indhold.

DBH

C

Se original

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey

Kort om rettigheder: det er suverænt pladeselskaberne der bestemmer hvilke rettigheder der kan gives på de enkelte udgivelser. Det kan skyldes at en kunstner ikke ønsker at blive udgivet eller der kunstnere fra andre selskaber der deltager på en udgivelse og man derfor foretrækker at stille udgivelsen til rådighed som samlede downloads, så betalingen kan fordeles anderledes end betaling som følger streaming og enkelt downloads.

Reglen er WEB download dækker alt Play katalog, dog er der indhold som skal downloades samlet. Mobil download spejler fint dette, pånær enkelte særaftaler. Streaming og Mobil apps bliver skærmet af for en del indhold.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)